Abraham před premiérou v MotoGP: Budu rád za patnácté místo

V místě úvodní Grand Prix mistrovství světa silničních motocyklů ještě včera se svou Ducati Desmosedici s číslem 17 trénoval. V neděli už ale na jednadvacetiletého Karla Abrahama čeká v katarském Losailu jako na prvního Čecha v historii premiéra v královské kubatuře MotoGP. Jen pro ilustraci, jedná se o situaci odpovídající zhruba tomu, kdyby se někdo objevil ve formuli 1. Brněnský jezdec týmu Cardion AB Motoracing si od úvodního souboje s největšími motocyklovými esy příliš neslibuje, ale chce se postupně zlepšovat.

AR: Jaký je rozdíl mezi vaší bývalou technikou v třídě Moto2 a MotoGP?
Je to pořád motorka, i když má v sobě daleko víc elektroniky, kterou není vůbec snadné nastavit. Zásahy se proto nedělají mechanicky, ale softwarově.

AR: Jak vnímáte stroj MotoGP z jezdeckého hlediska?
S motorkou se kvůli její síle a odlišné stopě musí jinak zacházet. Třeba ze zatáčky je nutné vyjíždět rovně, protože má tendenci ustřelit. Pořád se musím učit.

AR: Váš nový motocykl se jede přes 300 kilometrů v hodině. Jak se s nárůstem o 50 km/h vyrovnáváte?
S rychlostí není zase takový problém. Markantnější je fakt, že stroj MotoGP má daleko větší akceleraci a při jízdě pociťuji silnější přetížení, než jsem byl zvyklý. Kvůli brutální síle se s ním hůř manévruje, ale proti Moto2 je na trati vzhledem k méně početnému startovnímu poli zase víc místa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Populární Abaja při posledních testování

AR: Jak se těšíte na večerní závod v Kataru?
Nemám s tím problém, už jsem v Losailu večer startoval. Jsem vlastně rád, že závod přesunuli na večer. Dřív nám tam bylo ve dne hrozné vedro.

AR: V čem je večerní závod specifický?
Všechny další Grand Prix se jezdí za světla, takže to je úplně něco jiného. Mně umělé osvětlení nevadí, kdo má ale problémy s očima, může to být pro něj nepříjemné.

AR: Jak odhadujete svou premiéru v MotoGP?
To vůbec nevím, ale pochybuji, že by to mohlo být do desítky. Možná budu rád za patnácté místo. Bude hodně záležet, jak mi závod sedne.

AR: V startovním poli je jen sedmnáct jezdců. Kdyby dva upadli, body jsou doma...
To je pravda, ale v MotoGP se moc často nepadá. Navíc je v královské kubatuře strašně těžké předjíždět.

AR: Jaký máte respekt před velkými jmény?
Určitě to ve mně je. Nastoupím proti slavným šampionům. Nebude to jednoduché, ale musím se snažit, abych aspoň s některými z nich dokázal ze začátku držet krok.

AR: S kým byste měl svádět vyrovnané souboje?
Chci si dávat postupné cíle. Ze začátku by to mohl být Toni Elias a Cal Crutchlow. Pokud půjdou moje výkony nahoru, mohl bych jezdit vyrovnaně třeba i s Lorisem Capirossim nebo Randy De Punietem, později možná s Hiroshi Aoyamou. Tohle jsou ale jen úvahy. Dopředu se dá těžko něco odhadovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brněnského mladíka čeká o víkendu vstup mezi absolutní elitu

AR: Kdy si troufnete na slavného Rossiho?
Lepší by bylo stát s ním na stupních vítězů než být desátý před ním... Ale vážně, Valentino určitě není můj cíl.

Ducati Desmosedici GP11

Motocykl vyrobený v továrně Borgo Panigale v Bologni má karbonový rám. Název je odvozený od netypického ventilového rozvodu motoru, takzvaného desmodromického (ventily jsou nejen otevírány, ale i zavírány vačkovou hřídelí). Sedici znamená v italštině šestnáct a označuje počet ventilů v motoru.

Hmotnost:
„suchá“ 150 kg
Maximální rychlost:
340 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
2,7 s
Motor:
čtyřválec 800 ccm s výkonem 240 koní
Objem nádrže:
21 litrů

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků