AAA Auto nesouhlasí s postupem Evropské komise

19 komentářů

mts
9. listopadu • 13:39

hlavně nehodovost není o ojetých automobilech ale o řidičích a jejich chování.... a o tom že policie nedělá svojí práci

Viktor
26. března • 8:38

Evropská komise chce jediné - aby přihlášení auta v ČR mělo stejnou proceduru pro vozy, které dosud byly na českých SPZ nebo třeba maltských. O nic jiného jí nejde (jinak řečeno, jde jí o jednotný trh). Aby bylo jedno, jestli si tu Š120 koupím od Franty z Teplic, nebo od Franze z Pirny.

Kdyby byly jednotné sazby za převod auta na nového majitele u aut s Euro4 dejme tomu 100 Kč, u aut s Euro3 500 Kč, u aut s Euro2 1000 Kč, u Euro1 2000 Kč ("neřízený" katalyzátor, v podstatě Favorit, jinak řečeno auto v průměrném stáří v ČR) a auto, které z těchto limitů nic nesplňuje třeba 10 000 Kč bez ohledu na to, na jakých značkách (v Evropě) to auto dosud jezdilo, tak EK bude spokojená a my konečně taky, protože tu bude jednoduchá norma a jeden každý bude vědět, co se mu vyplatí a co ne. Stará auta se nebudou převádět a až se jich majitel rozhodne zbavit, tak je prodá. Kdo bude prodávat budoucího veterána (auto ve slušném stavu a s výhledem na historickou cenu, třeba Š110R Coupé), tak to nebude likvidační poplatek.

Stávající stav vyhovuje jen těm, co točí "české ojetiny", nikomu jinému, alespoň podle mě.

traveler
25. března • 13:31

v tom, že by se k nám vozily šroty. Ovšem jejich názor má asi stejnou váhu jako názor Pří_Savky na to, kdo vyhraje letošní SuperStár....

Tomi
25. března • 12:01

Chci si koupit americke auto, kterych je v CR omezene mnozstvi a z duvodu zakona se sem nemohly dostat zadne nove. V sousednich statech je nabidka podstatne sirsi a kdyz je auto schvalene treba v nemecku, proc by nemohlo byt u nas....proc bych mel byt diskriminovan kdyz si chci koupit auto v super stavu, ale rv 88...............

milan
25. března • 11:46

Plne suhlasim so spolocnostou AAA AUTO ja by som bol tiez za aby si tie haraburdy nechali doma a nepredavali ich za hranice.Tie stare vysluzile kramy by u nich doma aj tak skoncili na SMETISKU a oni maju tu drzost a este za ne aj inkasovat prachy.Mala by sa spojit cela V 4 a podniknut nieco proti dovozu tymto atrapam co znecistuju prirodu a svojim tech. stavom ohrozuju zivoty.Tak sa zda ze na obzore je dalsi diktator a tym je EU.

Fidel Castrol
24. března • 23:48

AAA A je sice instituce, která je mi svými jevištními i zákulisními praktikami z duše odporná, v tomhle bych s ní přesto do jisté míry souhlasil. A to navzdory skutečnosti nad slunce jasné: AAA A-klan chce na trhu podvádět sám a bez konkurence v podobě individuálních importérů, o zdraví aut z druhé ruky jim nejde ani za mák.
Příval přestárlého šrotu zvenčí do našeho prostoru je nutno držet na uzdě pokud možno co nejvíc. Nejen proto, že při všeobecně známé poctivosti STK lze červenou nálepku s dvouletou platností získat na auta, která patří do hutí a ne na silnice. Kromě toho import ojetin brutálně destruuje vnitřní trh s přirozenými tuzemskými ojetinami dobré kvality a tím znehodnocuje a krutě znevýhodňuje ty, kteří investovali do nového auta, po dobu jeho provozu mu poctivě věnovali péči a servis, aby nakonec díky záplavě šrotu na trhu auto prodali pod cenou. To není přirozená konkurence, která trh tvoří a ozdravuje, ale pravý opak.
Netrpím láskou ke koncernu VW a jeho dcerám. Musím ale uznat že jejich secondhandový systém Auto-plus je bílou vránou v košer prodeji ojetin u nás. Jeho opakem jsou nejen autobazary, plné zflikovaně opravených bouraných importů ale i AAA A. A pokud bych kupoval ojeté auto, určitě by to nebylo ani v bazaru ani v AAAbazaru ale výhradně u seriózního koncesionáře téže značky který má historii vozu kompletně zadokumentovanou.

Yaroukh
26. března • 19:42

nechapu, jak si stat muze dovolit uzurpovat si pravo rozhodovat o tom, jake auto si ja koupim; dokud projde STK, je mu ho\/no do toho, jak je stare (dost na tom, ze ma ridice za dojnou kravu)

RedBaron
25. března • 18:36

Češi prostě kupují šrot a vůbec jim to nevadí. Na o dva roky starší, zjevně méně používané, rovné, čisté a výborně jedoucí auto s číslem 215.000 km na tachometru, se ani nepodívají, ale o dva roky novější zkroucená dojetá mrcha s louží oleje pod sebou, kobercem prošlapaným na plech a tachometrem stočeným na "obvyklých" 138 tisíc km, to je to pravé ořechové. To je prostě denodenní praxe a pokud si všichni nebudeme kupovat jen nová auta a stará bezostyšně šrotovat, pak to bude podobné už asi navěky.

Průměrné stáří vozů se bohužel nikdy nebude měnit spolu s nějakým debilním nařízením kontrolujícím dovoz, nýbrž s kupní silou obyvatelstva a vyspělostí ekonomiky země.

Majkie
25. března • 10:02

Že je auto nabízeno u oficiálního dealera, vůbec neznamená, že je automaticky v lepším stavu než jiné nabízené na inzerát či v bazaru. Je zde pouze menší pravděpodobnost koupě "sypajícího" se auta. Mám známé automechaniky u Škody i VW a jejich předepsaná kontrola často spočívá ve výměně kapalin a razítku do servisky. Služební auto, které člověk honil po Praze a se 150 tkm ho prodává u dealera přece neznamená, že bude v lepším stavu než auto z německé vesnice, které člověk používal na delší cesty.  Auta s bratrem taky dovážíme - ne ve velkém a většinu pro známé, zbytek prodáme většinou bazarům, případně na inzerát a už se mi párkrát stalo, že přijel člověk s technikem, který objížděl ten den auta včetně těch od dealerů a koupil u nás - a nejenom kvůli lepší ceně, ale i podle mechanika auta u dealerů za moc nestála. Takže je to spíš o náhodě, na co člověk zrovna narazí. Primárně jde o to, jak s autem člověk zachází a kde jezdí, než o to, kde ho servisuje. O českých bazarech si ale iluze nedělám, takže docela chápu, že člověk radši připlatí za auto od dealera, byť zrovna může být ve stejném stavu jako to v bazaru. Jenom bych to nestavěl jako modlu, že koupit ojetina se dá dobře jen u dealera, který je tam má kvalitní a skrz naskrz prověřené. Nemá.
K tématu dovozu starších aut - myslím, že pro dovozce to zas tak moc lákavé nebude a osobně mi osmiletá lhůta přijde celkem rozumná. Přeci jen dovoz orezlých formanů asi nebude extra byznys. Kdo chce formana teď, koupí si ho a uvolněním dovozu se jejich cena příliš nezmění, protože už teď na jejich ceny shora ťukají felicie. Jde jen o princip volnosti trhu. Ale daleko volnější mi přijde osmiletá hranice z ekologických důvodů a zbytek je volný než žádná věková hranice, ale poplatky, které dovoz v podstatě znemožňují - to je mnohem větší omezení, jelikož zabraňuje dovozu všech aut, nejen těch starých.

Jaxx
25. března • 9:18

Myslim ze zalezi na chuti kazdeho soudruha pro jake auto, za jakou cenu a v jake kvalite se rozhodne. Nakonec i tady se prodaji ruzne sroty mistniho puvodu a jde halvne o trh, poku je o neco zajem, nevim proc by se to nemelo prodavat, nakonec kazdy nema na auto za milion, za pul milionu dokonce jsou urcite i lide kteri nemaji ani na auto za sto tisic... nevidim jediny duvod proc by si nemohli koupit neco z venku za 10 na popojizdeni jednou za tyden do obchodaku a zpet. To ze pres STK projde kde co neni problem dovozu to se asi shodeme

petr
25. března • 7:52

no, toreticky mas pravdu...ale porpravde receno, podle me jde o to, aby si kazdy vybral co on chce, ne co mu nekdo naridi...je prece kazdeho vec (do jiste miry) jake auto si koupi...pokud si nekdo vedome koupi srot, musi si uvedomit do ceho jde.
osobne si nemyslim, ze stara auta delaji na silnicich vetsi problemy nez nova. pokud to auto jede tak se mu neda nic vytknout. vetsi problem bych videl v ekologii (tece olej, co s vrakem , atd)...a hlavne v ridicich.
pokud si nekdo koupi nove auto, neznamena jeste ze jezdi bezpecneji nez nekdo se starym. jde o to, uvedomit si limity daneho auta. pokud me nekdy vytahnou z bryndy ruzne elektronicke systemy novych aut, nemuzu se stejnymi praktikami ridit 15 let stary auto.

neni to o autech , ale o lidech.

goes
24. března • 23:15

Super a gratuluji redakci k vlastnim komentarum k tiskovym zpravam. Timto jste ukazali ze zdejsi redakotri smeruji diky "uprimnemu zhodnoceni situace" k tomu, aby ziskali punc nezavislych novinaru a takto by to melo byt i nadale...

kejml
24. března • 21:53

S názorem redakce, že je to průhledné, naprosto souhlasím. Ale zdá se mi neprofesionální, dát to rovnou k té tiskové zprávě. I přesto, že je to kurzívou.

Marek_Litzman
24. března • 22:17

Každý má právo na vyjádření názoru. Ve zpravodajských serverech mají sloupky na komentátorské fejetony, AR má poznámky. Příjde mi to docela normální...

Jinak taky souhlasím.

-LK-
25. března • 7:56

Já naopak redakci děkuju, že věci uvádí na pravou míru. Hodnotím 1*

prověřený
24. března • 22:49

Mám dojem, že panu Anthony Dennymu leží na srdciblaho českých zákazníků. Mohli by naletět na nekvalitní a neprověřené
ojetiny s nejasným původem a pravděpodobně i se stočeným tachometrem, což se vjeho firmě může stát maximálně jednou za deset let.

petrumr
24. března • 21:39

to je jejich bezpečnost,známej si koupil od nich auto,a oni ani rezervu mu tam nedali.Tam bych nekoupil ani nový auto,nebo si myslím,že oni ze starýho udělají nový-viz koupená prodejna škodovek v Otrokovicích

prověřený
24. března • 20:59

Potrefená husa nejvíc kejhá!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pete
24. března • 21:32

No a vo tom to je

Doporučujeme

Články odjinud