180koní z 1.4? To je nějakých 120 koní na litr a to uměla Honda v roce 97 BEZ PŘEPLŇOVÁNÍ s B16A!!! A z K20A (Honda S2000) vymáčkla i 120.Kde jsou ty doby vysokootáčkových atmosfér jako 4A-GE (20-valve) Black Top. (1.6L, 250 koní @ 11,000rpm, resp. 170 koní @ 8,000 rpm v civilní verzi).
Nevím, co je na tom směšného. Každý ten motor je diametrálně jiný - auto, které by mělo položené maximum výkonu v 11 tisících otáčkách, by asi dneska moc lidí nechtělo. Žádanější jsou turba se slušným zátahem z nízkých otáček. Ty motory taky mají každý naprosto jiné emise, kulturu chodu, projev...Jestli je něco směšné, tak je to tvůj komentář.
Přesně tak. Dnešní přeplňovaná benzínová turba s lineárním zátahem z nízkých otáček až do omezovače jsou fajn. Nezapomenu jak jsem měl před cca 10 lety v rukou BMW 3, tuším asi 328i, nový auto, těšil jsem se jak se svezu, ale bylo to přichcíplý a jelo to až od 3000 ot. výše. Tehdy to pro mě bylo hrozný zklamání, tak nějak jsem očekával více.
Dneska holt frčí turba ká čtyřko, zastírá se to nízkou papírovou spotřebou a tedy i emisemi CO2. I to je jeden z důvodů, hlavní je ale jiný - nafoukaný výkon je levný, ten vytočený drahý. A tak se fouká a fouká, protože náklady je třeba snižovat a snižovat.Je mi skoro čtyřicet let a za svůj život jsem nepoznal automobily tak kvalitativně u dna jak nyní. Technicky i jinak. A vzhledem k současném stavu klíčových ekonomik to jistě půjde ještě dolů...
a pokud vam imponuje vykon na litr tak v roce 1986 mela audi quattro S1 bez mala 290k na litr :-) (600k>2,1L@8000rpm)
180k z 1,4 je 129k na litr. 170k z 1,6 ktere zminujete je 106k na litr ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.