Abarth 500C: Fiat pro emancipované Barbie

Jaké auto si pořídí Barbie, když dá kopačky Kenovi? Viděl bych to na Abarth 500C. A právě tento vůz Fiat včera představil před jeho premiérou na ženevském autosalonu.

Nechci říci, že Fiat 500 je zženštelé auto, ale typickou volbou kanadských dřevorubců zřejmě nebude. Ve verzi C alias Cabrio jde pak o model, který bude svým pojetím nejblíže sličným dámám, někteří by se snad nebáli je připodobnit ke slavné Mattelově panence. Ostrá verze Abarth mi pak dává smysl snad jedině pokud se taková „Barbie” rozhodne přijmout i trochu jinou roli než objektu mužského obdivu... Ale dost bylo přemítání nad smyslem vozu, pojďme se podívat, co nabídne.

Asi pro vás nebude překvapením konstatování, že oproti nám již známému Abarthu 500 to vedle chybějící střechy nebude mnoho. Abarth 500C bude používat stejný motor a disponovat prakticky totožně upraveným vzhledem.

Pod kapotou tak najdeme přeplňovaný benzinový T-Jet o objemu 1,4 litru, který bude v případě 500C naladěn na výkon až 135 koní při 5 500 ot. a točivý moment nejvýše 206 Nm při 2 500 ot. Výkon je přenášen na kola přední nápravy skrze robotizovanou převodovku s možností volby převodových stupňů „pádly” pod volantem.

S touto výbavičkou dokaže Abarth 500C sprintovat na stovku za 8,1 sekundy a dosáhnout rychlosti až 205 km/h. Pří příměstské potahové jízdě pak umí ujet 100 km za 6,5 litru benzinu. Pokud by vám to všechno bylo málo, Fiat počítá i s verzí SS. To není specialitka pro německé zákazníky, ale dále přiostřený Abarth s výkonem až 180 koní, který jsme vám v uzavřené verzi představili již kdysi.

Vrátíme-li se zpět k malému skalpovanému škorpionovi, pak je třeba dodat, že krom motoru se úprav dočkalo i zavěšení a brzdy, navenek jej pak snadno poznáte podle specifických nárazníků, bočních prahů, zadního spojleru, difusoru a dvou koncovek výfuku. Poznávacím znakem bude i pouze dvojice barev, v nichž bude vyvedena jeho elektricky stahovatelná plátěná střecha - šedá a černá - a také dvoubarevné provedení karoserie, které je v kombinaci šedé a černé k vidění na přiložených snímcích.

Abarth 500C zažije debut příští týden v Ženevě, do prodejů v Evropě se pak dostane ještě před letošním létem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abarth 500C
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků