AAA Auto: zájem o ojeté luxusní vozy roste

Již 200 luxusních ojetých automobilů v aktuální prodejní ceně nad půl milionuKč letos prodala společnost AAA AUTO.Potvrzuje se tak trend, že v České republice stále roste zájem zákazníků o vozy, které jako nové stály i hodně přes jeden milion Kč. Rozšiřuje se tak skupina motoristů, kteříod svého automobilu požadují maximální pohodlí a kteří takový vůz hledají právě ve společnosti AAA AUTO. „Letos prodáme těchto luxusních vozů nejméně 300, což bude oproti loňskému roku nárůst o více než 30 %,“ uvedl ředitel výkupu AAA AUTO Petr Vaněček.

„Vůbec nejžádanějším ojetým vozem je v této cenové kategorii Mercedes-Benz třídy E a rovněž i nový model Audi A6,“ podotkl Petr Vaněček. Mezi další žádané zánovní automobily podle něj patří třeba Volkswagen Touareg nebo většina modelů automobilky BMW. Všechny tyto luxusní vozy ztratily v prvních letech svého provozu 40 % až 60 % ze své pořizovací ceny, a jsou tak pro nového zákazníka podstatně cenově přístupnější.

Čeští zákazníci jsou dnes podle Vaněčka mnohem zkušenější a sofistikovanější než dříve. U ojetých luxusních vozů se velmi pečlivě zajímají o historii vozu, zda nebyl havarovaný nebo nemá najeto příliš mnoho kilometrů. „U všech našich aut při výkupu důkladně prověřuje 107 parametrů za použití nejmodernějších diagnostických přístrojů. U vozů nejvyšší cenové kategorie navíc ještě obvykle zkoumáme historii vozu přímo u autorizovaného dealera, který tento automobil prodal a zajišťoval servis. Zákazníci jsou nám pak za podobné informace vděční, neboť dostanou detailní přehled o technickém stavu vyhlédnutého auta,“ řekl Petr Vaněček.

A jaké vozy byly v historii AAA AUTO vůbec nejdražší? Podle Petra Vaněčka to byla limuzína značky Bentley za přibližně 6 milionů Kč a pak několik sportovních vozů Ferrari, které cenově přesáhly každý dva miliony korun. Momentálně má AAA AUTO v ČR vystavenu desítku ojetých luxusních aut s aktuální cenou přes jeden milion Kč. K tomu nabízí denně v průměru bezmála pět tisíc automobilů všech cenových kategorií, z jejichž bezkonkurenčně široké nabídky si vybere skutečně každý.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků