Abarth slaví 70. výročí. Uvádí proto speciální verze 124 Spider i 595

Dvorní úpravce Fiatů slaví výročí a představuje unikátní linie výbav a úprav pro roadster 124 Spider i hot hatch 595.

Abarth speciální edice svých modelů připravil k oslavám 70. výročí založení firmy. Od roku 1949 fungoval jako úpravce i výrobce vlastních vozů, v nedávné minulosti ho však známe spíše jako samostatnou sportovní divizi určenou pro ostřejší verze modelů italského Fiatu. Jak hatchback 500 tak i nynější roadster 124 Spider tak pořídíte rovněž ve verzi Abarth.

Tyto modely se nicméně Abarth rozhodl k oslavám výročí ještě vylepšit, přičemž úpravy začínají vlastně pro celou modelovou řadu památeční plaketou „70th Anniversary“ u vozů pro modelový rok 2019. V případě 595 ve specifikacích Competizione a Pista jsou pak modely vybaveny i větší 7palcovou obrazovkou infotainmentu s telemetrií, výfukem Record Monza a odpružením Koni.

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

Abarth 124 Spider (včetně verze GT) pak dostává i nové exkluzivní barevné kombinace karoserie jako třeba bílou „Turini 1975 White“ nebo červenou „Costa Brava 1972 Red“, odkazující na tehdejší závodní úspěchy značky. Výhradně u GT poté najdete karbonový hard-top, lehčí 17palcová kola OZ, tmavě šedá zrcátka a ve stejném odstínu i splitter předního nárazníku. Poslední dva zmíněné díly jde za příplatek zvolit i z karbonu.

Mimo to si Abarth připravil slevu pro zákazníky i na některé další příplatkové díly. U 595 přichází 20% sleva na karbonové prahy, zatímco u 124 Spider je k mání s 30% slevou třeba rozpěru tlumičů. Přesné cenovky a nabídky zveřejní Abarth v nadcházejících měsících.

Elektromobil 70. let podle Fiatu: Byl opravdu mrňavý, zvládnul ujet 80 km

Elektromobil 70. let podle Fiatu: Byl opravdu mrňavý, zvládnul ujet 80 km

K oslavám 70. výročí teď navíc Abarth dodává, že v rámci prodejů byl pro něj rok 2018 rekordní. V Evropě značka prodala skoro 23.500 vozů, což je ve srovnání s rokem 2017 nárůst o 36,5 %.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků