Abarth Punto Evo: po faceliftu ostřejší

6 komentářů

Vít Holubovský (K4m1k4z3)
28. února • 14:47

180koní z 1.4? To je nějakých 120 koní na litr a to uměla Honda v roce 97 BEZ PŘEPLŇOVÁNÍ s B16A!!! A z K20A (Honda S2000) vymáčkla i 120.Kde jsou ty doby vysokootáčkových atmosfér jako 4A-GE (20-valve) Black Top. (1.6L, 250 koní @ 11,000rpm, resp. 170 koní @ 8,000 rpm v civilní verzi).

Slaine
28. února • 17:27

Nevím, co je na tom směšného. Každý ten motor je diametrálně jiný - auto, které by mělo položené maximum výkonu v 11 tisících otáčkách, by asi dneska moc lidí nechtělo. Žádanější jsou turba se slušným zátahem z nízkých otáček. Ty motory taky mají každý naprosto jiné emise, kulturu chodu, projev...Jestli je něco směšné, tak je to tvůj komentář.

x1x
28. února • 18:24

Přesně tak. Dnešní přeplňovaná benzínová turba s lineárním zátahem z nízkých otáček až do omezovače jsou fajn. Nezapomenu jak jsem měl před cca 10 lety v rukou BMW 3, tuším asi 328i, nový auto, těšil jsem se jak se svezu, ale bylo to přichcíplý a jelo to až od 3000 ot. výše. Tehdy to pro mě bylo hrozný zklamání, tak nějak jsem očekával více.

MilaN
28. února • 15:32

Dneska holt frčí turba ká čtyřko, zastírá se to nízkou papírovou spotřebou a tedy i emisemi CO2. I to je jeden z důvodů, hlavní je ale jiný - nafoukaný výkon je levný, ten vytočený drahý. A tak se fouká a fouká, protože náklady je třeba snižovat a snižovat.Je mi skoro čtyřicet let a za svůj život jsem nepoznal automobily tak kvalitativně u dna jak nyní. Technicky i jinak. A vzhledem k současném stavu klíčových ekonomik to jistě půjde ještě dolů...

asdf
28. února • 15:17

a pokud vam imponuje vykon na litr tak v roce 1986 mela audi quattro S1 bez mala 290k na litr :-) (600k>2,1L@8000rpm)

asdf
28. února • 15:10

180k z 1,4 je 129k na litr. 170k z 1,6 ktere zminujete je 106k na litr ;-)

Doporučujeme

Články odjinud