Abarth Punto Evo: po faceliftu ostřejší

Fiat konečně vyrukoval s oficiálními informacemi a snímky inovovaného Abarthu postaveném na bázi faceliftovaného Punta.

Fiat se rozhodl osvěžit svůj veleúspěšný model Punto již loni v září. Z názvu tehdy vypadlo označení Grande a nahradilo jej slůvko Evo. Od té doby bylo jasné, že se inovovaného provedení dočká i ostrá verze Abarth, ale Fiat si s ním dával hodně na čas. Teprve letos na konci ledna Italové oznámili, že inovovaný Abarth přivezou do Ženevy a tento týden, pár dní před samotnou ženevskou premiérou, dali k dispozici konkrétnější informace a první snímky dalšího ze svých malých škorpionů.

Nejzajímavější změna se odehrála pod kapotou. Motor 1,4 Multiair dostal větší turbodmychadlo Garrett, které mu „přifouklo” deset procent výkonu navíc. Nyní se tak Abarth Punto Evo může pochlubit již 165 koňmi a až 250 Nm točivého momentu. Zrychlení na stovku se tak dostalo pod 8 sekund, byť jen těsně - zabere přesně 7,9 sekundy. Maximální rychlost vozu Fiat zati´m nezveřejnil, ale dá se očekávat cifra okolo 220 km/h. Pokud se této metě při jízdě ani zdaleka nepřiblížíte, měla by se kombinovaná spotřeba vejít do 6 litrů benzinu na 100 km.

Úpravy se ale nedotkly jen motoru. Podvozek má nyní silnější stabilizátory a o 20 % tužší pružiny. Zvenku můžeme vidět upravené nárazníky - ten přední s většími otvory pro vstup vzduchu, ten zadní pak s upraveným difusorem - jiný zadní střešní spojler, nová 17" kola a samozřejmě celou řadu menších změn korespondujících s faceliftem běžného Punta.

Interiér na fotografiích k vidění není, ale podle informací automobilky bychom se měli mj. dočkat volitelných závodních bezpečnostních pásů Sabelt. Uvnitř nyní najdeme i jakýsi indikátor správného řazení a možnost přepínání dvou jízdních režimů (Normal a Sport), které upraví zejména charakter odezev motoru a řízení. V režimu Sport je navíc aktivován i pseudosamosvorný diferenciál TTC, tedy elektronika schopná přibrzdit odlehčené kolo a pomoci výkonu směrem k tomu zatíženému.

Pokud vás ani verze Abarth nedojímá, má Fiat stále v zásobě i provedení SS. Jeho výkon by měl zůstat na metě 180 koní, mezi dalšími specifiky by měla zůstat 18" kola a odolnější brzdy. Na kompletní detaily k oběma verzím si ale budeme muset počkat do Ženevy...

Tip: Přečtěte si o další novince Abarthu pro Ženevu, upraveném modelu 500C.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abarth Punto Evo 
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků