AAA AUTO odmítá účelovou organizaci autobazarů

Společnost Auto ESA oznámila ústy svých představitelů, že hodlá iniciovat vznik asociace autobazarů. Společnost AAA AUTO nikdy nebyla vyzvána, aby se k této iniciativě připojila; tuto možnost však stejně ze závažných důvodů odmítá.

Obchodní ředitel Auto ESA Vladimír Laibl tvrdí, že by „chtěli zavést systém certifikace autobazarů, který donutí i některé velké firmy, aby změnily svůj styl práce a své chování.“ (ČIA, 6.4.2004). Vzhledem k tomu, že Auto ESA je druhým největším prodejcem ojetých vozů v ČR, měl by daný výrok platit zejména pro tuto firmu samotnou. Auto ESA přitom dosahuje přibližně desetkrát nižších prodejů než AAA AUTO.

Auto ESA totiž nesplňuje vysoké standardy prodeje ojetých vozů, běžné v EU. Mezi ně bezpochyby patří poskytování 100% garance legálního původu na každý prodaný vůz a vyšší odpovědnost za technický stav vozidla, než stanovuje zákon. Auto ESA jako převážně komisní prodejce nevykupuje auta za hotové a není tak jejich majitelem, ale pouhým zprostředkovatelem prodeje. Nemusí se proto zdaleka starat o garance tolik, jako prodejce, kterému auta skutečně patří. O Auto ESA je známo i z reportáží pořadu Černé ovce, že některá auta v jejich nabídce mají přetočené tachometry.

„Máme proto oprávněné obavy připojit se k asociaci, v jejímž čele by stála tak neseriózní firma. Navíc obchodní výsledky AUTO ESA podle našich informací poklesly za 1. čtvrtinu letošního roku v porovnání se stejným obdobím vloni zhruba o 10 %. Ve zprávách o založení asociace proto spatřujeme spíše snahy Auto ESA o získání publicity zdarma. Domníváme se, že založení podobné asociace je pouze účelovou záležitostí, kterou chce Auto ESA atakovat svou konkurenci a dezinformovat veřejnost,“ říká Anthony James Denny, předseda představenstva AAA AUTO a.s. a dodává: „AAA AUTO vysoké standardy prodeje ojetých vozů v EU splňuje již nyní a nehodlá proto vstupovat do sdružení, které bude mít standardy pod touto úrovní. AAA AUTO navíc začne již v letošním roce nabízet i nové vozy více značek, což jej vyřadí z kategorie pouhých autobazarů. Nebojíme se v žádném případě evropského měřítka a považujeme za mnohem logičtější připojit se k některé z evropských asociací prodejců automobilů, namísto zakládání lokálních, účelových organizací.“

Z autobazarů, kterých se AAA AUTO zeptalo na názor na výzvu Auto ESA, neplánuje připojení žádný. Důvodem jsou stejné obavy o pravý účel asociace a obava ze spojení se společností, která je veřejně známa nabízením aut s přetočenými tachometry.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků