A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

Jako by všech těch skandálů nebylo dost. Vedení japonské automobilky Mitsubishi nyní přiznalo, že už od roku 1991 používá neschválenou a vlastně nezákonnou metodu měření spotřeby paliva, kterou pak udává v propagačních materiálech. U některých modelů mohla být hodnota spotřeby vylepšena proti skutečnosti o více než 10 %.

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Problém se prozatím týká pouze určité kategorie aut na domácím japonském trhu, ale například právě Mitsubishi vyrábělo a vyrábí některé modely třídy tzv. Kei aut i pro Nissan. U nich se budou muset emise a spotřeba ověřit zpětně.

V roce 1991 totiž Japonsko změnilo měření spotřeby a emisí u Kei kategorie aut, aby lépe odráželo skutečný provoz. Více se kladl důraz na popojíždění a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, což se odrazilo i v tabulkách. Mitsubishi ale přiznalo, že používalo pro měření starou a trochu upravenou metodu.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Problém se týká prozatím jen modelů, které používají motor o objemu do 660 cm3. Protože se ale na tato auta vztahují v Japonsku určité daňové úlevy, bude zřejmě Mitsubishi muset vládě ztrátu doplatit, pokud se ukáže, že vozy překračují dovolený limit spotřeby a emisí.

V reakci na tento skandál u Mitsubishi poklesla hodnota akcií této japonské automobilky už o 50 % a analytici se obávají, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitivně položit. Očekává se, že po zasedání nejvyššího vedení automobilky oznámí generální ředitel Osamu Masuko a provozní ředitel Tetsuro Aikawa svou rezignaci.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 45 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků