Abraham se při prvních jízdách v Estorilu vyšvihl na sedmé místo

Abraham se při prvních jízdách v Estorilu vyšvihl na sedmé místo

Skvělým výkonem zahájil český motocyklový závodník Karel Abraham Velkou cenu Portugalska silničních mnotocyklů, když v kubatuře MotoGP obsadil v součtu časů z úvodních tréninků vynikající sedmé místo. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing dokázal, že před zkušenějšími kolegy nemá respekt.

„S výsledkem úvodních tréninků jsem naprosto spokojený,“ řekl populární Abaja po skončení páteční přípravy na Grand Prix Portugalska. Před cestou do Estorilu si přál suché podmínky, ale v pátek to v některých momentech vypadalo na déšť.

Klepněte pro větší obrázek
Karel Abraham při závodě v Jerezu

Pršet jezdcům královské kubatury však nezačalo. Abraham tak získal příležitost hledat ideální nastavení svého stroje Ducati Desmosedici GP11 a postupně zrychloval, což potvrdil sedmým časem.

„Pracovali jsme především na nastavení podvozku. Také jsme se zaměřili na elektroniku,“ vyprávěl jednadvacetiletý Abraham, jenž patřil k nejrychlejším jezdcům především v posledním sektoru, ve němž ztratil na úřadujícího šampiona Jorge Lorenza pouhých 0,005 sekundy.

V sobotu je na pořadu důležitá kvalifiace a v neděli se jede třetí závod mistrovství světa. „V Estorilu se mi v minulosti dařilo i nedařilo, takže uvidíme, jak to bude tentokrát,“ pravil Brňan, jenž tam loni skončil v závodě třídy Moto2 desátý a stejného umístění dosáhl i v roce 2009, když ještě závodil v sedle dvěstěpadesátky.

Portugalský areál se nachází necelých sedm kilometrů od pobřeží Atlantického oceánu. Od moře často vane silný vítr, což není pro jezdce vůbec jednoduché. Blízkost oceánu má navíc vliv na počasí, které je tam v jakékoliv roční době nevyzpytatelné.

„Byl bych raději, kdyby bylo sucho, závodění na mokru je riskantní,“ přál si Abraham, jemuž se ale při poslední grand prix na mokré dráze ve španělském Jerezu dařilo, když tam začátkem dubna navzdory pádu projel cílem sedmý. Další informace na motogpsports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků