ABS slaví čtyřicátiny. Začalo to u letadel, povinné je však teprve 12 let

Net  |  06. 02. 2018 09:45

"Jenže, pokud bude každá strana kol na jiném typu povrchu, například levá na asfaltu a pravá na nahrnutém štěrku, pak se to nejspíše nepodaří ani těmto špičkovým závodním jezdcům"
Rozhodně se jim to nepodaří pokud nebudou mít brzdu na každé kolo, nebo alespoň na levou a pravou stranu auta.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  06. 02. 2018 11:22

Ať se nemusíte hádat jestli zastaví dřív auto s ABS nebo bez tak tady to máte ukázané https://www.youtube.com/watch...

V zatáčce vám to sice možná pomůže, ale když ten pedál zmáčknete na doraz tak se stejně i s ABS budete klouzat

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  06. 02. 2018 23:56

Zajímavé je, že když se u Mercedesů v těch zmíněných 80. letech ABS zavádělo, tak se brzdná dráha zkrátila a uvádělo se to i jako jedna z výhod. Dokonce se uvažovalo i o povinném označení vozů s ABS varovnou nálepkou nebo štítkem, aby si řidiči obyčejných aut bez ABS raději drželi větší odstup.
Ještě na jedničkovém "céčku" z devadesátých let se při razantním zašlápnutí brzdy auto postaví na čumák a pneumatiky kvílí skoro stejně jako u auta bez ABS, přesto že ABS funguje a pedál brzdy vibruje.
Zato dnes se při aktivním ABS brzdná dráha prodlouží a gumy skoro ani nekviknou.... Proč? Katování kostů, nebo zase někdo něco blbě naprogramoval?

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  07. 02. 2018 14:17

Jasné. A preto mám na obyčajnom hatchbacku podľa auto motor und sport 36m brzdnú dráhu....

Odpovědět  |   | 
asdf  |  06. 02. 2018 14:23

další blbost do auta vždy vytahuju pojistky abs a airbagu nenecham se zabit jen ja vim jak nejlip ridit ne elektronika

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 02. 2018 14:51

1. Nevies.
2. Tvoje auto nepatri na cesty, pretoze ma nelegalne upravy.
3. Airbag ta v jazde nemoze obmedzovat. Ale je dobre vediet, ze ked budes mat nehodu, za volant, kam aj tak nepatris, si uz nesadnes.

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  26. 03. 2018 14:59

1. Kdo jste, abyste věděl lépe, než on, co umí?
2. A co jako? Tak se nesmí prohánět na pozemních komunikacích na Slovensku. Tady v ČR se s nelegálními úpravami jezdí běžně. Stejně jako se tu stáčejí tachometry a neplatí dluhy. Zákony platí jen pro ty, co v ně věří.
3. Pokud se za volantem nepoutá, tak deaktivace airbagu není vůbec špatný nápad. Krom toho kdo jste, abyste věděl, co je pro něj nejlepší?!

Žij a nech žít...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  06. 02. 2018 16:20

Tak ono hlavně je potřeba si uvědomit, že obecná rada směrovaná hlavně majoritní laické části řidičů je, že v případě krizové situace bourat čelně. Proto je potřeba brzdit s abs, proto je potřeba nedotáčivých aut a proto jsou všechna auta nejbezpečnější při čelním nárazu. Až při návštěvě pokročilejšího kurzu jsou rady jak zvládnout smyk, jak brzdit na hranici adheze a tak dále.

Odpovědět  |   | 
Stanislav Brož  |  07. 02. 2018 00:43

ono ABS není v autě kvůli brzdění ale to snad už dneska většina šoférů ví.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Audi RS4 Avant

Opravdu rychlý kombík o Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V n…

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky převodovky vidět na první pohled. Často ji vnímáme jen jako nutný technický prvek, ovšem pod sebou skrývá funkci, která může být v krajních momentech zásadní.

14.  8.  2018 | | 32 N/A
Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. …

Pod jménem Mégane si představíte vcelku normální hatchback od Renaultu. Francouzská značka však tohle jméno uvedla ještě dříve u futuristického konceptu, který ve své době nadchl neskutečnou výbavou a technologiemi.

3.  8.  2018 | | 31 N/A
Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily…

Chloubou Škody je dnes Kodiaq a Karoq, univerzální stroje schopné plnit různé úkoly však měl mladoboleslavský výrobce už před půlstoletím. Akorát jsme si na ně museli nechat zajít chuť.

8.  8.  2018 | | 31 N/A
Nová Škoda Octavia už se rýsuje. Bude to hybrid s technikou Golfu

Nová Škoda Octavia už se rýsuje. Bude to hy…

Na zcela novou generaci Octavie si sice ještě nějaký ten čas počkáme, už nyní se však objevují zajímavé podrobnosti o její technice. Mild-hybridní pohon je tak v českém bestselleru docela pravděpodobný.

3.  8.  2018 | | 74 N/A
Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate Luxury je v reálu absurdní!

Produktové fotky klamou: Maybach Ultimate L…

Postavte vedle ultraluxusního konceptu od Maybachu člověka na běžné ulici, a najednou začnete vnímat, o jak opuletní kus se jedná.

2.  8.  2018 | | 32 N/A