Abraham se při prvních jízdách v Estorilu vyšvihl na sedmé místo

Abraham se při prvních jízdách v Estorilu vyšvihl na sedmé místo

Skvělým výkonem zahájil český motocyklový závodník Karel Abraham Velkou cenu Portugalska silničních mnotocyklů, když v kubatuře MotoGP obsadil v součtu časů z úvodních tréninků vynikající sedmé místo. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing dokázal, že před zkušenějšími kolegy nemá respekt.

„S výsledkem úvodních tréninků jsem naprosto spokojený,“ řekl populární Abaja po skončení páteční přípravy na Grand Prix Portugalska. Před cestou do Estorilu si přál suché podmínky, ale v pátek to v některých momentech vypadalo na déšť.

Klepněte pro větší obrázek
Karel Abraham při závodě v Jerezu

Pršet jezdcům královské kubatury však nezačalo. Abraham tak získal příležitost hledat ideální nastavení svého stroje Ducati Desmosedici GP11 a postupně zrychloval, což potvrdil sedmým časem.

„Pracovali jsme především na nastavení podvozku. Také jsme se zaměřili na elektroniku,“ vyprávěl jednadvacetiletý Abraham, jenž patřil k nejrychlejším jezdcům především v posledním sektoru, ve němž ztratil na úřadujícího šampiona Jorge Lorenza pouhých 0,005 sekundy.

V sobotu je na pořadu důležitá kvalifiace a v neděli se jede třetí závod mistrovství světa. „V Estorilu se mi v minulosti dařilo i nedařilo, takže uvidíme, jak to bude tentokrát,“ pravil Brňan, jenž tam loni skončil v závodě třídy Moto2 desátý a stejného umístění dosáhl i v roce 2009, když ještě závodil v sedle dvěstěpadesátky.

Portugalský areál se nachází necelých sedm kilometrů od pobřeží Atlantického oceánu. Od moře často vane silný vítr, což není pro jezdce vůbec jednoduché. Blízkost oceánu má navíc vliv na počasí, které je tam v jakékoliv roční době nevyzpytatelné.

„Byl bych raději, kdyby bylo sucho, závodění na mokru je riskantní,“ přál si Abraham, jemuž se ale při poslední grand prix na mokré dráze ve španělském Jerezu dařilo, když tam začátkem dubna navzdory pádu projel cílem sedmý. Další informace na motogpsports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků