A nejsilnějším Saabem všech dob se stává... Jezdící mrtvola 9-7X

Před pár týdny jsme vás informovali, že první SUV Saabu, model 9-7X, na trhu neuspěl a jeho výroba v příštím roce skončí. To samé čeká i bratrský Chevrolet TrailBlazer, v obou případech se tak stane po pouhých třech letech výroby.
 
Je ironií osudu, že v tuto chvíli se Saab rozhodl vpustit na trh model 9-7X Aero. Nejen fanouškům Saabu bude z názvu jasné, že jde o ostrý model. Jasné na první pohled už ale není jasné to, že 9-7X se s výkonem téměř 400 koní rázem stane nejsilnějším sériově vyráběným Saabem všech dob. Nevíme, co vedlo Švédy k rozhodnutí začít reprezentovat vyspělost značky pomocí SUV, které je pro ni obecně značně netypické, navíc v podobě modelu, který je spíše pro ostudu. Ať už je to jakkoli, na trhu se objeví další „zbytečné auto”, marně se snažící kombinovat přednosti supersportu, autobusu a off-roadu. Útěchou budiž, že se tak stane jen v Americe.
 
Ale nechme rozebírání záměrů Saabu a 9-7X se trochu podívejme na zoubek. Vůz dostane pod katpou osmiválec LS2 o objemu 6,0 litru s nejvyšším výkonem 295 kW (390 koní) v 6 000 ot. a točivým momentem 542 Nm v 4 000 ot. Pochopitelně nezůstalo jen u motoru, řádně přepracován byl i podvozek, který krom jiných tlumičů a pružin dostal i o 10 procent silnějśí stabilizátory a zadní osa si dokonce vysloužila samosvorný diferenciál, což je zajímavá kombinace při přítomnosti mezinápravového Torsenu C. Upraveny byly i brzdy, nyní se na devět-sedmě vyhřívají kotouče o průměru 325 mm s většími dvoupístkovými třmeny. Vyhřívají bude zřejmě platit doslova, protože takto velké brzdy nejsou na dvoutunovém SUV ničím úžasně velkým.
 
Americkou cenou vozu vás raději ani nebudeme dráždit, a tak jen dodejme, že vůz se u zámořských dealerů objeví během letošního podzimu.
 
Klepněte pro větší obrázek
Saab  9-7X Aero
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků