Jeden z největších automobilových nezmarů se vrací v další ze svých vyladěných edicí. Díky extrémnímu křídlu má velmi zajímavý přítlak.
Začalo to v roce 2003 Fiatem Panda třetí generace, jejíž konstrukční základ převzala nová pětistovka v retro stylu, vyráběná od roku 2007. Přesuňme se do současnosti, po čtrnácti letech je tento model stále ve výrobě. Možná právě díky speciálním edicím, které automobilka s železnou pravidelností uvádí na trh.
Letošní výjimečná verze Abarthu 695 Esseesse je dle svého názvu k mání v 695 kusech v černém laku Scorpion Black a druhá polovina série 1390 exemplářů bude šedá v barvě Campovolo Gray. Kapota je z hliníkové slitiny (o 25 procent lehčí, než klasická ocelová) a nad zadní sklo se nastěhovalo stavitelné křídlo, které je možné nastavit v rozsahu od 0 do 60 stupňů. V extrémním režimu přidává na zádi přítlak 42 kilogramů, což je u takovéto malé blechy zajímavé číslo.
Dále zde máme výfuk Akrapović, který je o 10 kilogramů lehčí, než u verze 595 Competizione. Pohon zajistí motor 1.4 T-Jet o výkonu 132 kW (180 k) a s točivým momentem 250 Nm, řadíte šesitupňovým manuálem. Na 100 km/h zrychlí 695 za 6,7 sekundy, což sice není nijak světoborné, ale body bude sbírat z hlediska ovladatelnosti – má tlumiče Koni FSD a přední čtyřpístkové brzdiče Brembo v rudé barvě.
Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.
Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.
Abarth 595 • Abarth 695