AAA Auto: předběžné hospodářské výsledky za rok 2009

Rozsáhlý restrukturalizační program spuštěný společností AAA Auto Group N.V. na počátku roku 2008 přinesl očekávané výsledky a skupina dosáhla primárního cíle, kterým byl návrat k ziskovosti za celý rok 2009. Předběžné neauditované konsolidované hospodářské výsledky ukazují, že čistý zisk společnosti AAA Auto Group N.V. za rok 2009 dosáhl 1,2 milionu eur.

Masivní restrukturalizační program byl spuštěn v roce 2008, a to s ohledem na ekonomickou recesi, kdy bylo zapotřebí sladit nákladové zatížení s klesajícími prodejními objemy. AAA AUTO taktéž uzavřela ty pobočky, jejichž výkonnost nesplnila očekávané ziskové cíle. Výsledkem bylo postupné opuštění neziskových zahraničních trhů v Maďarsku, Polsku a Rumunsku, jejichž ztráty měly negativní vliv na výsledky celé skupiny. Strategií skupiny AAA AUTO v době ekonomické recese je soustředit se pouze na nejziskovější trhy v České republice a na Slovensku a upřednostnit ziskovost před růstem a vykazováním vysokých prodejních objemů. To znamená, že AAA AUTO investuje především do nejlépe prodejných modelů, z nichž za současných podmínek slabšího trhu plyne nejvyšší zisk. Pro rok 2010 si skupina AAA AUTO klade za cíl dosáhnout stejných nebo mírně nižších prodejních objemů jako v roce 2009. Současně plánuje otevření jedné až tří nových poboček ve vybraných regionech České republiky a Slovenska.

Auditované konsolidované hospodářské výsledky za rok 2009 plánuje společnost AAA Auto Group N.V. zveřejnit 29. dubna 2010.

Předběžné neauditované konsolidované hospodářské výsledky za rok 2009
- Celkové výnosy činily 165,1 milionu eur (meziroční pokles o 43,8 %), z čehož výnosy z prodeje vozů činily 142,8 mil. Euro
- Počet prodaných vozů se snížil o 38,5 % na 37 215 2 aut důsledkem uzavření neziskových poboček a klesající poptávky na trhu během recese
- Hrubý zisk z prodejů činil 38,2 mil. Euro (meziroční pokles o 44,2 %)
- Zisková marže za rok 2009 přes nižší objemy prodejů a tržeb vzrostla, Metal marže vzrostla na 11,9 % oproti 9,5 % v roce 2008 - díky zaměření se na likvidní vozy a dosažení vyšší obrátkovosti na skladě
- Příspěvek finančních služeb a dalších doplňkových produktů zůstala na silné úrovni 55,7 % z celkového hrubého zisku skupiny v roce 2009, penetrace finančních služeb činila 40 %

- Celková výsledná hrubá zisková marže dosáhla na 23,1 % v roce 2009
- Přísný program snižování nákladů přinesl významné úspory - celkové provozní náklady (OPEX) byly sníženy o 50,9 % oproti roku 2008, na úroveň 31,9 mil. eur, z čehož:
- personální náklady byly meziročně sníženy o 50,8 %
- marketingové náklady byly sníženy o 42,9 %
- Ostatní provozní náklady byly sníženy o 53,1 %
- Skupina dosáhla provozního zisku EBITDA ve výši 7,2 mil. eur (oproti 3,6 mil. Euro za rok 2008)
- Skupina AAA AUTO skončila s celkovým konsolidovaným čistým ziskem ve výši 1,2 miliónu eur za rok 2009 (v porovnání se ztrátou ve výši 32,4 miliónu eur za rok 2008), z čehož:
- Čistý zisk za pokračující provozy činil 2,7 mil. eur (v porovnání se ztrátou 2,2 miliónu eur za rok 2008)
- Čistá ztráta za ukončené provozy činila 1,5 mil. eur (v porovnání se ztrátou 30,2 miliónu eur za rok 2008)


 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků