A4: Audi pokračuje v tradici kabrioletů

Na světě není moc automobilek, které by se stále zabývaly otevřenými vozy. Ekonomicky to není příliš zajímavé, protože kabrioletů se moc neprodá. Jde tedy spíš o prestiž a image. V tomto směru má ingalstadtská automobilka na čem stavět.
A4: Audi pokračuje v tradici kabrioletů

Další generace

Modernistický klasik – takové označení si Audi Cabriolet vysloužilo už před devíti roky. Nové Audi A4 Cabriolet dlouhé 4,57 m a 1,77 m široké, svým designem do stylistické linie Audi zapadá. Do standardní výbavy patří elektrohydraulicky ovládaná skládací střecha, jejíž roztahování nebo skládání se řídí pouhým stisknutím tlačítka – není tedy potřeba žádného manuálního uvolňování zámků střechy nad rámem čelního okna atd.

V testu podle programu Euro NCAP dostal nový kabriolet ohodnocení čtyřmi hvězdičkami. Vůz je vybaven aktivním ochranným systémem dvou speciálně konstruovaných deskových výztuh, které jsou za normálních okolností zasunuty do struktury vozy v místech za zadními sedadly. Pokud však senzory zaregistrují kritickou situaci, která by mohla vést k převrácení vozu, ochranné výztuhy se během několika milisekund vysunou nad zadní opěrky hlav a spolu s velmi pevným rámem čelního okna pomáhají zachovat dostatečný životní prostor pro posádku vozu i v případě jeho převrácení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si náš článek s prvními zkušenostmi s A4 Cabriolet!

I pro čtyři

Audi A4 Cabriolet je plnohodnotným čtyřmístným automobilem. Rozvor, prodloužený proti předchozímu provedení o 100 mm na 2654 mm a propracovaná koncepce interiéru se projevily především v prostoru zadních sedadel, kde mají pasažéři o 66 mm více místa pro kolena a o 52 mm více v oblasti ramen. Vůz má nejenom prostornější interiér, ale také větší zavazadlový prostor. Pokud je střecha uložena ve schránce v zavazadelníku, nabízí Audi A4 Cabriolet 246 litrů. Pokud však řidič natáhne střechu, zvětší se objem zavazadlového prostoru na 315 litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pár šestiválců pod kapotou

Zájemci o nový kabriolet mohou volit ze dvou zážehových šestiválců: 2.4 V6 o výkonu 125 kW/170 k a 3.0 V6 o výkonu 162 kW/220 k a bezestupňovou převodovku multitronic. V prosinci se objeví navíc klasický turbomotor 1,8T s výkonem 120 kW, který již používá snad každý koncernový vůz. Nechybí ani obligátní šestiválcový diesel 2,5 TDI. Ceny na českém trhu:

  • 1.8 T 5rychlostni 1 135 000 Kč (prosinec 2002)
  • 1,8 T multitronic 1 216 500 Kč (prosinec 2002)
  • 2,4 V6 5rychlostní 1 215 000 Kč
  • 2,4 V6 multitronic 2,4 1 296 500 Kč
  • 3,0 V6 5rychlostní 1 365 000 Kč
  • 3,0 V6 multitronic 1 446 500 Kč
  • 2,5 TDI V6 6rychlostni 1 265 000 Kč
  • 2,5 TDI V6 multitronic 1 333 700 Kč

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Aktivní bezpečnost zvyšuje standardní montáž elektronického stabilizačního systému ESP, brzdový okruh je doplněný systémem ABS, nechybí ani elektronická závěra diferenciálu EDS či protiprokluzové zařízení ASR. Standardní výbava dále obsahuje samočinnou klimatizační jednotku, světla do mlhy, probarvená skla omezující prohřívání interiéru, výškově nastavitelná přední sedadla s funkcí „Easy Entry“, která usnadňují přístup k zadním sedadlům. Nechybí ani elektrické ovládání předních i zadních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání, které obsluhuje i zámek palubní schránky.

Klepněte pro větší obrázek
Interiér se nese v německém duchu

Prodeje kabrioletů rostou

O růstu významu třídy kabrioletů svědčí například fakt, že zatímco v roce 1990 se v Německu prodalo jenom 7675 vozů této koncepce, o deset let později - v roce 2000 – to už bylo 24 899 vozů! A obdobný trend platí i v celosvětovém měřítku: Prodeje čtyřsedadlových kabrioletů v poslední dekádě vzrostly z 20 840 vozů na více než 80 000 vozů. Marketingoví specialisté předpokládají, že nejsilnější zákaznickou skupinu nového kabrioletu budu tvořit zákazníci z vyšších příjmových skupin ve věku 30 až 39 let, kteří si kabriolet pořizují většinou jako druhý vůz do rodiny. Mezi evropskými majiteli kabrioletů Audi je asi čtvrtina žen a více než dvě třetiny všech zákazníků už vlastní některý jiný z modelů značky Audi. Nejsilnějšími trhy nového Audi A4 Cabriolet budou USA, Německo a Velká Británie. Audi očekává, že přibližně dvě třetiny z plánované roční produkce 15 000 vozů se uplatní na trzích mimo Německo.

 

 
Pár obrázků z letošního března, kdy jsme se
s kabrioletem A4 seznamili poprvé.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků