AAA Auto nesouhlasí s postupem Evropské komise

Společnost AAA AUTO nesouhlasí s postupem EK, podle níž by měla ČR zmírnit podmínky pro registraci dovážených ojetých vozidel.

Tip: článek EU požaduje odstranění překážek pro dovoz ojetin

„Souhlasíme s názorem Ministerstva dopravy ČR, že je třeba zamezit importu vysloužilých a nekvalitních vozů. Předpisy pro import by se měly naopak zpřísnit. Jedině tak zvýšíme bezpečnost cestujících a ochráníme životní prostředí“, uvedl předseda představenstva AAA AUTO Anthony James Denny.

„Pokud se nemá stát Česká republika smetištěm Evropy, musí kontrolovat svůj vnitřní trh. Stejně tak to dělají všechny okolní státy, ať už západo - nebo východoevropské“, dodal Anthony James Denny. Ve většině zemí EU sice není import ojetých vozů omezen rokem výroby, platí se zde ale velmi vysoké poplatky.

V Portugalsku například podle typu motoru a karoserie v rozmezí od 2300 do 8500 €. Se všemi poplatky a daněmi se zde cena vozu za 10 000 € nakonec vyšplhá až na 18 770 €. V Maďarsku stejná modelová kalkulace vyšplhá k částce 18 319 €.

Podobnými poplatky svůj vnitřní trh kontrolují samozřejmě i okolní státy. Např. Německo, Francie, Nizozemí, Belgie, Portugalsko, Španělsko, Polsko a Slovensko, kde je navíc striktně vyžadován protokol COC (doklad o původu vozidla). Tento nemají ani některé zánovní vozy.

AAA AUTO je připraveno poskytnutím relevantních informací aktivně přispět k vyjednávání s EK, abychom se již nemuseli řadit k zemím s nejstarším vozovým parkem a nejvyšší nehodovostí.

Poznámka redakce: Zájmy AAA jsou velmi průhledné. Uvolněním trhu s ojetinami by mohl poklesnout zájem o domácí ojetá auta a českým autobazarům by hůře šly obchody...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků