Abraham potřebuje na zkrocení nadupané Ducati silnější svaly

Den D se pomalu blíží. Motocyklový závodník Karel Abraham už má zabaleno a míří do katarského Losailu, kde ho tento víkend čekají poslední testy před závodní premiérou v královské třídě MotoGP. Té se na stejném místě dočká o týden později (20. 3.) jako vůbec první Čech v historii. Na startu se postaví proti motorkářským esům jako jsou Valentino Rossi, Casey Stoner, Nicky Hayden, Loris Capirossi nebo poslední světový šampion Jorge Lorenzo, ale nohy se mu z toho prý nerozklepou.

Jezdec týmu Cardion AB Motoracing absolvoval během února dvě testování na okruhu v malajském Sepangu. „Abaja“ najezdil za šest dnů 265 kol, což znamenalo porci 1470 kilometrů. „Něco se nám vydařilo, něco dopadlo hůř. Ve výsledcích jsem mohl být trochu výš. Se strojem MotoGP se ale teprve seznamuji a musím říct, že je to úplně něco jiného než motorky, na nichž jsem dosud jezdil,“ přemítal mladík, jenž usedá na Ducati Desmosedici GP11, poháněnou vidlicovým čtyřválcovým agregátem o obsahu 799 ccm s výkonem přes 200 koní.

V rychlostech nad tři sta kilometrů za hodinu

Pobytu v Malajsii využil i ke zlepšení kondice, kterou silný a třistakilometrovou rychlostí jezdící motocykl bezpodmínečně vyžaduje. „To co stačilo dřív ve slabších kubaturách, je tady málo. Tahle motorka je o deset kilo těžší, víc akceleruje a při brzdění je cítit daleko větší přetížení. Hodně jsem toho natrénoval přes zimu, ale i tak jsem cítil, že potřebuji posílit hlavně ruce v předloktí,“ přiznal Abraham.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Minulost Karla Abrahama při startech v nižších kubaturách

O testech se konkrétně zmínil jeden z mechaniků stáje Martin Havlíček. „Hledali jsme hlavně různá nastavení motorky na závod. Byl prostor na vyzkoušení extrémů a snažili jsme se přijít na to, co Kájovi nejvíc sedí. Myslím, že máme spoustu cenných informací, teď už zbývá dát všechno dohromady a motorku doladit.“

Tím se bude česká stáj nyní zabývat v Kataru, kde budou testy stejně jako závod probíhat za umělého osvětlení. „S jízdou za tmy nemám problém. Budeme hledat optimální nastavení na okruh. Vím, že nás čeká nás ještě spousta práce na motorce, rezervy mám určitě i já,“ konstatoval jedenadvacetiletý závodník, který loni ve Valencii senzačně vyhrál poslední závod sezony kubatury Moto2.

Porazit Rossiho? To by byla perlička

S blížícím se datem prvního závodu mistrovství světa pociťuje zvětšující se nervozitu. „Snažím se na závod příliš nemyslet a zatím se mi o něm ani nezdá. Jednoduché to nebude, ale vím, co mě čeká. Nervozita ze mě spadne ve chvíli, kdy zhasnou červená světla a vyrazím na trať. Strach určitě nemám, podobný pocit mám vždycky na začátku sezony, když postupuji o třídu výš,“ poznamenal brněnský rodák.

„Nebudu ale sám, kdo usedne na novou motorku. To samé čeká třeba i Rossiho,“ připomněl přestup svého idolu a devítinásobného šampiona rovněž na motocykl Ducati. „V Sepangu říkal, že s motorkou zatím není moc spokojený. On ji ale určitě zvládne a pojede špičku. Otázkou ovšem je, v jakém stavu je jeho z loňska zraněné rameno. Já ale na Valentinův skalp rozhodně nemyslím. Kdyby k tomu nějakým nedopatřením došlo, považoval bych to za hodně velkou perličku,“ dodal s úsměvem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Současnost při testování a prezentaci před prvním závodem MotoGP
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků