Abarth 500 pro třídu R3T: připraven ke startu

Fiat představuje další modifikaci své populární „pětistovky“. Ta poslední je určena pro závodní okruhy a nevypadá vůbec špatně.
Abarth 500 pro třídu R3T: připraven ke startu

Řada 500 se Fiatu povedla a v Turíně jsou si toho náležitě vědomi. Proto průběžně představují nejrůznější omezené série určené běžným motoristům, jež jsou zaměřeny jednou na styl, jednou na výkony, a mají za úkol kouti železo poptávky, dokud je žhavé.

Nyní Fiat na jedenapadesáté rally v Sanremu uvádí provedení s názvem Abarth 500 R3T, které bude startovat v následující sezóně v seriálech vypsaných pro Evropu a Itálii. Jméno někdejšího slavného, samostatného ladiče se tak vrací na závodní tratě a do specifických sérií, kde bodovaly již od roku 1977, vzpomeňme Autobianchi A112 Abarth Championship a další seriály vypsané pro Fiaty Uno, Uno Turbo, Cinquecento, Seicento, Punto Kit, Super 1600, Stilo či Panda Kit.

Abarth 500 bude startovat ve třídě R3T určené pro přeplňované motory s objemem do 1 600 ccm. Tato kategorie se těší prudce rostoucí popularitě, protože představuje kvalitní kompromis mezi pořizovacími a provozními náklady a jízdními výkony. Díky tomu mají i nepříliš majetní soukromí jezdci k dispozici skutečně rychlé, vpravdě závodní auto. Abarth 500 je osazen modifikovaným čtyřválcem T-Jet s objemem 1 368 ccm, který v kombinaci s turbodmychadlem Garret GT 1446 s pevnou geometrií rozváděcích lopatek dává výkon 180 koní (132 kW) již při 5 500 ot./min. Na tuto hbitou jednotku navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením a dvoulamelovou spojkou, jež přenáší točivý moment na přední kola skrze samosvorný diferenciál a posílené poloosy. Pohotovostní hmotnost Abarthu 500 je na spodní hranici třídy, tedy na hodnotě 1 080 kg.

Podvozek byl laděn s důrazem na to, aby mohl být přizpůsoben požadavkům konkrétního řidiče. Kvůli tomu mají závodní tlumiče stavitelnou tuhost a souosé vinuté pružiny lze regulovat pro úpravu světlé výšky. Sedmnáctipalcové ráfky OZ kryjí posílené brzdy Brembo (vpředu čtyřpístkové a ventilované, vzadu plné), posádku chrání nejen tuhý bezpečnostní rám, ale též šestibodové pásy, ruční brzda je hydraulická.

Harmonogram závodů, kde tyto krasavce budeme moci pozorovat, bude zveřejněn během následujících dvou týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abarth 500 R3T
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 269 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 157 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků