Abarth Punto Evo Esseesse a 500C Esseesse: ostří hoši pro Paříž

Také italský Fiat ze sebe začal soukat, co pěkného přiveze do Paříže. A je to vskutku pozoruhodná sestava - dvojice malých „esesáčků”.

Pochopitelně máme na mysli ty nejostřejší z ostých děl divize Abarth, které se tradičně nazývají SS neboli esseesse. Prvním z nich je faceliftovaný Fiat Punto Evo, který pod kapotou ukrývá turbem dopovanou jedna-čyřku s výkonem až 180 koní a točivým momentem vrcholícím na 270 Nm. Oproti „obyčejnému” Abarthu si tak polepšil o 15 koní, což znamená zlepší sprintu na stovku o 0,4 sekundy na 7,5 sekundy a zvýšení maximální rychlosti až na 216 km/h.

Druhým dílkem je „skalpované pětikilo” neboli Fiat 500 Cabrio. Ten ve verzi Abarth dává běžně 140 koní a 206 Nm, verze Esseesse pak špičky obou hodnot šponuje až na 160 koní a 230 Nm. Ptáte se na dynamiku? Ta je nejlépe vyjádřena hodnotami 7,5 sekundy  a 209 km/h, jistě už budete vědět, co vyjadřují.

Italský škorpión pochopitelně nesekal ocáskem jen v motorovém prostoru, ale podíval se na zoubek i brzdám, podvozku a přidal vozům 17" resp. 18" kola ve specifickém designu. Další detaily jsou zatím neznámou a najdeme je mezi tisícem podobných informací dostupných na pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Punto Evo Eseesse
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 500C Eseesse
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků