Abraham se při prvních jízdách v Estorilu vyšvihl na sedmé místo

Skvělým výkonem zahájil český motocyklový závodník Karel Abraham Velkou cenu Portugalska silničních mnotocyklů, když v kubatuře MotoGP obsadil v součtu časů z úvodních tréninků vynikající sedmé místo. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing dokázal, že před zkušenějšími kolegy nemá respekt.

„S výsledkem úvodních tréninků jsem naprosto spokojený,“ řekl populární Abaja po skončení páteční přípravy na Grand Prix Portugalska. Před cestou do Estorilu si přál suché podmínky, ale v pátek to v některých momentech vypadalo na déšť.

Klepněte pro větší obrázek
Karel Abraham při závodě v Jerezu

Pršet jezdcům královské kubatury však nezačalo. Abraham tak získal příležitost hledat ideální nastavení svého stroje Ducati Desmosedici GP11 a postupně zrychloval, což potvrdil sedmým časem.

„Pracovali jsme především na nastavení podvozku. Také jsme se zaměřili na elektroniku,“ vyprávěl jednadvacetiletý Abraham, jenž patřil k nejrychlejším jezdcům především v posledním sektoru, ve němž ztratil na úřadujícího šampiona Jorge Lorenza pouhých 0,005 sekundy.

V sobotu je na pořadu důležitá kvalifiace a v neděli se jede třetí závod mistrovství světa. „V Estorilu se mi v minulosti dařilo i nedařilo, takže uvidíme, jak to bude tentokrát,“ pravil Brňan, jenž tam loni skončil v závodě třídy Moto2 desátý a stejného umístění dosáhl i v roce 2009, když ještě závodil v sedle dvěstěpadesátky.

Portugalský areál se nachází necelých sedm kilometrů od pobřeží Atlantického oceánu. Od moře často vane silný vítr, což není pro jezdce vůbec jednoduché. Blízkost oceánu má navíc vliv na počasí, které je tam v jakékoliv roční době nevyzpytatelné.

„Byl bych raději, kdyby bylo sucho, závodění na mokru je riskantní,“ přál si Abraham, jemuž se ale při poslední grand prix na mokré dráze ve španělském Jerezu dařilo, když tam začátkem dubna navzdory pádu projel cílem sedmý. Další informace na motogpsports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků