ABS slaví čtyřicátiny. Začalo to u letadel, povinné je však teprve 12 let

Net  |  06. 02. 2018 09:45

"Jenže, pokud bude každá strana kol na jiném typu povrchu, například levá na asfaltu a pravá na nahrnutém štěrku, pak se to nejspíše nepodaří ani těmto špičkovým závodním jezdcům"
Rozhodně se jim to nepodaří pokud nebudou mít brzdu na každé kolo, nebo alespoň na levou a pravou stranu auta.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  06. 02. 2018 11:22

Ať se nemusíte hádat jestli zastaví dřív auto s ABS nebo bez tak tady to máte ukázané https://www.youtube.com/watch...

V zatáčce vám to sice možná pomůže, ale když ten pedál zmáčknete na doraz tak se stejně i s ABS budete klouzat

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  06. 02. 2018 23:56

Zajímavé je, že když se u Mercedesů v těch zmíněných 80. letech ABS zavádělo, tak se brzdná dráha zkrátila a uvádělo se to i jako jedna z výhod. Dokonce se uvažovalo i o povinném označení vozů s ABS varovnou nálepkou nebo štítkem, aby si řidiči obyčejných aut bez ABS raději drželi větší odstup.
Ještě na jedničkovém "céčku" z devadesátých let se při razantním zašlápnutí brzdy auto postaví na čumák a pneumatiky kvílí skoro stejně jako u auta bez ABS, přesto že ABS funguje a pedál brzdy vibruje.
Zato dnes se při aktivním ABS brzdná dráha prodlouží a gumy skoro ani nekviknou.... Proč? Katování kostů, nebo zase někdo něco blbě naprogramoval?

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  07. 02. 2018 14:17

Jasné. A preto mám na obyčajnom hatchbacku podľa auto motor und sport 36m brzdnú dráhu....

Odpovědět  |   | 
asdf  |  06. 02. 2018 14:23

další blbost do auta vždy vytahuju pojistky abs a airbagu nenecham se zabit jen ja vim jak nejlip ridit ne elektronika

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 02. 2018 14:51

1. Nevies.
2. Tvoje auto nepatri na cesty, pretoze ma nelegalne upravy.
3. Airbag ta v jazde nemoze obmedzovat. Ale je dobre vediet, ze ked budes mat nehodu, za volant, kam aj tak nepatris, si uz nesadnes.

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  26. 03. 2018 14:59

1. Kdo jste, abyste věděl lépe, než on, co umí?
2. A co jako? Tak se nesmí prohánět na pozemních komunikacích na Slovensku. Tady v ČR se s nelegálními úpravami jezdí běžně. Stejně jako se tu stáčejí tachometry a neplatí dluhy. Zákony platí jen pro ty, co v ně věří.
3. Pokud se za volantem nepoutá, tak deaktivace airbagu není vůbec špatný nápad. Krom toho kdo jste, abyste věděl, co je pro něj nejlepší?!

Žij a nech žít...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  06. 02. 2018 16:20

Tak ono hlavně je potřeba si uvědomit, že obecná rada směrovaná hlavně majoritní laické části řidičů je, že v případě krizové situace bourat čelně. Proto je potřeba brzdit s abs, proto je potřeba nedotáčivých aut a proto jsou všechna auta nejbezpečnější při čelním nárazu. Až při návštěvě pokročilejšího kurzu jsou rady jak zvládnout smyk, jak brzdit na hranici adheze a tak dále.

Odpovědět  |   | 
Stanislav Brož  |  07. 02. 2018 00:43

ono ABS není v autě kvůli brzdění ale to snad už dneska většina šoférů ví.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků

Nejčtenější články

Chcete vydělávat 100.000 Kč měsíčně? Tolik dostali za duben zaměstnanci Škody

Chcete vydělávat 100.000 Kč měsíčně? Tolik …

Platy v mladoboleslavské automobilce vyrostly do rekordních výšin. Většina zaměstnanců dostala alespoň 100.000 Kč hrubého.

14.  5.  2018 | | 149 N/A
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí …

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o náběhu výroby nástupce Škody Rapid. Zaměstnanci se musejí potýkat s prvotními problémy.

20.  5.  2018 | | 135 N/A
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW,…

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být odpovědí AZNP na plánovaný růst životní úrovně socialistického Československa. Jak to nakonec dopadlo, asi není těžké uhodnout.

19.  5.  2018 | | 26 N/A
Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na sloup osvětlení. Kdo je ale na vině?

Řidič ve starém BMW narazil VW Polo na slou…

Bizarně a nebezpečně vypadá dopravní nehoda, která se odehrála na neznámém místě.

4.  5.  2018 | | 30 N/A
Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku během testování. Bez maskování

Škoda Kodiaq RS poprvé spatřena v Česku běh…

Nejsilnější provedení Škody Kodiaq zachytil na hradecké dálnici náš čtenář David. Vůz se během testování proháněl bez maskování.

9.  5.  2018 | | 51 N/A