Abarth Punto Evo Esseesse a 500C Esseesse: ostří hoši pro Paříž

Také italský Fiat ze sebe začal soukat, co pěkného přiveze do Paříže. A je to vskutku pozoruhodná sestava - dvojice malých „esesáčků”.

Pochopitelně máme na mysli ty nejostřejší z ostých děl divize Abarth, které se tradičně nazývají SS neboli esseesse. Prvním z nich je faceliftovaný Fiat Punto Evo, který pod kapotou ukrývá turbem dopovanou jedna-čyřku s výkonem až 180 koní a točivým momentem vrcholícím na 270 Nm. Oproti „obyčejnému” Abarthu si tak polepšil o 15 koní, což znamená zlepší sprintu na stovku o 0,4 sekundy na 7,5 sekundy a zvýšení maximální rychlosti až na 216 km/h.

Druhým dílkem je „skalpované pětikilo” neboli Fiat 500 Cabrio. Ten ve verzi Abarth dává běžně 140 koní a 206 Nm, verze Esseesse pak špičky obou hodnot šponuje až na 160 koní a 230 Nm. Ptáte se na dynamiku? Ta je nejlépe vyjádřena hodnotami 7,5 sekundy  a 209 km/h, jistě už budete vědět, co vyjadřují.

Italský škorpión pochopitelně nesekal ocáskem jen v motorovém prostoru, ale podíval se na zoubek i brzdám, podvozku a přidal vozům 17" resp. 18" kola ve specifickém designu. Další detaily jsou zatím neznámou a najdeme je mezi tisícem podobných informací dostupných na pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Punto Evo Eseesse
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 500C Eseesse
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků