AAA Auto: předběžné hospodářské výsledky za rok 2009

Rozsáhlý restrukturalizační program spuštěný společností AAA Auto Group N.V. na počátku roku 2008 přinesl očekávané výsledky a skupina dosáhla primárního cíle, kterým byl návrat k ziskovosti za celý rok 2009. Předběžné neauditované konsolidované hospodářské výsledky ukazují, že čistý zisk společnosti AAA Auto Group N.V. za rok 2009 dosáhl 1,2 milionu eur.

Masivní restrukturalizační program byl spuštěn v roce 2008, a to s ohledem na ekonomickou recesi, kdy bylo zapotřebí sladit nákladové zatížení s klesajícími prodejními objemy. AAA AUTO taktéž uzavřela ty pobočky, jejichž výkonnost nesplnila očekávané ziskové cíle. Výsledkem bylo postupné opuštění neziskových zahraničních trhů v Maďarsku, Polsku a Rumunsku, jejichž ztráty měly negativní vliv na výsledky celé skupiny. Strategií skupiny AAA AUTO v době ekonomické recese je soustředit se pouze na nejziskovější trhy v České republice a na Slovensku a upřednostnit ziskovost před růstem a vykazováním vysokých prodejních objemů. To znamená, že AAA AUTO investuje především do nejlépe prodejných modelů, z nichž za současných podmínek slabšího trhu plyne nejvyšší zisk. Pro rok 2010 si skupina AAA AUTO klade za cíl dosáhnout stejných nebo mírně nižších prodejních objemů jako v roce 2009. Současně plánuje otevření jedné až tří nových poboček ve vybraných regionech České republiky a Slovenska.

Auditované konsolidované hospodářské výsledky za rok 2009 plánuje společnost AAA Auto Group N.V. zveřejnit 29. dubna 2010.

Předběžné neauditované konsolidované hospodářské výsledky za rok 2009
- Celkové výnosy činily 165,1 milionu eur (meziroční pokles o 43,8 %), z čehož výnosy z prodeje vozů činily 142,8 mil. Euro
- Počet prodaných vozů se snížil o 38,5 % na 37 215 2 aut důsledkem uzavření neziskových poboček a klesající poptávky na trhu během recese
- Hrubý zisk z prodejů činil 38,2 mil. Euro (meziroční pokles o 44,2 %)
- Zisková marže za rok 2009 přes nižší objemy prodejů a tržeb vzrostla, Metal marže vzrostla na 11,9 % oproti 9,5 % v roce 2008 - díky zaměření se na likvidní vozy a dosažení vyšší obrátkovosti na skladě
- Příspěvek finančních služeb a dalších doplňkových produktů zůstala na silné úrovni 55,7 % z celkového hrubého zisku skupiny v roce 2009, penetrace finančních služeb činila 40 %

- Celková výsledná hrubá zisková marže dosáhla na 23,1 % v roce 2009
- Přísný program snižování nákladů přinesl významné úspory - celkové provozní náklady (OPEX) byly sníženy o 50,9 % oproti roku 2008, na úroveň 31,9 mil. eur, z čehož:
- personální náklady byly meziročně sníženy o 50,8 %
- marketingové náklady byly sníženy o 42,9 %
- Ostatní provozní náklady byly sníženy o 53,1 %
- Skupina dosáhla provozního zisku EBITDA ve výši 7,2 mil. eur (oproti 3,6 mil. Euro za rok 2008)
- Skupina AAA AUTO skončila s celkovým konsolidovaným čistým ziskem ve výši 1,2 miliónu eur za rok 2009 (v porovnání se ztrátou ve výši 32,4 miliónu eur za rok 2008), z čehož:
- Čistý zisk za pokračující provozy činil 2,7 mil. eur (v porovnání se ztrátou 2,2 miliónu eur za rok 2008)
- Čistá ztráta za ukončené provozy činila 1,5 mil. eur (v porovnání se ztrátou 30,2 miliónu eur za rok 2008)


 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků