Abarth: čtyři „ostří prcci“ do Boloně

Značka Abarth představí na autosalonu v Boloni čtyři nové modely. Vychází převážně z produkčního modelu Fiat 500.

Hned čtveřici modifikovaných vozů Fiat představí divize Fiatu Abarth na svém stánku na nadcházejícím autosalonu v italské Boloni. Jediným z nich, jenž nevychází z typu Fiat 500, je Abarth Punto Scorpione, přičemž v této edici vznikne přesně 99 vozů. Na první pohled se budou vyznačovat matově černým lakováním kapoty a střechy, sportovním podvozkem a výfukem ústícím uprostřed zadního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Scorpione 

Abarth Punto Scorpione ve svém interiéru hostí sportovní sedadla a nerezové obklady pedálů. O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec 1,4 l T-Jet s výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 270 Nm, díky němuž kompaktní vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 216 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 695 Assetto Corse

Dále jde již jen o upravené Fiaty 500. Abarth 695 Assetto Corse je studií dostupného závodního stroje opatřeného speciálním bodykitem, plastovými okny, ochrannou klecí podle předpisů FIA, sedmnáctipalcovými litými ráfky a výkonnými brzdami. Za povšimnutí stojí výrazný příklon zadních kol známý ze závodních Abarthů dávné minulosti.

Fiat 500 Abarth: tenkrát poprvé…

Fiat 500 Abarth: tenkrát poprvé…

O pohon modelu Abarth 695 Assetto Corse se stará opět jednotka 1,4 l T-Jet, ale v tomto případě je naladěna na výkon až 205 koní (151 kW). Navazuje na ni převodovka Sadev se sekvenčním řazením a dvoulamelovou keramickou spojkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Abarth 595 Turismo
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 595 Competizione
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků