AAA hlásí enormní nárůst poptávky po ojetých SUV

Příchod prvních letošních mrazů, jež si snad ale během listopadu odpustíme, výrazně zvýšil poptávku po ojetých automobilech vhodných pro nadcházející zimu, tedy těch s pohonem všech čtyř kol, a sice o plných 100 % oproti loňskému podzimu. „Jen za září a říjen tohoto roku jsme prodali o 200 % více vozů v kategorii SUV než ve stejném období minulého roku,“ uvedla viceprezidentka společnosti  AAA Auto Karolína Topolová.

Rostoucí zájem o ojeté vozy SUV je dán více faktory: nejdelší čekací doby na dodání nových aut v této kategorii mohou být až 8 měsíců, pokles cen přiblížil vozy SUV i nižším příjmovým skupinám a v neposlední řadě se zvyšuje zákaznická preference modelů, které jsou praktičtější do zimních podmínek silničního provozu. Levnější verze automobilů SUV, které mají poháněna jen přední kola, se podle Topolové prodávají také velmi dobře díky svému módnímu vzhledu. Zákazník by si ale měl uvědomit, že se jejich schopnosti na sněhu a v blátě nijak neliší od běžných automobilů. Mírný příplatek za pohon všech kol se tedy zvláště v zimním období vyplatí, neboť tyto vozy jsou méně ohroženy především uvíznutím ve sněhu a také se snadněji rozjíždějí na zledovatělé vozovce.  

„Vozů s pohonem všech čtyř kol máme v současnosti na skladě přes 300, tedy přibližně 8 % z celkového množství automobilů“, připomněla Karolína Topolová s tím, že jejich počet se bude průběžně navyšovat s nástupem zimní sezóny. Konstatovala také, že nejprodávanějším vozem s pohonem všech čtyř kol již tradičně není žádný model SUV, ale tuzemská Škoda Octavia v provedení 4x4.

Nejprodávanější ojeté vozy SUV na podzim 2010 podle AAA Auto

1. Hyundai Tucson
2. Honda CRV
3. Kia Sportage
4. Suzuki SX4
5. Toyota RAV

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků