A nejsilnějším Saabem všech dob se stává... Jezdící mrtvola 9-7X

Před pár týdny jsme vás informovali, že první SUV Saabu, model 9-7X, na trhu neuspěl a jeho výroba v příštím roce skončí. To samé čeká i bratrský Chevrolet TrailBlazer, v obou případech se tak stane po pouhých třech letech výroby.
 
Je ironií osudu, že v tuto chvíli se Saab rozhodl vpustit na trh model 9-7X Aero. Nejen fanouškům Saabu bude z názvu jasné, že jde o ostrý model. Jasné na první pohled už ale není jasné to, že 9-7X se s výkonem téměř 400 koní rázem stane nejsilnějším sériově vyráběným Saabem všech dob. Nevíme, co vedlo Švédy k rozhodnutí začít reprezentovat vyspělost značky pomocí SUV, které je pro ni obecně značně netypické, navíc v podobě modelu, který je spíše pro ostudu. Ať už je to jakkoli, na trhu se objeví další „zbytečné auto”, marně se snažící kombinovat přednosti supersportu, autobusu a off-roadu. Útěchou budiž, že se tak stane jen v Americe.
 
Ale nechme rozebírání záměrů Saabu a 9-7X se trochu podívejme na zoubek. Vůz dostane pod katpou osmiválec LS2 o objemu 6,0 litru s nejvyšším výkonem 295 kW (390 koní) v 6 000 ot. a točivým momentem 542 Nm v 4 000 ot. Pochopitelně nezůstalo jen u motoru, řádně přepracován byl i podvozek, který krom jiných tlumičů a pružin dostal i o 10 procent silnějśí stabilizátory a zadní osa si dokonce vysloužila samosvorný diferenciál, což je zajímavá kombinace při přítomnosti mezinápravového Torsenu C. Upraveny byly i brzdy, nyní se na devět-sedmě vyhřívají kotouče o průměru 325 mm s většími dvoupístkovými třmeny. Vyhřívají bude zřejmě platit doslova, protože takto velké brzdy nejsou na dvoutunovém SUV ničím úžasně velkým.
 
Americkou cenou vozu vás raději ani nebudeme dráždit, a tak jen dodejme, že vůz se u zámořských dealerů objeví během letošního podzimu.
 
Klepněte pro větší obrázek
Saab  9-7X Aero
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků