A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

Jako by všech těch skandálů nebylo dost. Vedení japonské automobilky Mitsubishi nyní přiznalo, že už od roku 1991 používá neschválenou a vlastně nezákonnou metodu měření spotřeby paliva, kterou pak udává v propagačních materiálech. U některých modelů mohla být hodnota spotřeby vylepšena proti skutečnosti o více než 10 %.

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Problém se prozatím týká pouze určité kategorie aut na domácím japonském trhu, ale například právě Mitsubishi vyrábělo a vyrábí některé modely třídy tzv. Kei aut i pro Nissan. U nich se budou muset emise a spotřeba ověřit zpětně.

V roce 1991 totiž Japonsko změnilo měření spotřeby a emisí u Kei kategorie aut, aby lépe odráželo skutečný provoz. Více se kladl důraz na popojíždění a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, což se odrazilo i v tabulkách. Mitsubishi ale přiznalo, že používalo pro měření starou a trochu upravenou metodu.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Problém se týká prozatím jen modelů, které používají motor o objemu do 660 cm3. Protože se ale na tato auta vztahují v Japonsku určité daňové úlevy, bude zřejmě Mitsubishi muset vládě ztrátu doplatit, pokud se ukáže, že vozy překračují dovolený limit spotřeby a emisí.

V reakci na tento skandál u Mitsubishi poklesla hodnota akcií této japonské automobilky už o 50 % a analytici se obávají, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitivně položit. Očekává se, že po zasedání nejvyššího vedení automobilky oznámí generální ředitel Osamu Masuko a provozní ředitel Tetsuro Aikawa svou rezignaci.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků