AAA Auto hlásí oživení prodejů, trh ale spíše uvadá

Prodeje ojetých automobilů společnosti AAA Auto se v meziročním srovnání ve třetím čtvrtletí roku 2010 zvýšily o 15 %. Podle firmy jde o další známku postupného oživení prodejů oproti loňské úrovni, které se začalo projevovat již od května tohoto roku. Zlepšení prodejů bylo přitom nejmarkantnější na Slovensku, kde se prodejev meziročním srovnání zvýšily o 23 %.

Společnost AAA Auto ve třetím čtvrtletí 2010 prodala celkem 10 777 vozů, z čehož 7 809 vozů bylo prodáno v České republice (+13 % v meziročním srovnání) a 2 968 na Slovensku (+23 % v meziročním srovnání). Již od května překonávají objemy měsíčních prodejů společnosti úroveň loňského roku. Tento trend lze dle AAA vysvětlit jako výsledek postupného, ale váhavého hospodářského oživení, které podpořilo prodejní výsledky za třetí čtvrtletí, jež jsou tradičně oslabeny letními dovolenými. Taktéž celkové prodeje této společnosti za prvních devět měsíců, jež dosáhly objemu 29 617, prodaných vozů a meziročního nárůstu o 2,6 %, potvrzují mírné zotavení oproti loňské úrovni prodejů, jež byla ovlivněna recesí.

Slušné prodejní výsledky společnosti AAA Auto za třetí čtvrtletí ovšem kontrastují s prodejními výsledky na trhu nových vozů. Prodej nových vozů doznal totiž za třetí čtvrtletí tohoto roku dalšího poklesu, a to jak v České republice, tak i na Slovensku, bráno ve čtvrtletním srovnání (-20 %) i v meziročním srovnání (-15 %). Za devět měsíců pak prodej nových vozů v těchto zemích poklesl souhrnně o 11 % v meziročním srovnání.

Je tedy pozitivní vývoj na trhu ojetých aut pokrokem, nebo pokračující „krizí”? Je totiž pravděpodobné, že ti, co by ještě nedávno zvažovali koupi nového auta, dají zkrátka přednost ojetině...

Doporučujeme

Články odjinud