Abarth 500 pro třídu R3T: připraven ke startu

Fiat představuje další modifikaci své populární „pětistovky“. Ta poslední je určena pro závodní okruhy a nevypadá vůbec špatně.
Abarth 500 pro třídu R3T: připraven ke startu

Řada 500 se Fiatu povedla a v Turíně jsou si toho náležitě vědomi. Proto průběžně představují nejrůznější omezené série určené běžným motoristům, jež jsou zaměřeny jednou na styl, jednou na výkony, a mají za úkol kouti železo poptávky, dokud je žhavé.

Nyní Fiat na jedenapadesáté rally v Sanremu uvádí provedení s názvem Abarth 500 R3T, které bude startovat v následující sezóně v seriálech vypsaných pro Evropu a Itálii. Jméno někdejšího slavného, samostatného ladiče se tak vrací na závodní tratě a do specifických sérií, kde bodovaly již od roku 1977, vzpomeňme Autobianchi A112 Abarth Championship a další seriály vypsané pro Fiaty Uno, Uno Turbo, Cinquecento, Seicento, Punto Kit, Super 1600, Stilo či Panda Kit.

Abarth 500 bude startovat ve třídě R3T určené pro přeplňované motory s objemem do 1 600 ccm. Tato kategorie se těší prudce rostoucí popularitě, protože představuje kvalitní kompromis mezi pořizovacími a provozními náklady a jízdními výkony. Díky tomu mají i nepříliš majetní soukromí jezdci k dispozici skutečně rychlé, vpravdě závodní auto. Abarth 500 je osazen modifikovaným čtyřválcem T-Jet s objemem 1 368 ccm, který v kombinaci s turbodmychadlem Garret GT 1446 s pevnou geometrií rozváděcích lopatek dává výkon 180 koní (132 kW) již při 5 500 ot./min. Na tuto hbitou jednotku navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením a dvoulamelovou spojkou, jež přenáší točivý moment na přední kola skrze samosvorný diferenciál a posílené poloosy. Pohotovostní hmotnost Abarthu 500 je na spodní hranici třídy, tedy na hodnotě 1 080 kg.

Podvozek byl laděn s důrazem na to, aby mohl být přizpůsoben požadavkům konkrétního řidiče. Kvůli tomu mají závodní tlumiče stavitelnou tuhost a souosé vinuté pružiny lze regulovat pro úpravu světlé výšky. Sedmnáctipalcové ráfky OZ kryjí posílené brzdy Brembo (vpředu čtyřpístkové a ventilované, vzadu plné), posádku chrání nejen tuhý bezpečnostní rám, ale též šestibodové pásy, ruční brzda je hydraulická.

Harmonogram závodů, kde tyto krasavce budeme moci pozorovat, bude zveřejněn během následujících dvou týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abarth 500 R3T
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky