Abarth: čtyři „ostří prcci“ do Boloně

Značka Abarth představí na autosalonu v Boloni čtyři nové modely. Vychází převážně z produkčního modelu Fiat 500.

Hned čtveřici modifikovaných vozů Fiat představí divize Fiatu Abarth na svém stánku na nadcházejícím autosalonu v italské Boloni. Jediným z nich, jenž nevychází z typu Fiat 500, je Abarth Punto Scorpione, přičemž v této edici vznikne přesně 99 vozů. Na první pohled se budou vyznačovat matově černým lakováním kapoty a střechy, sportovním podvozkem a výfukem ústícím uprostřed zadního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Scorpione 

Abarth Punto Scorpione ve svém interiéru hostí sportovní sedadla a nerezové obklady pedálů. O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec 1,4 l T-Jet s výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 270 Nm, díky němuž kompaktní vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 216 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 695 Assetto Corse

Dále jde již jen o upravené Fiaty 500. Abarth 695 Assetto Corse je studií dostupného závodního stroje opatřeného speciálním bodykitem, plastovými okny, ochrannou klecí podle předpisů FIA, sedmnáctipalcovými litými ráfky a výkonnými brzdami. Za povšimnutí stojí výrazný příklon zadních kol známý ze závodních Abarthů dávné minulosti.

Video | Sportovní auta | Fiat

Fiat 500 Abarth: tenkrát poprvé…

O pohon modelu Abarth 695 Assetto Corse se stará opět jednotka 1,4 l T-Jet, ale v tomto případě je naladěna na výkon až 205 koní (151 kW). Navazuje na ni převodovka Sadev se sekvenčním řazením a dvoulamelovou keramickou spojkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Abarth 595 Turismo
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 595 Competizione
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků