AAA Auto hlásí vyšší zájem o naftové ojetiny, loni poskočil o třetinu

AAA Auto hlásí vyšší zájem o naftové ojetiny, loni poskočil o třetinu

„Nafťáky“ i přes náročnost na svoji údržbu a problematické vstřikovače či dmychadla stále lákají na nižší spotřebu nafty. Plyne to alespoň z právě zveřejněné statistiky společnosti AAA Auto, největšího prodejce ojetých automobilů u nás. V loňském roce zde zaznamenali více jak o třetinu vyšší poptávku po vozech s naftovými motory. Například v prosinci 2010 dosáhl jejich podíl v prodejích 40 %, což je meziroční nárůst o 14 %. 

„Motory na naftu jsou na prodejním vzestupu hlavně díky tomu, že se zájem zákazníků v autobazarech přesouvá od malých vozů k větším autům, kde je podíl naftových motorů vyšší,“ vysvětluje ředitel výkupu AAA Auto Petr Vaněček. Zatímco například u malých vozů typu Škoda Felicia nebo Fiat Punto je spotřeba benzínové i naftové verze téměř srovnatelná, u moderních vozů střední třídy nebo kategorie MPV může činit rozdíl ve prospěch dieselu i tři litry paliva na sto kilometrů. „Přes 90 % všech Fordů Mondeo, Volkswagenů Passat a dalších vozů střední třídy proto prodáváme s naftovými motory,“ připomíná Petr Vaněček a zároveň dodává, že „na sousedním Slovensku je poptávka po naftových vozech ještě vyšší než v Česku, neboť tam od loňska platí výrazně nižší ceny nafty díky legislativnímu zvýhodnění.“

K růstu poptávky podle něj také přispělo, že v loňském roce zásadně poklesl počet importovaných vozů ze západní Evropy, které dříve z větší části uspokojovaly poptávku po vozidlech s dieselovým motorem. Zákazníci v Čechách i na Slovensku prý zjišťují, že se jim více vyplatí koupit takový vůz po prvním majiteli a se servisní knihou v dané zemi, jelikož tato vozidla jsou cenově výhodnější než v západní Evropě. Zájem o diesely a turbodiesely v autobazarech nesnížily ani nedávné tuhé mrazy, kdy měly některé naftové vozy problém se zamrzáním paliva.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků