Abraham se při prvních jízdách v Estorilu vyšvihl na sedmé místo

Skvělým výkonem zahájil český motocyklový závodník Karel Abraham Velkou cenu Portugalska silničních mnotocyklů, když v kubatuře MotoGP obsadil v součtu časů z úvodních tréninků vynikající sedmé místo. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing dokázal, že před zkušenějšími kolegy nemá respekt.

„S výsledkem úvodních tréninků jsem naprosto spokojený,“ řekl populární Abaja po skončení páteční přípravy na Grand Prix Portugalska. Před cestou do Estorilu si přál suché podmínky, ale v pátek to v některých momentech vypadalo na déšť.

Klepněte pro větší obrázek
Karel Abraham při závodě v Jerezu

Pršet jezdcům královské kubatury však nezačalo. Abraham tak získal příležitost hledat ideální nastavení svého stroje Ducati Desmosedici GP11 a postupně zrychloval, což potvrdil sedmým časem.

„Pracovali jsme především na nastavení podvozku. Také jsme se zaměřili na elektroniku,“ vyprávěl jednadvacetiletý Abraham, jenž patřil k nejrychlejším jezdcům především v posledním sektoru, ve němž ztratil na úřadujícího šampiona Jorge Lorenza pouhých 0,005 sekundy.

V sobotu je na pořadu důležitá kvalifiace a v neděli se jede třetí závod mistrovství světa. „V Estorilu se mi v minulosti dařilo i nedařilo, takže uvidíme, jak to bude tentokrát,“ pravil Brňan, jenž tam loni skončil v závodě třídy Moto2 desátý a stejného umístění dosáhl i v roce 2009, když ještě závodil v sedle dvěstěpadesátky.

Portugalský areál se nachází necelých sedm kilometrů od pobřeží Atlantického oceánu. Od moře často vane silný vítr, což není pro jezdce vůbec jednoduché. Blízkost oceánu má navíc vliv na počasí, které je tam v jakékoliv roční době nevyzpytatelné.

„Byl bych raději, kdyby bylo sucho, závodění na mokru je riskantní,“ přál si Abraham, jemuž se ale při poslední grand prix na mokré dráze ve španělském Jerezu dařilo, když tam začátkem dubna navzdory pádu projel cílem sedmý. Další informace na motogpsports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků