Abarth ukázal vrchol modelu 595. Nové Esseesse má Akrapoviče a karbonové sedačky

Do nabídky modelu 595 nyní v rámci oslav 70. výročí přidává italský Abarth opět nejvrcholnější variantu naštvaného Fiatu 500, variantu s klasickým označením „Esseesse“.

Italský úpravce Abarth letos slaví 70 let od svého založení a pochopitelně tak svou modelovou nabídku okořenil o řadu speciálních edicí. Během oslav však nyní do nabídky vrací i vrcholnou variantu ostré „pětistovky“, která dostává celou řadu zajímavých úprav.

Označení Esseesse (výslovnost zkratky „SS“ v italštině, zdůrazňující „super sportovní“ charakter) je tedy zpátky a nyní označuje poslední Abarth 595. Pod kapotou novinky se nachází nejvýkonnější motor v nabídce 595, a to přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru, výkonu 132 kW (180 koní) a točivém momentu 250 N.m.

Abarth slaví 70. výročí. Uvádí proto speciální verze 124 Spider i 595

Abarth slaví 70. výročí. Uvádí proto speciální verze 124 Spider i 595

Standardem je u verze Esseesse manuální pětistupňová převodovka, samosvorný diferenciál a především zcela nový výfukový systém od firmy Akrapovič, který má ostrému Fiatu zajistit „nezaměnitelně hluboký řev“, zatímco budete akcelerovat z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny.

Mezi další standardní výbavu patří upravený podvozek s tlumiči Koni, silnější brzdová soustava Brembo s ventilovanými kotouči a červenými třmeny a bíle lakovaná 17palcová kola Supersport, která dále ladí s bílými doplňky a samolepkami na karoserii.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Uvnitř přehlédnete 7palcový dotykový infotainment s navigací, který nabízí i funkci sledování telemetrie, a raději se rozplynete nad lehkými sedačkami Sabelt 70, vyhotovenými částečně z karbonu. Sedačky jsou poté jako další části interiéru sladěné do kombinace červeně prošívaného textilu a kůže.

Cenovku nového Abarthu 595 Esseesse zatím uveřejňuje britské zastoupení značky. Model tak začíná na částce 25.295 liber (asi 750.000 Kč), přičemž i tato nejostřejší verze je dostupná ve variantě s plátěnou stahovací střechou 595C Esseesse. Zde se cena navyšuje na 27.295 liber (asi 810.000 Kč).

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků