A když ani Golf s výkonem 420 koní nestačí? Oettinger vám dá 518 koní

Hodně se toho v poslední době namluvilo a napsalo o Golfu s výkonem 400 koní. Jeden hotový představila společnost ABT, Volkswagen chystá tovární verzi. Ale co když se najde někdo, komu takto výkonný Golf nestačí? Máme dobrou zprávu. Existuje ještě silnější verze. K Wörthersee ji převezl Oettinger. Má těžko představitelných 381 kW (518 k). Zatím...

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Přestavba na takto brutální Golf R, mimochodem auto se jmenuje Golf 500R, zahrnuje především jiný motor. Místo čtyřválce je pod kapotou pětiválec 2.5 TFSI s upraveným systémem přeplňování i sání, jinou řídicí jednotkou, kovanými písty, měnil se i systém chlazení, přibyl vodou chlazený mezichladič stlačeného vzduchu, nové výfukové potrubí a tak dále.

Výsledek dosahuje na 381 kW (518 k) při 6100 ot./min a točivý moment končí na hodnotě 680 Nm při 3600 ot./min. Zdá se vám to hrozivé? Pak vězte, že Oettinger rovnou slíbil další výkonové úrovně disponující maximem 600, 650 a 750 (!) koní. Údajně budou následovat brzy.

VW Golf GTI Clubsport na dalších fotografiích. Jak se vám líbí?  

VW Golf GTI Clubsport na dalších fotografiích. Jak se vám líbí?  

U Wörthersee představovaný Golf 500R má manuální převodovku a pohon všech kol. Na stovce je za 3,4 s a jeho maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h. Mimochodem přední brzdy mají šest pístků a kotouče o velikosti 380 mm. Auto stojí na dvacetipalcových kolech

Pro Golf 500R je aktuální Wörthersee světovou premiérou. A věřte tomu, nebo ne, vůz se bude prodávat. Jestli se spokojíte pouze s touto „základní“ variantou a nebudete čekat na příchod variant s výkonem 600 a více koní, pak si nachystejte zhruba 150 000 euro. Ano, původně lidový hatchback stojí v této úpravě přes čtyři miliony korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků