A nejsilnějším Saabem všech dob se stává... Jezdící mrtvola 9-7X

Před pár týdny jsme vás informovali, že první SUV Saabu, model 9-7X, na trhu neuspěl a jeho výroba v příštím roce skončí. To samé čeká i bratrský Chevrolet TrailBlazer, v obou případech se tak stane po pouhých třech letech výroby.
 
Je ironií osudu, že v tuto chvíli se Saab rozhodl vpustit na trh model 9-7X Aero. Nejen fanouškům Saabu bude z názvu jasné, že jde o ostrý model. Jasné na první pohled už ale není jasné to, že 9-7X se s výkonem téměř 400 koní rázem stane nejsilnějším sériově vyráběným Saabem všech dob. Nevíme, co vedlo Švédy k rozhodnutí začít reprezentovat vyspělost značky pomocí SUV, které je pro ni obecně značně netypické, navíc v podobě modelu, který je spíše pro ostudu. Ať už je to jakkoli, na trhu se objeví další „zbytečné auto”, marně se snažící kombinovat přednosti supersportu, autobusu a off-roadu. Útěchou budiž, že se tak stane jen v Americe.
 
Ale nechme rozebírání záměrů Saabu a 9-7X se trochu podívejme na zoubek. Vůz dostane pod katpou osmiválec LS2 o objemu 6,0 litru s nejvyšším výkonem 295 kW (390 koní) v 6 000 ot. a točivým momentem 542 Nm v 4 000 ot. Pochopitelně nezůstalo jen u motoru, řádně přepracován byl i podvozek, který krom jiných tlumičů a pružin dostal i o 10 procent silnějśí stabilizátory a zadní osa si dokonce vysloužila samosvorný diferenciál, což je zajímavá kombinace při přítomnosti mezinápravového Torsenu C. Upraveny byly i brzdy, nyní se na devět-sedmě vyhřívají kotouče o průměru 325 mm s většími dvoupístkovými třmeny. Vyhřívají bude zřejmě platit doslova, protože takto velké brzdy nejsou na dvoutunovém SUV ničím úžasně velkým.
 
Americkou cenou vozu vás raději ani nebudeme dráždit, a tak jen dodejme, že vůz se u zámořských dealerů objeví během letošního podzimu.
 
Klepněte pro větší obrázek
Saab  9-7X Aero
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků