Abarth se jako první rozhodl dát emocím za volantem vědecký základ a zkoumat je blíže. Zdroj: Abarth

Abarth se jako první rozhodl dát emocím za volantem vědecký základ a zkoumat je blíže. | Zdroj: Abarth

Na výzkumu značka spolupracovala s univerzitou v Loughborough, konkrétně s Fakultou sociálních a humanitních studií a oborem Sportovních a trenérských věd. Zdroj: Stellantis media

Na výzkumu značka spolupracovala s univerzitou v Loughborough, konkrétně s Fakultou sociálních a humanitních studií a oborem Sportovních a trenérských věd. | Zdroj: Stellantis media

Cílem bylo srovnat, jestli si jízdu v Abarthu užijí lidé více než běhání nebo cvičení v posilovně. Této části výzkumu jsme se detailně věnovali v  předešlém článku . Zdroj: Abarth

Cílem bylo srovnat, jestli si jízdu v Abarthu užijí lidé více než běhání nebo cvičení v posilovně. Této části výzkumu jsme se detailně věnovali v předešlém článku. | Zdroj: Abarth

Ostré pětistovky si účastnící užili během rychlých kol, jízd zručnosti i hry na „kočku a myš“, kde se vzájemně honili. Zdroj: Stellantis media

Ostré pětistovky si účastnící užili během rychlých kol, jízd zručnosti i hry na „kočku a myš“, kde se vzájemně honili. | Zdroj: Stellantis media

Pro výzkum zvolil Abarth své nejsilnější zbraně v podobě modelů F595, 595 Esseesse a 595 Competizione, které vyslal na okruh Mallory Park v Leicestershiru. Zdroj: Abarth

Pro výzkum zvolil Abarth své nejsilnější zbraně v podobě modelů F595, 595 Esseesse a 595 Competizione, které vyslal na okruh Mallory Park v Leicestershiru. | Zdroj: Abarth

Během zábavy byly emoce měřeny snímači tepu, zdravotnickými hodinkami a monitorováním výrazů v obličeji. Zdroj: Abarth

Během zábavy byly emoce měřeny snímači tepu, zdravotnickými hodinkami a monitorováním výrazů v obličeji. | Zdroj: Abarth

Přispěl i tradiční dotazník. Zdroj: Abarth

Přispěl i tradiční dotazník. | Zdroj: Abarth

Z vyhodnocených výsledků pomocí databází DeepFace Python a Facial Emotion Recognition vzešlo najevo, že nejvíce posádku zaplavilo během ostrých kol štěstí. Abarth

Z vyhodnocených výsledků pomocí databází DeepFace Python a Facial Emotion Recognition vzešlo najevo, že nejvíce posádku zaplavilo během ostrých kol štěstí. | Abarth

Konkrétně 31,8 % u řidiče a spolujezdec se 35,4 % byl ještě šťastnější. Zdroj: Abarth

Konkrétně 31,8 % u řidiče a spolujezdec se 35,4 % byl ještě šťastnější. | Zdroj: Abarth

Zážitek umocnila pasáž, kdy si za volant sedl profesionální pilot schopný využít potenciál vozu na maximum. Zdroj: Abarth

Zážitek umocnila pasáž, kdy si za volant sedl profesionální pilot schopný využít potenciál vozu na maximum. | Zdroj: Abarth

K emocím se s 11,9 % přidaly záchvěvy šoku a strachu. Zdroj: Abarth

K emocím se s 11,9 % přidaly záchvěvy šoku a strachu. | Zdroj: Abarth

Projekt pomohl automobilce i univerzitě hlouběji poznat emoce na základě biometrického vybavení. Zdroj: Abarth

Projekt pomohl automobilce i univerzitě hlouběji poznat emoce na základě biometrického vybavení. | Zdroj: Abarth

I když je výzkum této oblasti omezený, může značkám pomoci vyrábět modely, které si prokazatelně klienti užijí. Zdroj: Abarth

I když je výzkum této oblasti omezený, může značkám pomoci vyrábět modely, které si prokazatelně klienti užijí. | Zdroj: Abarth

Základní model 595 Turismo je pro český trh (682.400 Kč) dodáván s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 121 kW. Abarth

Základní model 595 Turismo je pro český trh (682.400 Kč) dodáván s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 121 kW. | Abarth

Spojený je buďto s pětistupňovou manuální nebo robotickou sekvenční převodovkou. Abarth

Spojený je buďto s pětistupňovou manuální nebo robotickou sekvenční převodovkou. | Abarth

Stovku pokoří za 7,3 sekundy a pak uhání maximální rychlostí až 218 km/h. Abarth

Stovku pokoří za 7,3 sekundy a pak uhání maximální rychlostí až 218 km/h. | Abarth

Abarth si také zakládá na dravém akustickém projevu, který je slyšitelný dávno dříve, než se dravý skřítek ukáže. Zdroj: Abarth

Abarth si také zakládá na dravém akustickém projevu, který je slyšitelný dávno dříve, než se dravý skřítek ukáže. | Zdroj: Abarth

Pro lepší kontrolu nad vozem osadil zadní nápravu tlumiči s přímější zpětnou vazbou.

Pro lepší kontrolu nad vozem osadil zadní nápravu tlumiči s přímější zpětnou vazbou.

Na výzkumu značka spolupracovala s univerzitou v Loughborough, konkrétně s Fakultou sociálních a humanitních studií a oborem Sportovních a trenérských věd. Zdroj: Stellantis media
Cílem bylo srovnat, jestli si jízdu v Abarthu užijí lidé více než běhání nebo cvičení v posilovně. Této části výzkumu jsme se detailně věnovali v  předešlém článku . Zdroj: Abarth
Ostré pětistovky si účastnící užili během rychlých kol, jízd zručnosti i hry na „kočku a myš“, kde se vzájemně honili. Zdroj: Stellantis media
Pro výzkum zvolil Abarth své nejsilnější zbraně v podobě modelů F595, 595 Esseesse a 595 Competizione, které vyslal na okruh Mallory Park v Leicestershiru. Zdroj: Abarth
18
Fotogalerie

Abarth ví, jak měřit emoce posádky za volantem. Spolujezdec si jízdu užil víc než řidič!

Jako jediná automobilka se Abarth rozhodl dát vědecký základ emocím, které posádka zažívá při jízdě jeho auty. Výsledky jsou překvapivé!

S téměř každým novým vozem automobilky poukazují na vzrušující požitek z řízení a příval emocí. Je to dobrý marketingový tah, protože slibují něco, co je subjektivní a těžko měřitelné. A tím pádem obtížně vyvratitelné. Abarth se jako první rozhodl dát emocím za volantem vědecký základ a zkoumat je blíže.

To mu nejen pomůže naplnit mnohdy prázdná slova, ale také lépe poznat, co se při řízení jeho modelů lidem honí hlavou. Na výzkumu značka spolupracovala s univerzitou v Loughborough, konkrétně s Fakultou sociálních a humanitních studií a oborem Sportovních a trenérských věd. Cílem bylo srovnat, jestli si jízdu v Abarthu užijí lidé více než běhání nebo cvičení v posilovně. Této části výzkumu jsme se detailně věnovali v předešlém článku.

Pro výzkum zvolil Abarth své nejsilnější zbraně v podobě modelů F595, 595 Esseesse a 595 Competizione, které vyslal na okruh Mallory Park v Leicestershiru. Ostré pětistovky si účastnící užili během rychlých kol, jízd zručnosti i hry na „kočku a myš“, kde se vzájemně honili. Během zábavy byly emoce měřeny snímači tepu, zdravotnickými hodinkami a monitorováním výrazů v obličeji. Přispěl i tradiční dotazník.

Z vyhodnocených výsledků pomocí databází DeepFace Python a Facial Emotion Recognition vzešlo najevo, že nejvíce posádku zaplavilo během ostrých kol štěstí. Konkrétně 31,8 % u řidiče a spolujezdec se 35,4 % byl ještě šťastnější. Zážitek umocnila pasáž, kdy si za volant sedl profesionální pilot schopný využít potenciál vozu na maximum. K emocím se s 11,9 % přidaly záchvěvy šoku a strachu.

Projekt pomohl automobilce i univerzitě hlouběji poznat emoce na základě biometrického vybavení. I když je výzkum této oblasti omezený, může značkám pomoci vyrábět modely, které si prokazatelně klienti užijí.

Základní model 595 Turismo je pro český trh (682.400 Kč) dodáván s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 121 kW. Spojený je buďto s pětistupňovou manuální nebo robotickou sekvenční převodovkou. Stovku pokoří za 7,3 sekundy a pak uhání maximální rychlostí až 218 km/h. Abarth si také zakládá na dravém akustickém projevu, který je slyšitelný dávno dříve, než se dravý skřítek ukáže. Pro lepší kontrolu nad vozem osadil zadní nápravu tlumiči s přímější zpětnou vazbou.

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.

Abarth 595 • Abarth 695

Doporučujeme

Články odjinud