A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

Jako by všech těch skandálů nebylo dost. Vedení japonské automobilky Mitsubishi nyní přiznalo, že už od roku 1991 používá neschválenou a vlastně nezákonnou metodu měření spotřeby paliva, kterou pak udává v propagačních materiálech. U některých modelů mohla být hodnota spotřeby vylepšena proti skutečnosti o více než 10 %.

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Problém se prozatím týká pouze určité kategorie aut na domácím japonském trhu, ale například právě Mitsubishi vyrábělo a vyrábí některé modely třídy tzv. Kei aut i pro Nissan. U nich se budou muset emise a spotřeba ověřit zpětně.

V roce 1991 totiž Japonsko změnilo měření spotřeby a emisí u Kei kategorie aut, aby lépe odráželo skutečný provoz. Více se kladl důraz na popojíždění a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, což se odrazilo i v tabulkách. Mitsubishi ale přiznalo, že používalo pro měření starou a trochu upravenou metodu.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Problém se týká prozatím jen modelů, které používají motor o objemu do 660 cm3. Protože se ale na tato auta vztahují v Japonsku určité daňové úlevy, bude zřejmě Mitsubishi muset vládě ztrátu doplatit, pokud se ukáže, že vozy překračují dovolený limit spotřeby a emisí.

V reakci na tento skandál u Mitsubishi poklesla hodnota akcií této japonské automobilky už o 50 % a analytici se obávají, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitivně položit. Očekává se, že po zasedání nejvyššího vedení automobilky oznámí generální ředitel Osamu Masuko a provozní ředitel Tetsuro Aikawa svou rezignaci.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků