Abarth Punto Evo Esseesse a 500C Esseesse: ostří hoši pro Paříž

Také italský Fiat ze sebe začal soukat, co pěkného přiveze do Paříže. A je to vskutku pozoruhodná sestava - dvojice malých „esesáčků”.

Pochopitelně máme na mysli ty nejostřejší z ostých děl divize Abarth, které se tradičně nazývají SS neboli esseesse. Prvním z nich je faceliftovaný Fiat Punto Evo, který pod kapotou ukrývá turbem dopovanou jedna-čyřku s výkonem až 180 koní a točivým momentem vrcholícím na 270 Nm. Oproti „obyčejnému” Abarthu si tak polepšil o 15 koní, což znamená zlepší sprintu na stovku o 0,4 sekundy na 7,5 sekundy a zvýšení maximální rychlosti až na 216 km/h.

Druhým dílkem je „skalpované pětikilo” neboli Fiat 500 Cabrio. Ten ve verzi Abarth dává běžně 140 koní a 206 Nm, verze Esseesse pak špičky obou hodnot šponuje až na 160 koní a 230 Nm. Ptáte se na dynamiku? Ta je nejlépe vyjádřena hodnotami 7,5 sekundy  a 209 km/h, jistě už budete vědět, co vyjadřují.

Italský škorpión pochopitelně nesekal ocáskem jen v motorovém prostoru, ale podíval se na zoubek i brzdám, podvozku a přidal vozům 17" resp. 18" kola ve specifickém designu. Další detaily jsou zatím neznámou a najdeme je mezi tisícem podobných informací dostupných na pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Punto Evo Eseesse
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 500C Eseesse
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků