AAA Auto: Modrá je dobrá, ale stříbrná vede

Cenu automobilu do značné míry ovlivňují i faktory, které mohou někomu přijít na první pohled nepodstatné. Pokud nemáte speciální přání, co se barvy ojetého automobilu týče, můžete při jeho nákupu ušetřit i několik desítek tisíc korun.

Když se řekne „bílé auto“, většina Čechů si okamžitě vybaví velkou dodávku. Není divu. Právě bílá patří mazi barvy, které můžeme nejčastěji vidět na firemních automobilech. „U klasických osobáků už několik let hraje prim stříbrná metalíza a odstíny šedé barvy“, říká Pavel Pospíšil, Stock manager pražské pobočky společnosti AAA AUTO, která je největším prodejcem ojetých automobilů ve střední Evropě. Statistika říká, že každý čtvrtý vůz na evropských silnicích je nalakován některým z odstínů šedé barvy.

Motoristé, kterým na barvě auta nezáleží, mohou zajásat. Pavel Pospíšil z AAA AUTO k tomu dodává: „Pokud srovnáme prodejní cenu vozu, který ve stříbrné metalíze stojí 200.000,-Kč, pak se dá říct, že naprosto stejné auto bychom v bílé barvě pořídili zhruba o dvacet až třicet tisíc levněji.“ Přesto je bílá barva druhou nejzastoupenější na našich silnicích. Nižší pořizovací cena je motivující hlavně pro firmy, které pořizují naráz celý vozový park. O třetí místo se v pomyslné hitparádě barev dělí černá s červenou, hned za nimi najdeme modrou a jen každé čtrnácté auto na našich silnicích je nalakováno na zeleno.

Krása je věc jedna, praktičnost věc druhá. Čím tmavší barva, tím zřetelnější jsou drobné škrábance na laku. Ty, pokud nejde o extrémně hluboké vrypy, na stříbrné, nebo bílé karoserii téměř nevidíme. Stejně je tomu i s prachem, nebo pylem usazujícím se na povrchu vozidla. Šedý prach na černém autě doslova bije do očí. Motoristé u nichž praktické hledisko převažuje nad estetickým, by pak rozhodně měli dát ruce pryč od takzvaných „měňavých barev“, tedy těch, které z každého úhlu pohledu vypadají jinak. Nalakování poškozeného dílu karoserie totiž v takových případech přijde na poměrně značné sumy.

Zákazníci společnosti AAA AUTO preferují barvy i podle toho, o jaký typ auta se jedná. U velkých luxusních vozů je největší zájem o tmavě šedou a stříbrnou, sportovní vozy se nejlépe prodávají v barvě červené. Bílá je nejčastěji vidět na služebních pickupech a dodávkách a ten, kdo si přichází pro velké terénní auto zase nejčastěji preferuje barvu stříbrnou. Evropský trend přitom v posledních měsících směřuje k tomu, co už tu kdysi bylo. K rostoucí oblibě vozů černé barvy.

Budoucnost podle odborníků patří především barvám přírodním. Za dva až tři roky prý většina vozidel na našich silnicích bude laděna do hnědých, zelených, nebo zlatavých odstínů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků