Abarth polehoučku vyladil 595 Pista. Naštvaný mrňous je o chlup silnější a rychlejší

Ostrá verze „pětistovky“ od Abarthu prochází vylepšením. Hlavní novinkou je lehce vyladěný motor.

Fiat už sice pracuje na plně elektrickém nástupci modelu 500, pod známou sportovní značkou Abarth je však stále všechno při starém. Na svět tak přichází další a dle předpokladů zase o něco lepší varianta ostrého modelu 595 s označením Pista. Hlavní úpravy naštvaného miniauta hledejte pod kapotou.

Pro okruh vybavená pětistovka teď dostala ke svému 1,4litrovému přeplňovanému čtyřválci větší turbodmychadlo Garrett a má rovněž snížený kompresní poměr z 9,8:1 na 9:1. Točivý moment 230 N.m je tak nyní dostupný již od 2250 ot./min a po stránce výkonu si Pista polepšila o asi 3 kW na celkem 121 kW (165 koní). Převodovkou je pětistupňový automat s pádly pod volantem.

Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

Tradičně se mrňous vyznačuje řízným zvukem díky výfukovému systému Record Monza. Aktivní klapky však zaručují i možnost trochu civilizovanějšího projevu. Dále zde máme podvozek s tlumiči Koni a posílenou brzdovou soustavu s velkými větranými kotouči o průměru 284 mm vpředu a 240 mm vzadu. Což se hodí. Maximální rychlost Pisty se posunula z dřívějších 216 km/h na 218 km/h.

Příhodně vybroušenému exteriéru se asi netřeba více věnovat, přičemž i vevnitř dává Pista své zaměření jasně najevo. Sportovní volant doplňují těsné skořepiny s logy zmiňujícími 70. výročí značky Abarth a sportovní pásy Sabelt.

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Interiér úplně vykuchaný není, takže se objevuje i 7palcový dotykový infotainment s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Součástí je taktéž aplikace Abarth Telemetry, zaznamenávající jízdní telemetrii vozu, časy na kolo a další zajímavé údaje.

Českou cenovku modernizovaného Abarthu 595 Pista zatím neznáme, od dosavadní verze začínající na částce 584.000 Kč by se ale nemusela příliš lišit.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek