Abarth Punto Evo: po faceliftu ostřejší

Fiat konečně vyrukoval s oficiálními informacemi a snímky inovovaného Abarthu postaveném na bázi faceliftovaného Punta.

Fiat se rozhodl osvěžit svůj veleúspěšný model Punto již loni v září. Z názvu tehdy vypadlo označení Grande a nahradilo jej slůvko Evo. Od té doby bylo jasné, že se inovovaného provedení dočká i ostrá verze Abarth, ale Fiat si s ním dával hodně na čas. Teprve letos na konci ledna Italové oznámili, že inovovaný Abarth přivezou do Ženevy a tento týden, pár dní před samotnou ženevskou premiérou, dali k dispozici konkrétnější informace a první snímky dalšího ze svých malých škorpionů.

Nejzajímavější změna se odehrála pod kapotou. Motor 1,4 Multiair dostal větší turbodmychadlo Garrett, které mu „přifouklo” deset procent výkonu navíc. Nyní se tak Abarth Punto Evo může pochlubit již 165 koňmi a až 250 Nm točivého momentu. Zrychlení na stovku se tak dostalo pod 8 sekund, byť jen těsně - zabere přesně 7,9 sekundy. Maximální rychlost vozu Fiat zati´m nezveřejnil, ale dá se očekávat cifra okolo 220 km/h. Pokud se této metě při jízdě ani zdaleka nepřiblížíte, měla by se kombinovaná spotřeba vejít do 6 litrů benzinu na 100 km.

Úpravy se ale nedotkly jen motoru. Podvozek má nyní silnější stabilizátory a o 20 % tužší pružiny. Zvenku můžeme vidět upravené nárazníky - ten přední s většími otvory pro vstup vzduchu, ten zadní pak s upraveným difusorem - jiný zadní střešní spojler, nová 17" kola a samozřejmě celou řadu menších změn korespondujících s faceliftem běžného Punta.

Interiér na fotografiích k vidění není, ale podle informací automobilky bychom se měli mj. dočkat volitelných závodních bezpečnostních pásů Sabelt. Uvnitř nyní najdeme i jakýsi indikátor správného řazení a možnost přepínání dvou jízdních režimů (Normal a Sport), které upraví zejména charakter odezev motoru a řízení. V režimu Sport je navíc aktivován i pseudosamosvorný diferenciál TTC, tedy elektronika schopná přibrzdit odlehčené kolo a pomoci výkonu směrem k tomu zatíženému.

Pokud vás ani verze Abarth nedojímá, má Fiat stále v zásobě i provedení SS. Jeho výkon by měl zůstat na metě 180 koní, mezi dalšími specifiky by měla zůstat 18" kola a odolnější brzdy. Na kompletní detaily k oběma verzím si ale budeme muset počkat do Ženevy...

Tip: Přečtěte si o další novince Abarthu pro Ženevu, upraveném modelu 500C.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abarth Punto Evo 

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 216 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 359 km
Cena: 80 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 147 571 km
Cena: 67 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 143 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků