AAA Auto hlásí vyšší zájem o naftové ojetiny, loni poskočil o třetinu

55 komentářů

josé
25. ledna • 18:16

(nejen kvůli nim) doufám, že se co nejdříve objeví v ulicích mobilní STK, protože s čím se lidi nestydí jezdit je k neuvěření

Toper
25. ledna • 22:22

A co ti tak mobilní STK na naftovém motoru zjistí? Nic.
Ale určitě popraví drtivou většinu starých paštik, které mají benzíny. Viz škoda 120 a spol., kterých je pořád většina. ;-)

JirkaK
30. ledna • 12:42

Co zjistí? Kvanta dieselů, které po každém šlápnutí na plyn hulí jako stará avie.....

josé
26. ledna • 13:06

OK, do STK počítám v širším smyslu i emise. A nerozlišuju, jestli popraví starý benzíny nebo rozhašený diesely jezdící na bůhvíco, hlavně když starej šrot zmizí ze silnic. A Skoda 120 a spol... popravdě řečeno, to mi dnes přijde už jako rarita, moc jich teda nevídám.

pepa
26. ledna • 15:33

Souhlas. Ze bych na silnici videl 120-ku si za posledni pulrok nevzpominam. Ale smrad ze studenych benzinu nebo vymlacenych ropaku citim kazdy den.

Dusan
25. ledna • 15:19

Ojetiny maji pochopitelne zpozdeni vuci trendum novych aut, takze ted se nejvice prodavaji ojetiny z obdobi 2002 - 2006, kdy byl podil naftaku v prodejich vubec nejvetsi a kdy mnohe automobilky vicemene nabizely benziny jenom jako doplnkove motorace. Navic stredni trida jsou velmi casto sluzebaky a tam uz benzin vubec nehrozil. Takze zakaznici autobazaru berou to co je v nabidce a to je v naproste vetsine benzin.
Situace ve prospech benzinu se u nas zmenila az s nastupem Skodovek "s pekelnymi turbomotory pod kapotou", tedy zejmena 1.8TSI a v mensi mire tem samym motorum v nabidce VW. Do te doby benzin ve firemnich fleet politikach vicemene neexistoval (jedinou vyjimkou byl snad Vodafone s jejich cervenymi Passaty 2.0FSI).

WinDiesel
25. ledna • 17:39

Situace se nijak nezměnila, voz 76% Octavií stále v dieselu. 1,8 TSI dobrý, ale má pořád proti dieselu vysokou spotřebu.
Pokud se nepletu:
Passat - prodeje cca 90% diesel
Mondeo 85%
atd atd
Legacy - dříve 0, nyní cca 70% v dieseluJá tam změnu žádnou nevidím a celkově se prodává 43% aut v ČR v dieselu, což je snad hodnota nejvyšší v historii, tychle kouknu na periskop.cz:
2004 .......... 37% v dieselu
2005 .......... 38% v dieselu
2006 .......... 42% v dieselu
2007 .......... 43% v dieselu
2008 .......... 38% v dieselu
2009 .......... 37% v dieselu
2010 .......... 43% v dieseluPřed rokem 2004 jsou statistiky zmatečné, týkaly se prodeje aut v ČR, ne registrací aut v ČR

Saj
25. ledna • 11:55

Taky mám od AAA nafťáčka a je to super:) to není jen nízká spotřeba a chlapský drsný zvuk motoru, to je hlavně hrozně moc příjemná jízda, kdy motor má krásnou opojnou sílu už od začátku a krásně poslouchá plyn...

Skyline
25. ledna • 12:07

:-D Pouzivat cizi nick neni pekne, navic Saj ze sebe dela dementa sam a neni treba tomu dal pomahat;-)

Toper
25. ledna • 12:15

Tvá starost o cizí je dojemná. B-]

Skyline
25. ledna • 12:31

Rika toper, ktery neustale blije nad mym nickemB-]Nemel bys soudit podle sebe - me tvoje starost o me rozhodne nedojima. Pokud to delas kvuli dojeti, pak zkus neco jineho;-)

Toper
25. ledna • 12:51

Mirečku, rád si tu s tebou hraju. Nikdo jinej nedovede tak roztopmile prskat kolem sebe. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
25. ledna • 13:07

Jo jo, Toperovi uz zase praska zilka:-D

Toper
25. ledna • 13:21

Ano Jojo. B-]

Saj
25. ledna • 12:25

Taky mé srdce zaplesalo:)

legnaw
25. ledna • 10:09

a sousedním Slovensku je poptávka po naftových vozech ještě vyšší než v Česku, neboť tam od loňska platí výrazně nižší ceny nafty díky legislativnímu zvýhodnění.
.
to uz davno neplati :-P
.
btw preco tento clanok nie je oznaceny ako reklama???

Toper
25. ledna • 11:01

A to ti nestačí tři Áčka v nadpisu? Co to tak asi může být? :-D

Milan Bazant (nemo)
25. ledna • 8:55

To zas bude flamewar. Vsichni odpurci dieselu sem prispechaji zase vyzvracet sva "moudra". Jako ohrana pisnicka...Takze v bodech, ktere tu zazni:
1. Diesel je strasne hlucny
2. Diesel ma hnusny chrochtavy zvuk
3. Diesel smrdi a kouri
4. Diesel zabiji pevnymi casticemi
5. Diesel poradne nejede
6. Diesel se neustale s*re a vsechno na nem odchazi.
7. Dieselovy motor je drazsi nez benzinovy a nevyplati seMyslim, ze je to vsechno. Tim jsme vycerpali vsechny argumenty uzivatelu benzinovych motoru, takze bysme se mohli na ten flamewar uz vykaslat, ne?

WinDiesel
25. ledna • 17:29

Jo dobrý a úplný.... Teď můžeš začít dělat diplomku na reakcích "petrolheadů"... :-D

Tycoon
25. ledna • 10:14

I jako zastánce beznínu musím naopak říct, že body 3 a 4 člověka, který kupuje ojetinu, nezajímají a 5 není pravda, pokud srovnáme turbodiesel a atmosferický benzín a body 1 a 2 jsou to samé.

Skyline
25. ledna • 9:08

"Vyzvracet", "moudra" - nemo koukam jezdi chrochtakem a kritiku za sve "setreni" na ukor ostatnich nejak nedava. :-D

Milan Bazant (nemo)
25. ledna • 9:12

Ano, jezdim chrochtakem a na ostatni seru.

Skyline
25. ledna • 9:26

Preji ti potkavat jen takove lidi, jako jsi samB-]

Andre
25. ledna • 10:36

No porad lepsi nez potkavat lidi co se serou do ceho nemaji :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
25. ledna • 12:06

Jo to chapani textu, to je problem, co Andre?;-) Nebo je mozna problem az v logice a reakci, tezko rict. Jedno je jiste, vysel ti z toho pekny blabol:-D

Andre
25. ledna • 12:31

Chtel jsi to napsat moudre, ale ja ti nevim :-D nebudu se opakovat, napsal jsem to uz jednou. Skus si to vzit k srdci ;-)

Skyline
25. ledna • 13:06

Tak se neopakuj;-) Nemuzu za to, ze placas nesmysly a je zabavne videt, jak si to ani neuvedomujes:-D

Andre
25. ledna • 13:38

A man is but the product of his thoughts. What he thinks, he becomes. :-D v tvem pripade "Osel"

Skyline
25. ledna • 14:39

No tak samozrejme to muzes zkusit zahrat do autu nejakym dalsim blabolem, ale v realu jsi porad ten tulda, co ani nevi, v cem je mimo:-D

Andre
25. ledna • 17:16

Blabol :-D haha a ja jsu mimo... no jak myslis

Skyline
25. ledna • 17:27

Ja si to nemyslim, ja to vim.;-)

Toper
25. ledna • 10:59

Pravda, lidi by se měli starat především sami o sebe a na "sousedovu kozu" zapomenout. ;-)

Milan Bazant (nemo)
25. ledna • 11:04

Ano, tak jsem to myslel.

Milan Bazant (nemo)
25. ledna • 9:46

Dekuji. V to take doufam.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
legnaw
25. ledna • 10:12

staci videt co pouzivas.... 3-[

Antiautomat
25. ledna • 8:20

nuz co, treba sa tych dieselov dajako zbavit, no a ked AAA nemoze, niekto pomoze :-)

Tycoon
25. ledna • 7:41

... tedy že v nabídce jsou skoro samé diesely a zákazníci prostě nemají na výběr. Na inzertních serverech je například u Mondea r.v. 2005 kolem 90 % dieselů. Těžko pak mohou zákzníci koupit 50 % v benzínvé verzi ;-)
Já plánuju nákup někdy za rok a třeba benzínové Mondeo bude jedním z kandidátů. Diesel nechci.

WinDiesel
25. ledna • 8:36

Další z mnoha plánovačů? Mohu Tě ubezpečit, že naftové Mondeo mám a že jezdí parádně, nesrovnatelně lépe oproti jakémukoli Fordímu benzínu až do příchodu 1,6 a 2,0 Ecoboost (ty motory zase žerou jak nezavřené).
Takže těch 90% dieselů v nabídce autobazarů není náhodou, u nových se kupci také rozhodli pro diesel, lépe jezdí, méně žere.
A nedělejte tady všichni, že benzíny jsou absolutně bezporuchové.....K Tvému výběru: pokud chceš líné auto s nijak nízkou spotřebou (používal jsem, když bylo TDCi v servisu jako náhradní vůz), tak jdi do benzínu, komu není rady, tomu není pomoci...

dextrone
25. ledna • 22:42

TDCi jsem měl a mohu říci že už nikdy více nechci. Konkrétně Mondeo 96kw po faceliftu. Při poctivých 105 tisících km neustále nějaká závada, padání auta do nouzového režimu, atd. Jezdil jsem od servisu k servisu. Měnilo se turbo, čistila palivová soustava, měřily tlaky. To byla pořád diagnostika sem, diagnostika tam a nikdo pořádně nevěděl.Se zamrzáním nafty také mohu vyprávět.Na nikom si nic nevezmete a udržovat auto můžete sebevíc včetně speciálních aditiv. Motor TDCi je obrovsky náchylnej a jakmile dostane rýmičku, tak prostě nejede.Co je mi platný, že jsem jezdil za 6 litrů nafty, když jsem rok co rok nechal 30 tis.Kč po servisech. Děkuji nechci. Přešel jsem zpět k atmosférickému benzínu, ale zůstal věrný střední třídě. Můj nynější 2.0 120kw nemá problém se honit s turbodieselama a dokonce je i předjíždět. Takže o lenosti nemůže být řeč. Ano jezdím sice za 10 litrů město, ale v servisu jsem krom výměny náplní nenechal nic na víc.Život je otázkou priorit. Češi bohužel vidí jen tu spotřebu a vše na spotřebu počítají. Pak když přijedou do servisu s kuckajícím nafťákem tak se nestačí divit jak ty ceny lítaj.

Tycoon
25. ledna • 10:02

Ano, já nepopírám, že turbodiesel má oproti atmosferickému benzíňáku o hodně lepší zátah ve středních otáčkách. U Mondea, které používalo víceméně "mazďácké" benzinové motory, to platí dvojnásob.
Jenže jako kupující ojetiny mám hlavní prioritu bezproblémový provoz a levný servis ... dieselová varianta by musela být o dost levnější, abych o ní začal uvažovat.

JanQ
25. ledna • 7:35

koukam sama vyhoda ke koupi naftovyho auta...stoceni km,vstriky,dmychadla,zamrzani...no nekup to:)

WinDiesel
25. ledna • 8:38

100x omílaná písnička a Ty to ještě musíš papouškovat. Přijdi s nějakým novým argumentem.

Skyline
25. ledna • 9:03

Lepsi 100x opakovat pravdu nez 1 smrdet ;-)

WinDiesel
25. ledna • 17:26

Argument jak noha ........ :-O

Tycoon
25. ledna • 7:46

A taky šílený hluk ... minulý týden vycházím z domu, slyším za rohem klapot a hned mě napadne "popeláři jsou tady" ... udělám pár kroků a hle, on to je Passat, asi TDI PD. To se k autu střední třídy prostě nehodí.
K tomu výčtu závad bych doplnil ještě dvouhmotový setrvačník a filtr pevných částic :-))

hihi
25. ledna • 9:19

jojo, rachtání musím poslouchat každý den a po ránu je to morda a není to mé gusto, naštěstí v mém praseti je stará rotačka, jenže na druhou stranu, co tě bude každý den vozit do práce skoro 40km za 4.8 l/100km -uznávám, že tohle je jediná výhoda mého ropáku a oproti příspěvkům i spolehlivost. Prasisko má nadupánu 300 000 , vstřikovače původní, naprosto v bezvadném stavu(občas pročistím aditivy) , turbo 11 let staré, původní originální, pouze jednou pročištěné lopaty, naprosto bez vůlí a průsaku oleje, a dvouhmoťák taky ok a hádám, že ten je taky původní. Tenhle starej ropák je opravdu spolehlivej, ale uznávám, že po ránu je to zetorovina:-D

Toper
25. ledna • 10:56

Myslím, že staré rotačky dvouhmotový setrvačník vůbec neměly. To je spíše výsada PD.

kubajz
25. ledna • 22:00

66 verze neměla a 81 verze měla

Tycoon
25. ledna • 9:55

Ta nespolehlivost se týkala vstřikování PD a CR, to vaše "staré dobré" TDI je v podstatě dodnes nepřekonáno.

kubajz
25. ledna • 10:12

jojo, pochopil jsem to z Vašeho příspěvku, PDčku jsem se vyhejbal, jak čert kříži:-D Toto je kvalitově nepřekonatelný motor. CR a PD, TDCI bych měl taky strach v případě koupě ojetiny. Vyškolil jsem se na Mondeu MK3 TDDI, kde se stačily protočit všechny nešvary, které byly ale z větší čáásti způsobeny zanedbanou údržbou bývalého majitele.....rozvážené turbo( měl protrhnutý vzduchový filtr a nějaký bordel nejspíš narazil na lopaty turbíny), k tomu odcházející čerpadlo Bosch VP44, bouchající dvouhmoťák, nezmiňuji již problémy s elektrikou,převodovkou... rozprodal jsem na díly a se starou rotačkou je to zlatý svatý auto! Koupě ojetého ropáka je fakt velice riziková, zvláště, když nevíte kdo s ním jezdil a jak se k němu choval, protože dehťák je na zacházení nepoměrně náchylnější, než benzín.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saj
25. ledna • 11:58

Jo to sou kecy teda:)

WinDiesel
25. ledna • 8:30

Psi štěkají, ale karavana jde dál....

Tycoon
25. ledna • 10:19

Ale proč jít s karavanou, když si myslím, že jde špatným směrem ? Já neštěkám, jezděte si, čím chcete ...

Brouk
25. ledna • 11:04

Ja se taky nespoleham na karavanu a jdu si svym smerem...

P
25. ledna • 7:28

Když to říká AAA tak to bude pravda.

Doporučujeme

Články odjinud