A4: Audi pokračuje v tradici kabrioletů

Na světě není moc automobilek, které by se stále zabývaly otevřenými vozy. Ekonomicky to není příliš zajímavé, protože kabrioletů se moc neprodá. Jde tedy spíš o prestiž a image. V tomto směru má ingalstadtská automobilka na čem stavět.
A4: Audi pokračuje v tradici kabrioletů

Další generace

Modernistický klasik – takové označení si Audi Cabriolet vysloužilo už před devíti roky. Nové Audi A4 Cabriolet dlouhé 4,57 m a 1,77 m široké, svým designem do stylistické linie Audi zapadá. Do standardní výbavy patří elektrohydraulicky ovládaná skládací střecha, jejíž roztahování nebo skládání se řídí pouhým stisknutím tlačítka – není tedy potřeba žádného manuálního uvolňování zámků střechy nad rámem čelního okna atd.

V testu podle programu Euro NCAP dostal nový kabriolet ohodnocení čtyřmi hvězdičkami. Vůz je vybaven aktivním ochranným systémem dvou speciálně konstruovaných deskových výztuh, které jsou za normálních okolností zasunuty do struktury vozy v místech za zadními sedadly. Pokud však senzory zaregistrují kritickou situaci, která by mohla vést k převrácení vozu, ochranné výztuhy se během několika milisekund vysunou nad zadní opěrky hlav a spolu s velmi pevným rámem čelního okna pomáhají zachovat dostatečný životní prostor pro posádku vozu i v případě jeho převrácení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si náš článek s prvními zkušenostmi s A4 Cabriolet!

I pro čtyři

Audi A4 Cabriolet je plnohodnotným čtyřmístným automobilem. Rozvor, prodloužený proti předchozímu provedení o 100 mm na 2654 mm a propracovaná koncepce interiéru se projevily především v prostoru zadních sedadel, kde mají pasažéři o 66 mm více místa pro kolena a o 52 mm více v oblasti ramen. Vůz má nejenom prostornější interiér, ale také větší zavazadlový prostor. Pokud je střecha uložena ve schránce v zavazadelníku, nabízí Audi A4 Cabriolet 246 litrů. Pokud však řidič natáhne střechu, zvětší se objem zavazadlového prostoru na 315 litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pár šestiválců pod kapotou

Zájemci o nový kabriolet mohou volit ze dvou zážehových šestiválců: 2.4 V6 o výkonu 125 kW/170 k a 3.0 V6 o výkonu 162 kW/220 k a bezestupňovou převodovku multitronic. V prosinci se objeví navíc klasický turbomotor 1,8T s výkonem 120 kW, který již používá snad každý koncernový vůz. Nechybí ani obligátní šestiválcový diesel 2,5 TDI. Ceny na českém trhu:

  • 1.8 T 5rychlostni 1 135 000 Kč (prosinec 2002)
  • 1,8 T multitronic 1 216 500 Kč (prosinec 2002)
  • 2,4 V6 5rychlostní 1 215 000 Kč
  • 2,4 V6 multitronic 2,4 1 296 500 Kč
  • 3,0 V6 5rychlostní 1 365 000 Kč
  • 3,0 V6 multitronic 1 446 500 Kč
  • 2,5 TDI V6 6rychlostni 1 265 000 Kč
  • 2,5 TDI V6 multitronic 1 333 700 Kč

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Aktivní bezpečnost zvyšuje standardní montáž elektronického stabilizačního systému ESP, brzdový okruh je doplněný systémem ABS, nechybí ani elektronická závěra diferenciálu EDS či protiprokluzové zařízení ASR. Standardní výbava dále obsahuje samočinnou klimatizační jednotku, světla do mlhy, probarvená skla omezující prohřívání interiéru, výškově nastavitelná přední sedadla s funkcí „Easy Entry“, která usnadňují přístup k zadním sedadlům. Nechybí ani elektrické ovládání předních i zadních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání, které obsluhuje i zámek palubní schránky.

Klepněte pro větší obrázek
Interiér se nese v německém duchu

Prodeje kabrioletů rostou

O růstu významu třídy kabrioletů svědčí například fakt, že zatímco v roce 1990 se v Německu prodalo jenom 7675 vozů této koncepce, o deset let později - v roce 2000 – to už bylo 24 899 vozů! A obdobný trend platí i v celosvětovém měřítku: Prodeje čtyřsedadlových kabrioletů v poslední dekádě vzrostly z 20 840 vozů na více než 80 000 vozů. Marketingoví specialisté předpokládají, že nejsilnější zákaznickou skupinu nového kabrioletu budu tvořit zákazníci z vyšších příjmových skupin ve věku 30 až 39 let, kteří si kabriolet pořizují většinou jako druhý vůz do rodiny. Mezi evropskými majiteli kabrioletů Audi je asi čtvrtina žen a více než dvě třetiny všech zákazníků už vlastní některý jiný z modelů značky Audi. Nejsilnějšími trhy nového Audi A4 Cabriolet budou USA, Německo a Velká Británie. Audi očekává, že přibližně dvě třetiny z plánované roční produkce 15 000 vozů se uplatní na trzích mimo Německo.

 

 
Pár obrázků z letošního března, kdy jsme se
s kabrioletem A4 seznamili poprvé.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků