Abarth ukázal vrchol modelu 595. Nové Esseesse má Akrapoviče a karbonové sedačky

Do nabídky modelu 595 nyní v rámci oslav 70. výročí přidává italský Abarth opět nejvrcholnější variantu naštvaného Fiatu 500, variantu s klasickým označením „Esseesse“.

Italský úpravce Abarth letos slaví 70 let od svého založení a pochopitelně tak svou modelovou nabídku okořenil o řadu speciálních edicí. Během oslav však nyní do nabídky vrací i vrcholnou variantu ostré „pětistovky“, která dostává celou řadu zajímavých úprav.

Označení Esseesse (výslovnost zkratky „SS“ v italštině, zdůrazňující „super sportovní“ charakter) je tedy zpátky a nyní označuje poslední Abarth 595. Pod kapotou novinky se nachází nejvýkonnější motor v nabídce 595, a to přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru, výkonu 132 kW (180 koní) a točivém momentu 250 N.m.

Abarth slaví 70. výročí. Uvádí proto speciální verze 124 Spider i 595

Abarth slaví 70. výročí. Uvádí proto speciální verze 124 Spider i 595

Standardem je u verze Esseesse manuální pětistupňová převodovka, samosvorný diferenciál a především zcela nový výfukový systém od firmy Akrapovič, který má ostrému Fiatu zajistit „nezaměnitelně hluboký řev“, zatímco budete akcelerovat z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny.

Mezi další standardní výbavu patří upravený podvozek s tlumiči Koni, silnější brzdová soustava Brembo s ventilovanými kotouči a červenými třmeny a bíle lakovaná 17palcová kola Supersport, která dále ladí s bílými doplňky a samolepkami na karoserii.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Uvnitř přehlédnete 7palcový dotykový infotainment s navigací, který nabízí i funkci sledování telemetrie, a raději se rozplynete nad lehkými sedačkami Sabelt 70, vyhotovenými částečně z karbonu. Sedačky jsou poté jako další části interiéru sladěné do kombinace červeně prošívaného textilu a kůže.

Cenovku nového Abarthu 595 Esseesse zatím uveřejňuje britské zastoupení značky. Model tak začíná na částce 25.295 liber (asi 750.000 Kč), přičemž i tato nejostřejší verze je dostupná ve variantě s plátěnou stahovací střechou 595C Esseesse. Zde se cena navyšuje na 27.295 liber (asi 810.000 Kč).

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků