Speciálně vyšlechtěný motor, kapotáž, odpružení a spousta místa pro zavazadla – od klasického GS se liší opravdu hodně.
Bavorská značka říká, že její nové GS Adventure zvládne přejezd Sahary i Himalájí, prý se nezapotí ani v amazonských pralesech. Smělá tvrzení? Tak se pojďme podívat na fakta.
Novinka má mostový rám z ocelových plechů s vyšší tuhostí. Na rozdíl od předchůdce je zadní rám vyroben z hliníkových trubek a kovaných dílů místo ocelové trubkové konstrukce, větší jistotu na cestách má poskytovat vedení předního kola EVO Telelever s pružinou a zadní vedení EVO Paralever.
Volitelně můžete dostat elektronické nastavení odpružení Dynamic Suspension Management s řízením pružení vpředu i vzadu a automatickým nastavením klidové polohy – to vše při jízdě sólo nebo se spolujezdcem a objemnými zavazadly. Rovněž na přání si můžete objednat adaptivní regulaci světlé výšky s možností snížení až o tři centimetry.
Verze Adventure má oproti klasickému GS o jeden jízdní režim navíc – Enduro pro snazší a akčnější jízdu po nezpevněném povrchu. Na přání také disponuje asistentem řazení ASA pro ovládání spojky. Motor vychází z verze R 1300 GS, jde tedy o kompaktní dvouválec s převodovkou vespodu a výkonem 107 kW s maximálním točivým momentem 149 Nm.
Z výroby má R GS 1300 ve verzi Adventure dynamický systém pro udržování rychlosti s brzdnou funkcí, za příplatek si můžete dopřát adaptivní tempomat, varování před srážkou, upozornění na změnu jízdního pruhu a varování před nárazem zezadu. Cestovatelskou stránku věci jistí hliníkové kufry o celkovém objemu přes 73 litrů s možností rozšíření o dalších 20 litrů, stejně jako 30litrová nádrž.
Adventure bude k dostání v základním provedení s pastelově červeným lakováním, elegantní verzi Triple Black s černou a bezbarvým hliníkem na nádrži, sportovně laděné variantě GS Trophy v trikoloře BMW nebo jako Option 719 Karakorum – tato výbava kombinuje matně zelenou metalízu s vkusnými zlatavými prvky.