Moderní verze Fiatu 500 se vyrábí již od roku 2007 – historie jeho platformy, kterou nadále využívá i dostupná Panda, se začala psát již koncem 90. let. Jak je vidět na příkladu tohoto malého hatchbacku, pokud něco funguje, není třeba větších změn.
Nejostřejší specifikace s logy Abarth bude v letošním roce k mání ve třech výkonových verzích přeplňovaného čtyřválce s objemem 1,4 litru. Základní Abarth 595 nabídne 107 kW (145 k), provedení Turismo pustí na přední kola 121 kW (165 k) a vrcholné verze Competizione a Esseesse mají 132 kW (180 k). U všech specifikací má být standardně k dispozici pětistupňový manuál, volitelně bude možné řadit robotizovanou převodovkou s pádly pod volantem.
Nejvýkonnější Esseesse dostává nové titanové koncovky výfuku značky Akrapović. Pro pořádek je vhodné dodat, že verze Competizione a Esseesse mají turbodmychadlo Garrett GT1446, poctivý mechanický samosvorný diferenciál, tlumiče Koni FSD a brzdový systém Brembo.
Abarth do Česka dovezl tři nové kapesní rakety. Ta výroční může stát přes milion!
Mezi novinky modelového roku 2021 patří matný modrý lak Rally Blue, kožené čalounění Helmet Brown a třeba i nová 17“ kola pro verzi Competizione. Volitelně můžete dostat palubní desku pokrytou Alcantarou nebo řadící páku z uhlíkových vláken. Drobnou změnou je přejmenování režimu Sport na Scorpion.