ABS slaví čtyřicátiny. Začalo to u letadel, povinné je však teprve 12 let

Net  |  06. 02. 2018 09:45

"Jenže, pokud bude každá strana kol na jiném typu povrchu, například levá na asfaltu a pravá na nahrnutém štěrku, pak se to nejspíše nepodaří ani těmto špičkovým závodním jezdcům"
Rozhodně se jim to nepodaří pokud nebudou mít brzdu na každé kolo, nebo alespoň na levou a pravou stranu auta.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  06. 02. 2018 11:22

Ať se nemusíte hádat jestli zastaví dřív auto s ABS nebo bez tak tady to máte ukázané https://www.youtube.com/watch...

V zatáčce vám to sice možná pomůže, ale když ten pedál zmáčknete na doraz tak se stejně i s ABS budete klouzat

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  06. 02. 2018 23:56

Zajímavé je, že když se u Mercedesů v těch zmíněných 80. letech ABS zavádělo, tak se brzdná dráha zkrátila a uvádělo se to i jako jedna z výhod. Dokonce se uvažovalo i o povinném označení vozů s ABS varovnou nálepkou nebo štítkem, aby si řidiči obyčejných aut bez ABS raději drželi větší odstup.
Ještě na jedničkovém "céčku" z devadesátých let se při razantním zašlápnutí brzdy auto postaví na čumák a pneumatiky kvílí skoro stejně jako u auta bez ABS, přesto že ABS funguje a pedál brzdy vibruje.
Zato dnes se při aktivním ABS brzdná dráha prodlouží a gumy skoro ani nekviknou.... Proč? Katování kostů, nebo zase někdo něco blbě naprogramoval?

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  07. 02. 2018 14:17

Jasné. A preto mám na obyčajnom hatchbacku podľa auto motor und sport 36m brzdnú dráhu....

Odpovědět  |   | 
asdf  |  06. 02. 2018 14:23

další blbost do auta vždy vytahuju pojistky abs a airbagu nenecham se zabit jen ja vim jak nejlip ridit ne elektronika

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 02. 2018 14:51

1. Nevies.
2. Tvoje auto nepatri na cesty, pretoze ma nelegalne upravy.
3. Airbag ta v jazde nemoze obmedzovat. Ale je dobre vediet, ze ked budes mat nehodu, za volant, kam aj tak nepatris, si uz nesadnes.

Odpovědět  |   | 
Sinuhet  |  26. 03. 2018 14:59

1. Kdo jste, abyste věděl lépe, než on, co umí?
2. A co jako? Tak se nesmí prohánět na pozemních komunikacích na Slovensku. Tady v ČR se s nelegálními úpravami jezdí běžně. Stejně jako se tu stáčejí tachometry a neplatí dluhy. Zákony platí jen pro ty, co v ně věří.
3. Pokud se za volantem nepoutá, tak deaktivace airbagu není vůbec špatný nápad. Krom toho kdo jste, abyste věděl, co je pro něj nejlepší?!

Žij a nech žít...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  06. 02. 2018 16:20

Tak ono hlavně je potřeba si uvědomit, že obecná rada směrovaná hlavně majoritní laické části řidičů je, že v případě krizové situace bourat čelně. Proto je potřeba brzdit s abs, proto je potřeba nedotáčivých aut a proto jsou všechna auta nejbezpečnější při čelním nárazu. Až při návštěvě pokročilejšího kurzu jsou rady jak zvládnout smyk, jak brzdit na hranici adheze a tak dále.

Odpovědět  |   | 
Stanislav Brož  |  07. 02. 2018 00:43

ono ABS není v autě kvůli brzdění ale to snad už dneska většina šoférů ví.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků

Nejčtenější články

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně …

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k domácím škodovkám, v bývalém Sovětském svazu se však vyráběly pro potřeby ministerstva vnitra i rychlejší speciální verze poháněné motory s krouživým pístem.

21.  1.  2019 | | 22 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 238 N/A
Dacii Duster už v Česku koupíte s novými motory. Teď nabídne až 150 koní

Dacii Duster už v Česku koupíte s novými mo…

Nabídka motorizací u Dacie Duster nebyla doteď zrovna pestrá. Od února však přichází rumunský pracant s další várkou motorizací a nabízí tak celkem široký výběr.

1.  2.  2019 | | 26 N/A
Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up. O Renault už ale nepůjde

Dacia Duster se bude vyrábět i jako pick-up…

Dacia představí pickup na bázi Dusteru ještě letos. Žádnou spojitost s modelem Renault Duster Oroch ale nehledejte.

8.  2.  2019 | | 7 N/A
BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik volající po modernizaci Škody

BAZ Locusta byl marný bratislavský výkřik v…

Kvůli koncepci vše vzadu se o Škodě Garde, Rapid a dalších mladoboleslavských kupé mluví v nadsázce jako o Porsche východu. Kdyby ale došlo na plánovaný slovenský facelift, mohlo být od 80. let vše jinak.

28.  1.  2019 | | 36 N/A