Abarth 500C: Fiat pro emancipované Barbie

Jaké auto si pořídí Barbie, když dá kopačky Kenovi? Viděl bych to na Abarth 500C. A právě tento vůz Fiat včera představil před jeho premiérou na ženevském autosalonu.

Nechci říci, že Fiat 500 je zženštelé auto, ale typickou volbou kanadských dřevorubců zřejmě nebude. Ve verzi C alias Cabrio jde pak o model, který bude svým pojetím nejblíže sličným dámám, někteří by se snad nebáli je připodobnit ke slavné Mattelově panence. Ostrá verze Abarth mi pak dává smysl snad jedině pokud se taková „Barbie” rozhodne přijmout i trochu jinou roli než objektu mužského obdivu... Ale dost bylo přemítání nad smyslem vozu, pojďme se podívat, co nabídne.

Asi pro vás nebude překvapením konstatování, že oproti nám již známému Abarthu 500 to vedle chybějící střechy nebude mnoho. Abarth 500C bude používat stejný motor a disponovat prakticky totožně upraveným vzhledem.

Pod kapotou tak najdeme přeplňovaný benzinový T-Jet o objemu 1,4 litru, který bude v případě 500C naladěn na výkon až 135 koní při 5 500 ot. a točivý moment nejvýše 206 Nm při 2 500 ot. Výkon je přenášen na kola přední nápravy skrze robotizovanou převodovku s možností volby převodových stupňů „pádly” pod volantem.

S touto výbavičkou dokaže Abarth 500C sprintovat na stovku za 8,1 sekundy a dosáhnout rychlosti až 205 km/h. Pří příměstské potahové jízdě pak umí ujet 100 km za 6,5 litru benzinu. Pokud by vám to všechno bylo málo, Fiat počítá i s verzí SS. To není specialitka pro německé zákazníky, ale dále přiostřený Abarth s výkonem až 180 koní, který jsme vám v uzavřené verzi představili již kdysi.

Vrátíme-li se zpět k malému skalpovanému škorpionovi, pak je třeba dodat, že krom motoru se úprav dočkalo i zavěšení a brzdy, navenek jej pak snadno poznáte podle specifických nárazníků, bočních prahů, zadního spojleru, difusoru a dvou koncovek výfuku. Poznávacím znakem bude i pouze dvojice barev, v nichž bude vyvedena jeho elektricky stahovatelná plátěná střecha - šedá a černá - a také dvoubarevné provedení karoserie, které je v kombinaci šedé a černé k vidění na přiložených snímcích.

Abarth 500C zažije debut příští týden v Ženevě, do prodejů v Evropě se pak dostane ještě před letošním létem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abarth 500C

bazar

Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 210 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 141 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 145 428 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat Stilo 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 69 473 km
Cena: 95 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 131 914 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 140 196 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků