AAA Auto hlásí vyšší zájem o naftové ojetiny, loni poskočil o třetinu

AAA Auto hlásí vyšší zájem o naftové ojetiny, loni poskočil o třetinu

„Nafťáky“ i přes náročnost na svoji údržbu a problematické vstřikovače či dmychadla stále lákají na nižší spotřebu nafty. Plyne to alespoň z právě zveřejněné statistiky společnosti AAA Auto, největšího prodejce ojetých automobilů u nás. V loňském roce zde zaznamenali více jak o třetinu vyšší poptávku po vozech s naftovými motory. Například v prosinci 2010 dosáhl jejich podíl v prodejích 40 %, což je meziroční nárůst o 14 %. 

„Motory na naftu jsou na prodejním vzestupu hlavně díky tomu, že se zájem zákazníků v autobazarech přesouvá od malých vozů k větším autům, kde je podíl naftových motorů vyšší,“ vysvětluje ředitel výkupu AAA Auto Petr Vaněček. Zatímco například u malých vozů typu Škoda Felicia nebo Fiat Punto je spotřeba benzínové i naftové verze téměř srovnatelná, u moderních vozů střední třídy nebo kategorie MPV může činit rozdíl ve prospěch dieselu i tři litry paliva na sto kilometrů. „Přes 90 % všech Fordů Mondeo, Volkswagenů Passat a dalších vozů střední třídy proto prodáváme s naftovými motory,“ připomíná Petr Vaněček a zároveň dodává, že „na sousedním Slovensku je poptávka po naftových vozech ještě vyšší než v Česku, neboť tam od loňska platí výrazně nižší ceny nafty díky legislativnímu zvýhodnění.“

K růstu poptávky podle něj také přispělo, že v loňském roce zásadně poklesl počet importovaných vozů ze západní Evropy, které dříve z větší části uspokojovaly poptávku po vozidlech s dieselovým motorem. Zákazníci v Čechách i na Slovensku prý zjišťují, že se jim více vyplatí koupit takový vůz po prvním majiteli a se servisní knihou v dané zemi, jelikož tato vozidla jsou cenově výhodnější než v západní Evropě. Zájem o diesely a turbodiesely v autobazarech nesnížily ani nedávné tuhé mrazy, kdy měly některé naftové vozy problém se zamrzáním paliva.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků