A je to tady, Volkswagen přechází na common rail

Zhruba před třemi týdny jsme přinesli informaci o tom, že koncern Volkswagen vyvíji nové naftové motory, které příjdou na trh v roce 2007. Půjde o nástupce dnešních naftových tříválců a čtyřválců. Nové informace, které nyní vypluly na povrch, ovšem jasně říkají, že již nepůjde o naftové motory s technologií PD (čerpadlo-tryska), ale o "konkurenční" technologií common rail. Sám Volkswagen říká, že dosavadní technologie PD je slepou cestou a budoucnost má pouze common rail. VW dlouho vyvíjel svůj systém, protože common rail nedosahoval stejně vysokých plnících tlaků, což ovšem s příchodem nové generace padlo.

Je tedy velmi zarážející, že Volkswagen potopí svou technologii o které dlouhé léta říkal, že je tou jedinou správnou cestou a že common rail není to pravé. Jak vysvětlí svou náhlou změnu názoru a odklon od svého "zlata", je prozatím nezodpovězenou otázkou. Každopádně to vyvolá spoustu otázek, jak mohl prosazovat a silně propagovat něco, k čemu se nyní obrátí zády.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků