Abarth polehoučku vyladil 595 Pista. Naštvaný mrňous je o chlup silnější a rychlejší

Ostrá verze „pětistovky“ od Abarthu prochází vylepšením. Hlavní novinkou je lehce vyladěný motor.

Fiat už sice pracuje na plně elektrickém nástupci modelu 500, pod známou sportovní značkou Abarth je však stále všechno při starém. Na svět tak přichází další a dle předpokladů zase o něco lepší varianta ostrého modelu 595 s označením Pista. Hlavní úpravy naštvaného miniauta hledejte pod kapotou.

Pro okruh vybavená pětistovka teď dostala ke svému 1,4litrovému přeplňovanému čtyřválci větší turbodmychadlo Garrett a má rovněž snížený kompresní poměr z 9,8:1 na 9:1. Točivý moment 230 N.m je tak nyní dostupný již od 2250 ot./min a po stránce výkonu si Pista polepšila o asi 3 kW na celkem 121 kW (165 koní). Převodovkou je pětistupňový automat s pádly pod volantem.

Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

Tradičně se mrňous vyznačuje řízným zvukem díky výfukovému systému Record Monza. Aktivní klapky však zaručují i možnost trochu civilizovanějšího projevu. Dále zde máme podvozek s tlumiči Koni a posílenou brzdovou soustavu s velkými větranými kotouči o průměru 284 mm vpředu a 240 mm vzadu. Což se hodí. Maximální rychlost Pisty se posunula z dřívějších 216 km/h na 218 km/h.

Příhodně vybroušenému exteriéru se asi netřeba více věnovat, přičemž i vevnitř dává Pista své zaměření jasně najevo. Sportovní volant doplňují těsné skořepiny s logy zmiňujícími 70. výročí značky Abarth a sportovní pásy Sabelt.

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Interiér úplně vykuchaný není, takže se objevuje i 7palcový dotykový infotainment s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Součástí je taktéž aplikace Abarth Telemetry, zaznamenávající jízdní telemetrii vozu, časy na kolo a další zajímavé údaje.

Českou cenovku modernizovaného Abarthu 595 Pista zatím neznáme, od dosavadní verze začínající na částce 584.000 Kč by se ale nemusela příliš lišit.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků