AAA AUTO odmítá účelovou organizaci autobazarů

Společnost Auto ESA oznámila ústy svých představitelů, že hodlá iniciovat vznik asociace autobazarů. Společnost AAA AUTO nikdy nebyla vyzvána, aby se k této iniciativě připojila; tuto možnost však stejně ze závažných důvodů odmítá.

Obchodní ředitel Auto ESA Vladimír Laibl tvrdí, že by „chtěli zavést systém certifikace autobazarů, který donutí i některé velké firmy, aby změnily svůj styl práce a své chování.“ (ČIA, 6.4.2004). Vzhledem k tomu, že Auto ESA je druhým největším prodejcem ojetých vozů v ČR, měl by daný výrok platit zejména pro tuto firmu samotnou. Auto ESA přitom dosahuje přibližně desetkrát nižších prodejů než AAA AUTO.

Auto ESA totiž nesplňuje vysoké standardy prodeje ojetých vozů, běžné v EU. Mezi ně bezpochyby patří poskytování 100% garance legálního původu na každý prodaný vůz a vyšší odpovědnost za technický stav vozidla, než stanovuje zákon. Auto ESA jako převážně komisní prodejce nevykupuje auta za hotové a není tak jejich majitelem, ale pouhým zprostředkovatelem prodeje. Nemusí se proto zdaleka starat o garance tolik, jako prodejce, kterému auta skutečně patří. O Auto ESA je známo i z reportáží pořadu Černé ovce, že některá auta v jejich nabídce mají přetočené tachometry.

„Máme proto oprávněné obavy připojit se k asociaci, v jejímž čele by stála tak neseriózní firma. Navíc obchodní výsledky AUTO ESA podle našich informací poklesly za 1. čtvrtinu letošního roku v porovnání se stejným obdobím vloni zhruba o 10 %. Ve zprávách o založení asociace proto spatřujeme spíše snahy Auto ESA o získání publicity zdarma. Domníváme se, že založení podobné asociace je pouze účelovou záležitostí, kterou chce Auto ESA atakovat svou konkurenci a dezinformovat veřejnost,“ říká Anthony James Denny, předseda představenstva AAA AUTO a.s. a dodává: „AAA AUTO vysoké standardy prodeje ojetých vozů v EU splňuje již nyní a nehodlá proto vstupovat do sdružení, které bude mít standardy pod touto úrovní. AAA AUTO navíc začne již v letošním roce nabízet i nové vozy více značek, což jej vyřadí z kategorie pouhých autobazarů. Nebojíme se v žádném případě evropského měřítka a považujeme za mnohem logičtější připojit se k některé z evropských asociací prodejců automobilů, namísto zakládání lokálních, účelových organizací.“

Z autobazarů, kterých se AAA AUTO zeptalo na názor na výzvu Auto ESA, neplánuje připojení žádný. Důvodem jsou stejné obavy o pravý účel asociace a obava ze spojení se společností, která je veřejně známa nabízením aut s přetočenými tachometry.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků