AAA Auto: Modrá je dobrá, ale stříbrná vede

Cenu automobilu do značné míry ovlivňují i faktory, které mohou někomu přijít na první pohled nepodstatné. Pokud nemáte speciální přání, co se barvy ojetého automobilu týče, můžete při jeho nákupu ušetřit i několik desítek tisíc korun.

Když se řekne „bílé auto“, většina Čechů si okamžitě vybaví velkou dodávku. Není divu. Právě bílá patří mazi barvy, které můžeme nejčastěji vidět na firemních automobilech. „U klasických osobáků už několik let hraje prim stříbrná metalíza a odstíny šedé barvy“, říká Pavel Pospíšil, Stock manager pražské pobočky společnosti AAA AUTO, která je největším prodejcem ojetých automobilů ve střední Evropě. Statistika říká, že každý čtvrtý vůz na evropských silnicích je nalakován některým z odstínů šedé barvy.

Motoristé, kterým na barvě auta nezáleží, mohou zajásat. Pavel Pospíšil z AAA AUTO k tomu dodává: „Pokud srovnáme prodejní cenu vozu, který ve stříbrné metalíze stojí 200.000,-Kč, pak se dá říct, že naprosto stejné auto bychom v bílé barvě pořídili zhruba o dvacet až třicet tisíc levněji.“ Přesto je bílá barva druhou nejzastoupenější na našich silnicích. Nižší pořizovací cena je motivující hlavně pro firmy, které pořizují naráz celý vozový park. O třetí místo se v pomyslné hitparádě barev dělí černá s červenou, hned za nimi najdeme modrou a jen každé čtrnácté auto na našich silnicích je nalakováno na zeleno.

Krása je věc jedna, praktičnost věc druhá. Čím tmavší barva, tím zřetelnější jsou drobné škrábance na laku. Ty, pokud nejde o extrémně hluboké vrypy, na stříbrné, nebo bílé karoserii téměř nevidíme. Stejně je tomu i s prachem, nebo pylem usazujícím se na povrchu vozidla. Šedý prach na černém autě doslova bije do očí. Motoristé u nichž praktické hledisko převažuje nad estetickým, by pak rozhodně měli dát ruce pryč od takzvaných „měňavých barev“, tedy těch, které z každého úhlu pohledu vypadají jinak. Nalakování poškozeného dílu karoserie totiž v takových případech přijde na poměrně značné sumy.

Zákazníci společnosti AAA AUTO preferují barvy i podle toho, o jaký typ auta se jedná. U velkých luxusních vozů je největší zájem o tmavě šedou a stříbrnou, sportovní vozy se nejlépe prodávají v barvě červené. Bílá je nejčastěji vidět na služebních pickupech a dodávkách a ten, kdo si přichází pro velké terénní auto zase nejčastěji preferuje barvu stříbrnou. Evropský trend přitom v posledních měsících směřuje k tomu, co už tu kdysi bylo. K rostoucí oblibě vozů černé barvy.

Budoucnost podle odborníků patří především barvám přírodním. Za dva až tři roky prý většina vozidel na našich silnicích bude laděna do hnědých, zelených, nebo zlatavých odstínů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků