A je to tady, Volkswagen přechází na common rail

81 komentářů

Solomon
28. října • 9:23

Bylo jen otázkou času, kdy VW podlehne. Je to logické, protože v boji kdo z koho vítězí nikoliv ten, kdo nabídne technicky špičkové řešení, ale ten kdo je schopen nabídnout řešení masové, jednoduché a levné. Stačí se podívat do historie - vítězství systému VHS nad systémy Betacam/Video 2000, PC nad Apple/Amigou atd. - ve své době v podstatě nejhorší řešení.

p
28. října • 18:32

OK Beta byla skutečně lepší než VHS, ale byl to souboj Sony vs zbytek světa, to se nedalo vyhrát.

Solomon
29. října • 16:30

Nebudeme si nalhávat, že by VW byla schopna prosadit svou koncepci PD proti zbytku světa, tak velkým světovým hráčem není. A pokud dnes CR dosáhne prakticky stejných parametrů při výrazně jednodušši konstrukci, není co řešit.

pavel
29. října • 19:47

V posledních několika dnech jsem měl možnost jezdit s O2 TDI 2.0,výkon a spotřeba jsou opravdu výborné,ale to dunění!!!Jak při rychlé tak i pomalé jízdě při akceleraci v určitých otáčkách auto duní jako hrom,když se nezrychluje,tak je už potom velmi tiché.Dokonce někdy zavibrovala přístrojová deska!Pro superfandy TDI-jezdil jsem s BMW 320D 100kW minulé gen.(již před 4 lety)a nic podobného se u BMW neděje,před cca 3 lety už 320D mělo 110kw,dnes v nové 3 120kw.Jinak jsem krátce jel v 407 kombi HDI 2.0 a kultivovanost motoru je proti TDI 2.0 úplně někde jinde.Fiat stilo 1,9 JTD taktéž.často jezdím v seat toledo tdi 81kw a ani to takto strašně neduní.

Jendolf
29. října • 20:14

zdravim vsechny ropaky... jj kultivovanost CR je uzasna, vykon perfektni, PD ma perfektnejsi vykon a jeste lepsi spotrebu a pak je tu neco jako R6,V6, V8, V12....vykon kultivovanost, ¨jen tech par haleru na kazdem ujetem kilometru...

pjetka
28. října • 0:02

No že to takhle přiznaj na plnou hubu mě docela přeqapuje
To bude sebevražd ortodoxních TDI-čkářů, kteří přišli o svůj fetiš teď už se budou muset modlit k CR

Gor
31. října • 18:50

Co brani ortodoxni PDckarum nakoupit Karosy C954 nebo Citelisy?

Tom
27. října • 23:08

Temer vetsinu zakazniku na zapad od ceskych hranic absolutne nezajima, jestli je pod kapotou to ci ono. Rozhodujici na aute jen "soska" na kapote, cili prestiz auta a tim padem i vase spolecenske zarazeni. A kdyz butede nekomu vykladat, ze jste si koupili znacku X jenom proto, ze ma motor se vstrikovanim typu Y, bude na vas koukat jako na magora ...
A ze VW meni technologii? Ta jejich je asi draha (nebo neni "second source" dodavatel), takze se vezme jina, ktera je levnejsi a vic se vydela... Kdyz se podivate, tak Delphi USA je v konkursu, ostatni dodavatele silne setri. Ale auta se prodavaji o 10% draz nez pred 2 lety a proda se jich o 10% nez pred rokem - automobilky si masti kapsu na ukor dodavatelu a zakazniku ....

Zabak
27. října • 21:16

Tak nevím. Říkáte že chtcete dostat Autorevue na úrověn magazinů s větším rozpočtem a při tom neznáte ani základní slovní obraty, které patří k tomotu obru. např. plnícím tlakem se rozumí tlak, kterým se plní válec vzduchem (diesely a přímovstřikový benzíny) nebo vzduchem s palivem (např 1.8T). Vstřikavacím tlakem se rozumí paliva před tryskou vstřikovače

Ron.Jeremy
27. října • 23:02

Hmmmmm, a není to tak, že plnící tlak se udává obecně u přeplňovaných motorů, a na tom, zda je to přímovstřik nebo klidně karburátor, nebo motor vznětový či zážehový, nějak nezávisí?

Zabak
28. října • 20:37

Ne. Mluvíš o jiný věci. Plníčí tlak je i u atmosférických motorů - např náporové sání

737888840
27. října • 19:34

Nemyslím že lidi,co vyvíji u/pro VW diesely tak horečně debatují o tom,která technologie je in a která out,jako tady.... Vzbudte se! Je to jen byznys,nic víc, jde o to,od koho bude odebírat VW součástky do nových motorů,a to by měli být prioritně výrobci,kteří vyrábějí v SRN,aby zaměstnali lidi žijící v SRN=pro VW úlevy na daních a jiné.. A to jen nastiňuji,ve skutečnosti je to mnohem složitější,a primát v tom hrají nové normy EURO5,a vůbec celá strategie VW je co největší produkce s co nejnižšími náklady a továrny na CR pro VW už stojí,jen pořádně rozjet vlak... A PD se produkovala /produkuje jen do té doby,než se pořádně zaplatí,a bude životaschopný nový motor/motory...

DeBill
27. října • 18:02

Tady se zase ukázalo, jak je pan Ondrašík "dobrý a prozíravý" redaktor. Nejen že je článek napsaný jako pro flame, ale má minimální hodnotu. Každému technicky vzdělanému člověku musí být jasné, že všechno se jednou překoná. A psát něco ve smyslu "oni si za tím tak stáli a teď si jako sami řežou větev" je nehodné redaktora automobilového serveru.
Osobně je mi úplně jedno jakou technologii budu mít ve voze, většíně smrtelníkům jde stejně jen o to aby to auto jezdilo, mělo malou spotřebu a nekazilo se.
Sice tu jsou jedinci, kteří potřebují stovky kilowatů a kroutícího mometu, aby si dokázali že právě jejich vůz je teď to nejlepší na trhu, i když to za měsíc už nemusí být pravda.

NovoCZ
28. října • 11:49

Připojuju se k tomuto názoru, články pana Ondrašíka (které jsem četl) zavánějí bulvárem a srážejí práci např. pana Broži, který (mimo jiné svojí objektivitou a nezaujatostí) dal podle mého názoru šmrnc tomuto serveru.

oink
27. října • 15:01

Osobne bych z te zpravy nebyl tak na vetvi - i kdyz chapu, ze priznivci CR citi velke zadostiucineni. No co, pred tydnem se zase radovali slaviste...jen doufam, ze se po volbach nebudou takhle radovat komunisti.
Ale k tematu. Myslim si, ze je to predevsim marketingove a obchodni rozhodnuti. CR technologie nejspis bude v konecnem dusledku levnejsi, VW hlavne neponese samo takove obrovske naklady na vyvoj, ale podeli se o ne s dodavatelskymi koncerny technologie CR.
Dale si myslim, ze CR technologie v soucasnosti vice uspokojuje zakazniky nez hlucne a vibrujici (ale usporne PD).
Firmy si uz davno nehraji na emoce, rozhodujici je zisk. Takze nevidim prekazku, proc by firma nemela obetovat "technologicky patriotismus" na oltar prodeje.

Roňouch
27. října • 17:18

To je dobře,že už PD odepsali,protože to oprozi CR čadilo jak prase.

dieselpower
27. října • 14:25

Cerpadlo je jen jedna z mnoha dulezitych casti motoru. VW sel vzdy cestou nejvyssich vstrikovacich tlaku, pokud predtim nebylo mozne z CR dostat nakejch 2000bar tak pro ne byl proste nepouzitelny. Stejne tak je logickem, ze kdyz ted PDP nedokaze 3000bar, tak jednoduse pouziji technologii ktera to umi. Jak rikam je to ovsem jen jedna cast motoru, takze to samozrejme nemeni nic na zbytku TDI, ktere bude mit VW vzdy nejlepsi ( CDi je samozrejme cenove jinde:) PD neni na spicce jen kvuli tlaku v trysce Navic to planuji az od roku 2007, takze predpokladam, ze do te doby si to poradne vypilujou a VW bude mit dale navrch. Kdo zna TDI a vi jak funguje motor, vi ze nema konkurenci. Jak ve spotrebe, vykonu a cene tak v tom kolik to vydrzi jak se to perfektne opravuje, vsude je 3p....e dilu za babku a kdyz mi rupne rozvodak tak ten motor prodam skoro celej po kouskach za cenu jinyho

jiros
27. října • 14:17

Konečně!!! Už víc než rok na tomhle serveru tvrdím, že motory od TDi nejsou špičkou, že jsou špíš horším průměrem a že PD je dávno překonaná technologie. Vždycky se na mě sletěla banda TDíčkařů a slepě srdceryvně bránila "svou" technologii, kterou jim poskytuje jejich IKONA (GURU) z Wolfsburgu.. Nechci být škodolibý, ale nějak to neumím ovládnout.. HOŠI JSTE MIMO, MĚL SEM PRAVDU (a spoustu dalších lidí taky).  Jé, to je hezkej pocit  Nejradějí bych si našel Vaše nicky v databází a určil Vám tento příspěvek osobně, ale VY stejně víte, kterejch z Vás se to týká. HOŠI JSTE OUT, ÚPLNĚ MIMO MÍSU. Raději s těma Vašema traaktorama ani nevyjíždějte na ulici, páč teďka už budete definitivně jen pro smích! Musim Vám sdělit smutnou novinku - to Vaše TDi stojí za hovno.., Ti kdo nemají zaslepé oči a mysl, to již dávno tuší. Vám asi bude ještě chvilku trvat, než Vám to dojde a samo nikdy nepřipustíte, že TDi je muzeální kousek.. Ale to je Váš problém. Sem přesvědčenej, že hodně lidí na tomhle serveru se nemůže smíchy udržet, když si představí Vaše "kyselé a skleslé" ksichtíky  No hoši, budete to holt muset překousnout, VW již dávno není co býval, TDi patří do muzea.. je to trvdé, ale je to realita. Hlavně nepáchejte nějaké blbosti, pár prášků na uklidnění bude stačit (když ne, tak volejte docenta Chocholouška). Už bude končit, do mrtvol se nekopá..  

Jim M
28. října • 11:50

Kokám a čtu tvůj příspevek a musím naznat, že si moc chytrosti nepobral. Napsat něco jako TDi stojí za hovno, to chce notnou dávku odvahy, sebedůvěry a hlavně blbosti.
V době kdy na našich cestách jezdí hromady Š120, dovezených rachotin ze západu a dalších jiných vyloženě nebezpečných aut, které by tvému tvrzení daleko více pasovaly, si tady ty jen snažíš leštit své ego.
Doufám, že tvůj vůz je na tom daleko lépe, má moderní motor, lepší podvozek než VW group a hlavně je tvůj.

PS: Pro příště trochu více chladnou hlavu...

MAR
27. října • 15:29

ty máš dost, hochu

dieselpower
27. října • 14:30

Ty asi motorum moc nerozumis vid? Muzes si rikat co chces, ale to nic nemeni na tom ze ti TDI (ani to nemusi byt PD:) vzdycky natrhne zadek s mnohem mensi spotrebou. Naky prasky bych asi fakt potreboval

Ron.Jeremy
27. října • 22:57

Cháááá, že se ozve majitel nějakého chrochtoturbodehtu, na to by se daly klidně uzavírat sázky. A sekundárně i na to, zda si bude hrát na chytrolína, a tvrdit, že ten druhý "motorům nerozumí". Pak též na ohánění se spotřebou, a jen chybí ještě jedna podstatná věc - slovo KROUŤÁK.
Dobře se bavím.

Jan Pur
27. října • 13:31

Ja nevim, pripada me, ze se s toho dela trochu velky drama. Kazda firma si vychvaluje svoje technologie, at uz jsou dobre nebo ne. Kdyz ze ukaze ze existuji i lepsi a je ekonomicky vyhodne na ne prejit, tak to udela. Dneska Volkswagen, zitra nekdo jiny. Volkswagen samozrejme nic vysvetlovat nebude, nevim proc by to delal. Je mozne se na to divat i jinak: dokud byly PD motory lepsi (vubec nevim zda to tak bylo, ale zaznelo to i nekolikrat v diskuzi, tak me prosim nechtejte za slovo), pouzival PD, ted ma CR navrh, tak bude poizivat CR. Kde je problem?
Honza

LeonardoCupranek
27. října • 13:02

Podle me to zadne otazky nevyvola. Proste v r2007 prijdou nove diesely a budou se prodavat podle toho, jak budou dobre. Vetsinu lidi absolutne nezajima technologie, ale vysledne parametry (projev, charakteristika, vykon, spotreba, emise).
Zatim motory treba jako 2.0 TDI-PDP 125kW objektivne patri k naproste spicce. Pokud si VW opravdu mysli, ze timto danou technologii vycerpal (ze by tedy do r2007 nebyl zadny novy diesel VW? To je dost divne!), tak proste bude muset prejit na technologii jinou. Ale podle me to neni uplne pravda. Ve vcerejsim clanku na tomto webu jsme se docetli, ze Seat bude dodavat slabsi 103kW diesel ve verzi 124kW. Cili podle podobne logiky by mohli casem i verzi PDP dodavat ve verzi s vykonem zvysenym treba na 150kW (ty diesely maji rezervu a pri zachovani zivotnosti a emisi snesou vykon vyssi). A to stale neni zadnym vrchlem, protoze stale nejde o dvoustupnove preplnovani, ktere by tento motor mohlo posunout nekam ke 180kW.
Cili toto jsou mozna veci, ktere VW chce jeste do toho roku 2007 udelat na bazi stareho PD. Ale pokud tedy chce v roce 2007 prijit s necim novym (a predpokladam lepsim) na bazi CR, tak by to pomalu ale musel byt dvoulitrovy naftak s 200kW vykonu 

 
 

theo
27. října • 23:54

To Leonardo: ty jsi trochu mimo, když si myslíš, že jde jen o výkon. Motorů 150 kW a víc by tady mohlo být 12 do tuctu od všech výrobců. Ale ostatní parametry - kultivovanost chodu + hlučnost, emise, výrobní náklady, životnost jsou prostě v prdeli.

MAR
27. října • 14:54

Proc tady porad pises o 2.0 TDI 125 kW, kdyz nikde neni?! Chci ho do A3(SB) ale kulovy, maji jen 104 kW. Neni to jen o tom, kdo ma nejsilnejsi verzi treba dieselovyho dvoulitru, ale i tom, ze BMW& spol. je maji bezne v nabidve, ale VW o tom porad jenom mluvi. Chapu, ze chteji prodat skladovy 1.9ky, ale stve me to, nechce se mne cekat...

zdenek
12. listopadu • 21:01

2.0 TDI 125 kw bude, rok 2006 OII RS.

LeonardoCupranek
27. října • 15:10

V Passatu uz bude plusminus vicemene hned, ale relativne brzo by mel byt i v mensich autech (Golf GT, Leon). U Audi nevim, ale tipl bych si, ze nezustane pozadu.

knize ignor
27. října • 15:56

Vorsprung durch Technik

Petr T
27. října • 14:30

A tady se pleteš, Leonardo,
biturbem možná na výkonu přidáš, ale normy Euro5 nesplníš, a o to tady půjde!!!!!
Mimochodem, s commonrailem se dají řídit parametry výfukových plynů mnohem lépe tak, aby se zvýšila na maximum účinost DPF. To se s PD nedá a proto je jejich potenciál skutečně vyčerpaný. 2007 budou motory připravené plusminus na Euro5. Prostě to vzdali, oni (ani Bosch, ani VW) DPF filtry NECHTĚLI, ale byli donuceni německou veřejností.

Mira
1. února • 22:26

Plantáš nesmysly. Biturbo nemá s tím co popisuje nic společného ...

Petr T
27. října • 11:55

Wolfsburg/Stollberg. Volkswagen nimmt von seiner Pumpe-Düse-Technik Abstand. Ab 2007 wird eine neue Motorengeneration von Drei- und Vierzylinder-Aggregaten eingesetzt, die über Common-Rail-Technik verfügen und von denen VW jährlich rund zwei Millionen Einheiten bauen will. Ein Volkswagen-Sprecher begründete die Entscheidung damit, dass die Common-Rail-Technik gegenüber Pumpe-Düse aufgeholt habe und dank Piezo-Technik mittlerweile wesentlich höhere Drücke ermögliche als noch vor Jahren.

Die Verlagerung in Richtung Common-Rail-Technik hat auch Einfluss auf das Gemeinschaftsunternehmen von VW und Zulieferer Siemens VDO. Volkswagen Mechatronic war im März 2003 mit staatlichen Hilfen von 85 Millionen Euro im sächsischen Stollberg gegründet worden und fertigt Elemente für Pumpe-Düse-Systeme. Ursprünglich sollten bis 2007 rund 270 Millionen Euro in Stollberg investiert werden.

Die für das kommende Jahr geplante nächste Ausbaustufe ist nun laut Volkswagen zunächst auf Eis gelegt. Nach Angaben von Siemens VDO diskutieren die beiden Unternehmen derzeit, welche weiteren Auswirkungen der Ausbau der Common-Rail-Technik auf das Werk in Stollberg mit seinen 250 Mitarbeitern hat. Die Gespräche darüber sollen bereits im ersten Quartal 2006 abgeschlossen werden.

Stollberg hatte mit der Produktion der Pumpe-Düse-Elemente vor einem Jahr begonnen. Derzeit werden 600.000 Einheiten für die TDI-Motoren des Volkswagen-Konzerns gefertigt.

oink
27. října • 14:52

VW odstupuje od své technologie PD. Od roku 2007 bude nasazena nová generace tří a čtyřválcových motorů, která bude disponovat technologií Common Rail. VW chce produkovat okolo 2 mil takových jednotek ročně. Mluvčí VW zdůvodnil své rozhodnutí tím, že Common Rail technologie umožňuje díky piezoelektrické technologii dosažení vyšších tlaků než před léty.

 

Přesun k CR má také vliv na společné podnikání VW a dodavatele Siemens VDO. VW Mechatronic byl založen v březnu 2003 s státní pomocí 85 mil Euro v saském Stollbergu a vyrábí komponenty pro systémy PD. Původně mělo být investováno do Stollbergu okolo 270 mil Euro do roku 2007.

 

Plánovaný další stupeň výstavby VW nyní “poslalo k ledu”. Podle údajů Siemens VDO diskutují v současnosti obě společnosti, jaké daší účinky by mělo nasazení CR na závod ve Stollbergu s 250 zaměstnanci. Rozhovory by měly být uzavřeny nejpozději v prvním čtvrtletí 2006.

 

Stollberg začal s produkcí PD jednotek před rokem. V současnosti bylo vyrobeno 600 000 jednotek pro TDI motory koncernu VW.

Mike Tom
27. října • 16:33

Mimochodem povšiml si vůbec někdo, že se originální článek zmiňuje o nových TŘÍVÁLCÍCH?

wolff
27. října • 10:10

Skyline
27. října • 9:52

Jeste pred par dny se tady nekolik zavilych skodofkaru bilo za PD a najednou je vsechno jinak. Jsem zvedav, co bude dalsi sada smrticich argumentu, proc je koncern nejlepsi Nezbyva, nez se smat - nejdriv je ta nejlepsi cesta trivalec a sup - uz je predstaven novy ctyrvalec. Pak je nejlepsi PD - a sup, uz je z nej malem minulost No jo, VW dela same spatne kroky, jeste ted se smeju, kdyz si vzpomenu na tichy a vibraciprosty 1.4 TDi, o termodynamice a "vice dilu=vetsi poruchovost" nemluve

TDI
27. října • 23:54

Já mám Octavii TDI, dej si na mě pozor!!!

Ráďa
29. října • 11:22

Ano dáme si na tebe pozor. Protože kdybychom za tebou jeli, tak přes ten dým nic nevidíme

Mirek
27. října • 10:19

Ani ne před měsícem jsem v diskusi k článku

Volkswagen vyvíjí nové naftové motory (4.10. 2005 - Radek Ondrášík)


použil podobný výraz (PD je slepá vývojová větev) a pokusil jsem se o technické zdůvodnění.
To jsem to schytal, spouta obhroublých nejapných výpadů od zastánců VW a jejich "super" motorů PD!
Vývoj bude pokračovat, nezastavil se na PD , i CR bude za pár let překonán.
 

Skyline
27. října • 10:34

No jo, to sis dovolil hodne A zkus napsat pod clanek o 8V MPi, ze je to zastarala technologie - uvidis, kolik koncernomilu ti vysvetli, ze 8V je super a 16V na hovno, protoze "netahne vocpoda, vole". Pak jim ukazes grafy, ktere dokazuji, ze jsou mimo, a diskuse vetsinou konci (nebo pokracuje nejakymi off-topic keci o tom, ze je skodofka nejlepsi)
 
PS: pro vsechny flamuchtive skodofkare: trivalcove motory jsou budoucnost lidstva a vic valcu=vsechno spatne. Trivalcove TDi je svym vyznamem na urovni objeveni spalovaciho motoru a vubec, skodofka rulezzz, protoze ma nejvetsi kufr, jo!

Mach
27. října • 11:38

Jo, skiline má pravdu, jsem jeho kámoš a ted jsme to četli ve Speedu a to je fakt hustej časák, samá pravda tam je, a tam řikali, že 2x víc ventilů znamená 2x víc krouťáku a hlavně 2x víc koní, jo a taky čím víc válců tím líp, škoda je o ničem, protože nejlepší je jenom Ferary, Lambo a Porše, nečteš nevíš tak se nehádejte když vo tom nic nevíte pak jenom flamujete, ste všeci nuly.

OCTAVIA RS
27. října • 13:39

AAAAaa pan ma MPI?

Skyline
27. října • 12:02

Klidek mechu, Prozac tvuj problem sice nevyresi, ale nasledky pry zmirni.

Pan Klobouk
27. října • 10:12

V VW totiz ve vyvoji pracuje Jara Cimrman a ten se zaslouzil o spoustu napadu a vynalezu, ktere ukazali svetu kudy cesta nevede! Takze dalsi zasluzny vynalez ceskeho genia ! Bravo Jaroslave!

Pan Klobouk
27. října • 10:13

V VW totiz ve vyvoji pracuje Jara Cimrman a ten se zaslouzil o spoustu napadu a vynalezu, ktere ukazaly svetu kudy cesta nevede! Takze dalsi zasluzny vynalez ceskeho genia ! Bravo Jaroslave!

freak
27. října • 9:41

Ale že to skopčákům trvalo, než si přiznali, že šlápli vedle.

wendy
27. října • 9:24

Hlavně mě zajímá, jak se k celé věci postaví třeba takový Svět motorů, podle kterého jsou TDI PD motory ty nejlepší...

FISHkaa
27. října • 9:28

Bohuzel sem neměl tu čest svést se posledními diesel novinkami typu Volvo, ale fakt je ten, že v současné době sou VW PD motory jedny s nejlepších (zcela určitě v porovnání třeba z Frantíkama)

Jinak mne nezajímá jestli přepne na z PD na CR, ale spíš mne zajímá zda udrží směr motorů skvělých vlastností a také spolehlivosti!

Pan Klobouk
27. října • 11:39

Myslíš, že francouzské HDi a dCi jsou horší než TDI ??? Tys asi ty auta vzájemně neporovnával. Už se těším na svezení v Laguně 2.0dCi 127kW. Jestli si zachová vlasntosti jako předchozí dCi bude to super a myslím, že i trošku tišší než 2.0 TDI

FISHkaa
27. října • 14:46

Chlape, nepíšu něco co sem neporovnával: měl sem možnost jet v pežoutu s 2.0HDI a audi 1.9TDI PD a jednoznačná volba bude pro mne PD! HDI je proti tomu pěkně lína mrcha

knize ignor
27. října • 15:50

Jeee ty si vazne vtipnej, a nebylo to treba HDi 66kW a 1.9 81kW? to by tak vysvetlovalo...kdybys jel novym 100kW HDi 16V tak bys mluvil jinak  jel jsem v obojim a HDi pro me byla jasna volba

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zabak
29. října • 16:37

Sem si vzpoměl ještě před dvema lety měl Peugeot v katalogu a na webu napsáno že jejich comonrail dosahuje 1350 a že je to o 550barů víc než májí motory TDI

Tech
27. října • 19:06

Jóóó Betatesteři od Renaultu maj sraz

Pan Klobouk
27. října • 15:14

Stačí porovnat Megane s 1.5 dCi 78kW a Octavii 1.9 TDI 77kW a poznáš, že i s menším objemem je ten Rencek svižnější. A hlučnost to je úplně jiná liga. Takže to ber víc ze široka. To chceš říct, žes porovnával 2.0. HDI 100kw a 1.9.TDI 96kW a to TDI je lepší. A co hluk ? Nepřipadalo ti, že to trošku víc duní v tom lidovým voze ? No jestli děláš v kolbence, kde je kravál, tak asi blbě slyšíš a nemáš tak citlivý sluchově vjemy

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jim M
28. října • 11:54

Chtěl bych se zeptat na podvozek onoho "rencku" je aspon srovnatelný s tím škodováckým? Myslím po stránce kvality, protože pokud se zaptáš kteréhokoli automechanika, spolehlivě ti sdělí, že nejhorší podvozky z fracouzských aut má pravě "rencek", na druhou stranu hned dodá, že pokud by všechny auta byly řešeny jako VW, tak by měl o polovinu práce méně, díky rychlejší demotáži/montáži.

Uku Lele
31. října • 17:27

Ten Renault měl ca 20 tis. km, ta O2, kterou občas jezdím (ca 1000km měsíčně) má 35 tis. km. Takže obě auta podvozkový části původní. 2. Megoš na firmě má 90tis. km a taky má vše původní,ale jinej motor než ten dCi 78kW, o kterým tu byla řeč(proto nesrovnávám přímo). O2-15" kola, Megoš 16" (oboje střední výbava v combi). Takže kvalita podvozku se nedá přímo srovnávat. Při běžný jízdě, dlouhý cesty - český silnice jsou oba podvozky dobrý, akorát ta O2 je taková trochu skávává koza při přejezdu příčných nerovností, kterých je na našich silnicích bohužel dost(samozřejmě zdaleka ne tak skákavá jako O1) je to asi způsobena tím krátkým rozvorem oproti Meganu. V ostřejších zatáčkách taky srovnatelný, ale je to těžký srovnávat, kvůli horšímu obutí O2. Na okruhu jsem to nejel a jezdit nebudu na to kombíky nejsou stavěný. Co se týká brzd, tak bych řekl - mírně lepší u Rencka. (To je názor je co se týká podvozku). Ale díky tomu tiššímu motoru, kterej neduní jak to TDI jedu radši s tím Megošem.Je fakt, že zase O2 má příjemnější chod řadící páky-to je neoddiskutovatelná věc. To jak je udělanej podovozek a jak se to demontuje tak mě je srdečně jedno, já nemám v plánu si auto spravovat sám, jsem prostě uživatel a potřebuju ať to jezdí. Vím, ale, že v době Renaultu 5 a Golfa I se to říkalo, že francek má hůř udělanej podvozek a mechanikům dával víc zabrat s opravama.

mrazik
28. října • 18:24

Tak tomu automechanikovi přivez Passata s tím, že tam vepředu něco bouchá a že bude potřeba vyměnit ramena a určitě bude nadšený tím, jako to u VW skvěle vymysleli s rychlejší demotáži/montáži.
A že pana automechanika moc pozdravuju

Jim M
28. října • 21:05

Ještě jsem chtěl dodat, že ona výměna ramen není složitá, problém by možná byl v ceně těch ramen.

Jim M
28. října • 20:58

A vis jak je to resene ve francouzskych autech?

Zabak
27. října • 20:36

tak to nestačí. Už jen pro to, že 1.9 TDI má ofico 77Kw, ale ve skutečnosti o 10navíc

Uku Lele
28. října • 11:26

To je spíš o tom, že se to jako neoficiálně proslýchá, a koncern lidových vozů se tím trošku chlubí, že maj vlastně o 10 navíc. A myslíš, že ten rencek ma přesně jen těch 78kw ? Jako správně zaujatej fanda lidových vozů určitě řekneš, že Renault to má naopak, že ve skutečnosti má vlasntě míň, že jo?
Já nedal na kecy jedna paní povídala a s tím Megošem 78kW a i s Ochcáfkou jsem se svezl a co se týká motoru tak je to lepší u Renaultu.
 

dieselpower
27. října • 14:51

Tak tak Ono to ani nemusi byt PD a jede to svinsky. Staci tam hodit poradny turbo a trysky a je to raketa.

Lubos
27. října • 10:21

Existuje diesel typu Volvo? Zaujimave... Volvo najnovsie pouziva techniku Ford - PSA, co sa tyka dieselovych motorov (1.6 a 2.0) a dalej svoje vylepsene diesle (tusim 5-valce).
VW PD motory maju navrch uz iba asi o 1/2 litra lepsou spotrebou, zaostavaju vykonom, toc. momentom, spolahlivostou a kultivovanostou. Dokonca aj japonci, ktori vyvijaju diesle iba par rokov, su dalej (Toyota 2.2 D-CAT, Honda TDCi atd.).

nexus6
27. října • 13:08

Vznetove petivalce 2.4 litru jsou opravdu motory Volva. I kdyz, take ne tak docela. Kompletni vyvoj techto petivalcu probihal u firmy Ricardo, ktera pak nasledne celou technologii prevelda na Volvo (takovy byl kontrakt) a Volvo tedy samo jiz dal pokraduje v jejich zdokonalovani.

richie
27. října • 8:56

Po bitvě je každý generál. Nezapomeňte hošové že VW přišel s tímto systémem kdy commonraily měly max. 1300 barů a PD mělo 2050 barů. A z commonrailu tekla nafta, ale nejenom do válců ale hlavně všude kolem - viz story o fiat/alfa jtd first generation, bmw x30d prvních sérií mercedes chrochták cdi první generace a neslavně proslulého Audi 3.3 TDI V8 165kW. To že VW tenkrát měl PD co dávalo 2050 barů bylo přesně to co zvýšilo účinnost motorů - proto TDI PD jeli a commonraily nejeli... Nedělám si iluze o tom, že když VW udělá zase čtyřválcový diesel, zase bude nejlepší ...

Kornout
28. října • 1:50

No to že VW má nejlepší čtyřválce bych netvrdil, možná měl (první TDI Z1) ve své době. Hlavně o tom že VW končí s PD už je mi známo cca rok, viz motor 3.0 TDI (new A6).

Mickey
27. října • 9:49

Hmm, nevim ale dost dlouho sem mel moznost ridit Fiat Croma 2,5 TDi a o takovem motoru se VW v te dobe ani nesnilo. A ze by z toho tekla nafat? Nevsiml sem si. Byla to prvni nafta, u ktere sem si rekl ze to je OK. Svezeni s tim autem bylo skvele, misto na zadnich sedadlech primo velkolepe.

deerhunter
27. října • 15:37

ale on psal, ze nafta tekla z prvnich generaci common railu ... copak stara Croma 2.5 TDI mela common rail ? to sotva. Jinak souhlas, ze Croma bylo prijemne a hodne prostorne auto.

NoCom
27. října • 9:06

Tvrdit, že VW dělá, a popřípadě bude dělat nejlepší diesel mně teda příjde odvážný tvrzení...

Milan K
27. října • 8:56

Myslím že i hodně odborníků v minulosti diskutovalo nad tím, jak dlouho může VW "udržet" vývoj technologie PD, když na to byl de-facto sám ... Odpověď je v dnešním příspěvku.
Já osobně bych to nijak nedramatizoval - pragmatická rozhodnutí jsou v dnešním automobilovém průmyslu na místě - přece jen konkurence je smrtící - pouze mi skutečně vadí mnohá "zásadní" prohlášení o odpisu či přelomové cestě tím či oním směrem (ti z Vás kteří tuto problematiku trochu sledují jistě ví o čem mluvím - stejně "definitivní" prohlášení od VW byla slyšet ještě nedávno o technologii PD). Nicméně říci na rovinu "nevyplatí se nám to - jdeme od toho" to asi nelze z politických důvodů očekávat  

www.vyhodna-auta.com
27. října • 8:45

Je tedy velmi zarážející, že Volkswagen potopí svou technologii o které dlouhé léta říkal, že je tou jedinou správnou cestou a že common rail není to pravé. Jak vysvětlí svou náhlou změnu názoru a odklon od svého "zlata", je prozatím nezodpovězenou otázkou. Každopádně to vyvolá spoustu otázek, jak mohl prosazovat a silně propagovat něco, k čemu se nyní obrátí zády.
Na prvním místě jde samozřejmě o peníze. Vývoj a výroba motorů PD je neskutečně drahá záležitost, pokud CR nabízí v současnosti lepší výsledky, tak není důvod pořád trvat na systému PD. VW byl na trhu dlouhou dobu leader v oblasti vývoje a výkonu naftových motorů, to se při příchodu nové generace CR změnilo a tak na to musí reagovat. Ironické otázky  nejsou úplně na místě. Rýpnou si ale pan Ondrášík musí.

Petr T.
27. října • 8:11

Zlomem je technologie zdvojnásobení pracovních tlaků přímo ve vstřikovači, kdy čerpadlo dodává (bude) 1250 až 1500 bar provozního tlaku a ve vstřikovači vzniká 2500 (Bosch, Siemens, Delphi) až dokonce 3000 barů (Delphi) bez zásadních dodatečných nákladů. Tam už EUI (PD) nedosáhne. Teď už to VW pochopil, i když ještě sáhnul po piezzo PD (Siemens) a Bosch mu nabídnul PD s dvojitou regulací svého PDčka, a dostal by se s tlakem na 2250 bar. A také jde o cenu...

MAR
27. října • 9:53

DELPHI uz krachnul...

Petr T
27. října • 11:49

A BOSCH právě zaplatil 120 milionů Euro Daimleru (Mercedesu) jako odškodné za dodaná vadná čerpadla common rail...No, každý má občas problémy.

Haya
27. října • 8:18

tak tak, vývoj stojí prachy a VW musí šetřit  a jinak GO benzín  

Karlyk
27. října • 8:06

Jedine BENZIN

a
27. října • 13:19

tak to budes za 10 rokov chodit peso :)

neodborník
27. října • 7:21

Zdá se mi že pan Ondrašík se zeptal a zároveň si odpověděl a opět se ptá.

Fidel Castrol
29. října • 9:52

Ehm... po blábolu pana Ondrašíka o záležitosti ADAC versus Logan a China Automotives bych o jeho další "zaručené" spekulaci neměl o nic lepší mínění. Neověřené názory vydávané za absolutní pravdu  se tu stávají normálním pravidlem. To snad už byly lepší i bláboly Vladimíra Dolejše, ten tu sice taky plkal nesmysly, ale k jeho cti nutno konstatovat, že o nich alespoň dál nediskutoval.

sayza
27. října • 2:27

Common rail je slepa cesta taky, ale to se dozvime tak o 5 let Holt pokrok je k nezastaveni

tuky
27. října • 2:23

to hadam nepotrebuje komentar

Doporučujeme

Články odjinud