Abarth: čtyři „ostří prcci“ do Boloně

Značka Abarth představí na autosalonu v Boloni čtyři nové modely. Vychází převážně z produkčního modelu Fiat 500.

Hned čtveřici modifikovaných vozů Fiat představí divize Fiatu Abarth na svém stánku na nadcházejícím autosalonu v italské Boloni. Jediným z nich, jenž nevychází z typu Fiat 500, je Abarth Punto Scorpione, přičemž v této edici vznikne přesně 99 vozů. Na první pohled se budou vyznačovat matově černým lakováním kapoty a střechy, sportovním podvozkem a výfukem ústícím uprostřed zadního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Scorpione 

Abarth Punto Scorpione ve svém interiéru hostí sportovní sedadla a nerezové obklady pedálů. O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec 1,4 l T-Jet s výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 270 Nm, díky němuž kompaktní vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 216 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 695 Assetto Corse

Dále jde již jen o upravené Fiaty 500. Abarth 695 Assetto Corse je studií dostupného závodního stroje opatřeného speciálním bodykitem, plastovými okny, ochrannou klecí podle předpisů FIA, sedmnáctipalcovými litými ráfky a výkonnými brzdami. Za povšimnutí stojí výrazný příklon zadních kol známý ze závodních Abarthů dávné minulosti.

Fiat 500 Abarth: tenkrát poprvé…

Fiat 500 Abarth: tenkrát poprvé…

O pohon modelu Abarth 695 Assetto Corse se stará opět jednotka 1,4 l T-Jet, ale v tomto případě je naladěna na výkon až 205 koní (151 kW). Navazuje na ni převodovka Sadev se sekvenčním řazením a dvoulamelovou keramickou spojkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Abarth 595 Turismo
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth 595 Competizione
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků