A. Schwarz: „Do budoucna bych chtěl zůstat tím samým Arminem

Interview s Arminem Schwarzem trochu jinak – a hlavně více o životě
A. Schwarz: „Do budoucna bych chtěl zůstat tím samým Arminem

Během své nepochybně bohaté sportovní kariéry toho německý soutěžní pilot Armin Schwarz, mimo jiné již třetím rokem tovární jezdec mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport, dosáhl opravdu hodně. Nejprve se stal mistrem Německa, následovala bodovaná umístění v soutěžích mistrovství světa, první triumf na světové rallye v roce 1991 ve Španělsku v podobě celkového vítězství, titul mistra Evropy FIA v automobilových soutěžích v roce 1996, celkové prvenství na Britské rallye na konci stejného roku, čtvrté místo na letošní Rallye Monte Carlo a skvělé třetí místo na nedávno skončené Safari rallye v Keni, poslední dva výsledky s vozem Škoda Octavia WRC. Vedle řady dalších úspěšných startů a umístění v soutěžích světového šampionátu a vybraných rallye mistrovství Evropy či jiných atraktivních soutěží je Armin Schwarz jednou ze stálic a jedním z nezkušenějších pilotů současnosti v seriálu Mistrovství světa FIA.

Toto jsou však „pouhé“ statistiky. Armin Schwarz je velkou osobností i mimo svou profesi, pro jejíž úspěch dělá vždy maximum. Je to člověk, který má také svůj soukromý život daleko od prašných šotolinových cest, drsného asfaltu či zledovatělých a zasněžených tratí rychlostních zkoušek. Takže o profesi Armina Schwarze, jeho cílech, názorech na svět WRC se však v následujícím textu nepíše. Armin Schwarz ale hovoří o tom, jak tráví svůj volný čas, jaké má rád vozy a také o svých snech, které by někdy rád realizoval.

Co děláte ve volných chvílích, když netestujete nebo nezávodíte? Můžete nám to trochu přiblížit?

„Svůj volný čas trávím se svou přítelkyní, společně si užíváme různých sportovních aktivit. Také se snažím udělat si čas na setkání s přáteli, které v průběhu soutěžní sezóny vidím opravdu málo. Mezitím se však neustále udržuji v kondici, protože mé výkony na soutěžích a testování jsou na mé fyzičce a celkové připravenosti závislé. Posiluji, jezdím na běžkách, chodím po horách. Rád jezdím na horském kole, zkrátka líbí se mi být v přírodě. Někdy si vyšlápnu až na samý vrchol nějaké hory s lyžemi na zádech. To mě sice hodně vyčerpá, ale pak si tu horu v klidu sjedu dolů. Pro mě to je vždy velká výzva, protože cestou nahoru se hodně vysílím, a pak se snažím dostat dolů. Několik hodin nahoru a pak rock ‘n’ roll zpět dolů.“

Kdybyste nebyl soutěžním pilotem v rallye, co by jste dnes dělal a proč?

„To je velmi obtížná otázka. V tuto chvíli na ni nedokáži odpovědět.“

Jaké je vaše oblíbené auto a proč? Máte nějaké další oblíbené „hračky“?

„Mým nejoblíbenějším vozem je Lancia Stratos, protože je úplně jiná než ostatní automobily té doby. Zbožňuji její tvary a hlavně zvuk jejího motoru. Ve své době tento vůz konstrukčně předstihl ostatní vozy až o deset let. Stratos byl posledním skvělým autem v dobách, kdy se automobilový výrobce rozhodl udělat něco opravdu odlišného. Osobně si myslím, že podobná rozhodnutí ze strany automobilky se již nikdy opakovat nebudou. Stratos sdílel jen několik komponentů, které byly použité i při konstrukci dalších vozů. Agregát mé Lancie nabízí výkon kolem 320 koní, které z řízení tohoto vozu činí skutečný požitek. Vlastním také veškeré lyžařské vybavení, které je snad k dostání. Mám vše na co si jen vzpomenete: sjezdové lyže, běžky, krátké lyže, dlouhé lyže, výšlapové lyže a lyžáky, karvingové lyže… Často také jezdím na svém silničním a horském kole...“

Jaké sporty byste chtěl vyzkoušet kdybyste nebyl v žádném směru omezován?

„Chtěl bych jezdit motokros, možná rychlostní závody na lyžích. Oba sporty pro mě znamenají obrovskou zábavu. Jsou skutečně náročné, vyčerpávající, člověk se musí maximálně koncentrovat. Vždycky chci vědět, jak rychlý člověk může být. K tomu je potřeba řádné vybavení a navíc člověk musí být opravdu ve skvělé kondici.“

Máte stále nějaké sny, které byste chtěl realizovat?

„Člověk má vždy mnoho snů. Já chci být zdravý. Pak můžete dělat cokoliv na co si jen vzpomenete; můžete realizovat všechny své sny. Samozřejmě, že stále chci být nejlepším jezdcem a vyhrát světový šampionát. V tomto sportu však nikdo nemůže dopředu říci, že teď, za tři roky nebo za pět let z vás bude mistr světa. Tím se můžete stát pouze tehdy, když všechno funguje tak, jak má, když máte tu správnou motivaci, nejlepší auto, skvělou fyzickou kondici, nejlepší tým, nejlepší pneumatiky. Pro mě je zisk titulu mistra světa stále ještě cílem. Například proslulý sjezdař Hermann Maier má kolem sebe tým 20 profesionálů, kteří pro něj pracují a pomáhají mu být nejlepším lyžařem na světě. V rallye je to skupina zhruba 200 inženýrů, mechaniků a dalších pracovníků, kteří pomáhají jezdci, aby byl tím, kým je, a aby se dostal tam, kde je. Všech 200 lidí musí být tomuto cíli plně oddáno. Jen tehdy je možné, aby se jedinec stal v rallye nejlepším jezdcem na světě. Je to pouze příklad. Znám pár lidí z Maierova týmu. Každý z nich musí být ve svém oboru opravdovým machrem. Jeden se specializuje na voskování lyží, druhý pomáhá při strečinku, další spolupracuje na fyzické a psychické kondici, pět až sedm lidí pracuje v oblasti PR, propagace, marketingu, vztahů se sponzory... Je třeba být psychicky velice silný a věřit, že jste nejlepší. Stát se úspěšným nebo nejlepším je pak mnohem jednoduší.“

Co budete dělat až ukončíte svoji jezdeckou kariéru?

„Pravděpodobně budu pracovat s mladými jezdci, kteří se chtějí více naučit o technické stránce rallye a organizaci týmu. Nebo ze mě bude testovací jezdec, alespoň na nějakou dobu. Také mohu dělat něco úplně jiného. Opravdu ještě nevím.“

Děkujeme za rozhovor.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků