Abarth 500 pro třídu R3T: připraven ke startu

Fiat představuje další modifikaci své populární „pětistovky“. Ta poslední je určena pro závodní okruhy a nevypadá vůbec špatně.
Abarth 500 pro třídu R3T: připraven ke startu

Řada 500 se Fiatu povedla a v Turíně jsou si toho náležitě vědomi. Proto průběžně představují nejrůznější omezené série určené běžným motoristům, jež jsou zaměřeny jednou na styl, jednou na výkony, a mají za úkol kouti železo poptávky, dokud je žhavé.

Nyní Fiat na jedenapadesáté rally v Sanremu uvádí provedení s názvem Abarth 500 R3T, které bude startovat v následující sezóně v seriálech vypsaných pro Evropu a Itálii. Jméno někdejšího slavného, samostatného ladiče se tak vrací na závodní tratě a do specifických sérií, kde bodovaly již od roku 1977, vzpomeňme Autobianchi A112 Abarth Championship a další seriály vypsané pro Fiaty Uno, Uno Turbo, Cinquecento, Seicento, Punto Kit, Super 1600, Stilo či Panda Kit.

Abarth 500 bude startovat ve třídě R3T určené pro přeplňované motory s objemem do 1 600 ccm. Tato kategorie se těší prudce rostoucí popularitě, protože představuje kvalitní kompromis mezi pořizovacími a provozními náklady a jízdními výkony. Díky tomu mají i nepříliš majetní soukromí jezdci k dispozici skutečně rychlé, vpravdě závodní auto. Abarth 500 je osazen modifikovaným čtyřválcem T-Jet s objemem 1 368 ccm, který v kombinaci s turbodmychadlem Garret GT 1446 s pevnou geometrií rozváděcích lopatek dává výkon 180 koní (132 kW) již při 5 500 ot./min. Na tuto hbitou jednotku navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením a dvoulamelovou spojkou, jež přenáší točivý moment na přední kola skrze samosvorný diferenciál a posílené poloosy. Pohotovostní hmotnost Abarthu 500 je na spodní hranici třídy, tedy na hodnotě 1 080 kg.

Podvozek byl laděn s důrazem na to, aby mohl být přizpůsoben požadavkům konkrétního řidiče. Kvůli tomu mají závodní tlumiče stavitelnou tuhost a souosé vinuté pružiny lze regulovat pro úpravu světlé výšky. Sedmnáctipalcové ráfky OZ kryjí posílené brzdy Brembo (vpředu čtyřpístkové a ventilované, vzadu plné), posádku chrání nejen tuhý bezpečnostní rám, ale též šestibodové pásy, ruční brzda je hydraulická.

Harmonogram závodů, kde tyto krasavce budeme moci pozorovat, bude zveřejněn během následujících dvou týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Abarth 500 R3T

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 320 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 458 km
Cena: 50 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 3 400 km
Cena: 114 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků