AAA Auto: Ceny ojetých škodovek klesly skokově o 10 %

Ceny ojetých škodovek, nejoblíbenějších a nejprodávanějších vozů v Česku, klesly skokově o 10 %. Stalo se tak poprvé za poslední tři roky, kdy si dlouhodobě držely své ceny.

„Řetězovou reakci propadu cen vyvolal nástup nového modelu Octavie, který se začal v cenách výrazněji projevovat až nyní, kdy je jich dostatek a ve větším množství se dostávají i na trh ojetin, “ uvedl manažer prodeje AAA AUTO Tomáš Lachout a dodal, že právě to spustilo řetězovou reakci v cenách škodovek.

Odezva byla jednoznačná, ceny nových modelů Octavie stlačily ceny starého modelu v průměru o 10 %, což je za poslední tři roky největší pokles cen u škodovek obecně. Tento cenový šok ale spustil řetězovou reakci v cenách ostatních škodovek. Levnější Octavie stlačily ceny Fabií a ty zase Felicií. Levnější Felicie nakonec ovlivnily i stařičké Favority.

Tomáš Lachout k propadu cen dodává: „Ceny Octavií i Fabií klesly v průměru o 10%, podobně i Felicie. Nejlevnější Octavie tak lze nyní pořídit od 120 000 korun a Felicie od 40 000 korun.“ Zároveň ale dodal, že škodovky si pořád drží cenu nejlépe ze všech značek a na oblíbenosti rozhodně neztratily.

V AAA AUTO jsou škodovky nejprodávanějšími vozy a představují celou čtvrtinu nabídky. Z celkového počtu více než 4000 automobilů firma nabízí přes 1000 škodovek. Od začátku roku prodala 3 500 Fabií a 3 000 Octavií.

Pokles cen ojetých škodovek:

model

nejnižší ceny

propad o

Škoda Octavia New

360 000,-

 

Škoda Octavia

120 000,-

10 %

Škoda Fabia

140 000,-

10 %

Škoda Felicia

40 000,-

12 %

Škoda Favorit

9 000,-

11 %

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků