AAA AUTO odmítá účelovou organizaci autobazarů

Společnost Auto ESA oznámila ústy svých představitelů, že hodlá iniciovat vznik asociace autobazarů. Společnost AAA AUTO nikdy nebyla vyzvána, aby se k této iniciativě připojila; tuto možnost však stejně ze závažných důvodů odmítá.
AAA AUTO odmítá účelovou organizaci autobazarů

Obchodní ředitel Auto ESA Vladimír Laibl tvrdí, že by „chtěli zavést systém certifikace autobazarů, který donutí i některé velké firmy, aby změnily svůj styl práce a své chování.“ (ČIA, 6.4.2004). Vzhledem k tomu, že Auto ESA je druhým největším prodejcem ojetých vozů v ČR, měl by daný výrok platit zejména pro tuto firmu samotnou. Auto ESA přitom dosahuje přibližně desetkrát nižších prodejů než AAA AUTO.

Auto ESA totiž nesplňuje vysoké standardy prodeje ojetých vozů, běžné v EU. Mezi ně bezpochyby patří poskytování 100% garance legálního původu na každý prodaný vůz a vyšší odpovědnost za technický stav vozidla, než stanovuje zákon. Auto ESA jako převážně komisní prodejce nevykupuje auta za hotové a není tak jejich majitelem, ale pouhým zprostředkovatelem prodeje. Nemusí se proto zdaleka starat o garance tolik, jako prodejce, kterému auta skutečně patří. O Auto ESA je známo i z reportáží pořadu Černé ovce, že některá auta v jejich nabídce mají přetočené tachometry.

„Máme proto oprávněné obavy připojit se k asociaci, v jejímž čele by stála tak neseriózní firma. Navíc obchodní výsledky AUTO ESA podle našich informací poklesly za 1. čtvrtinu letošního roku v porovnání se stejným obdobím vloni zhruba o 10 %. Ve zprávách o založení asociace proto spatřujeme spíše snahy Auto ESA o získání publicity zdarma. Domníváme se, že založení podobné asociace je pouze účelovou záležitostí, kterou chce Auto ESA atakovat svou konkurenci a dezinformovat veřejnost,“ říká Anthony James Denny, předseda představenstva AAA AUTO a.s. a dodává: „AAA AUTO vysoké standardy prodeje ojetých vozů v EU splňuje již nyní a nehodlá proto vstupovat do sdružení, které bude mít standardy pod touto úrovní. AAA AUTO navíc začne již v letošním roce nabízet i nové vozy více značek, což jej vyřadí z kategorie pouhých autobazarů. Nebojíme se v žádném případě evropského měřítka a považujeme za mnohem logičtější připojit se k některé z evropských asociací prodejců automobilů, namísto zakládání lokálních, účelových organizací.“

Z autobazarů, kterých se AAA AUTO zeptalo na názor na výzvu Auto ESA, neplánuje připojení žádný. Důvodem jsou stejné obavy o pravý účel asociace a obava ze spojení se společností, která je veřejně známa nabízením aut s přetočenými tachometry.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků