A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

A další skandál... S údaji o spotřebě podvádělo Mitsubishi od roku 1991

Jako by všech těch skandálů nebylo dost. Vedení japonské automobilky Mitsubishi nyní přiznalo, že už od roku 1991 používá neschválenou a vlastně nezákonnou metodu měření spotřeby paliva, kterou pak udává v propagačních materiálech. U některých modelů mohla být hodnota spotřeby vylepšena proti skutečnosti o více než 10 %.

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Problém se prozatím týká pouze určité kategorie aut na domácím japonském trhu, ale například právě Mitsubishi vyrábělo a vyrábí některé modely třídy tzv. Kei aut i pro Nissan. U nich se budou muset emise a spotřeba ověřit zpětně.

V roce 1991 totiž Japonsko změnilo měření spotřeby a emisí u Kei kategorie aut, aby lépe odráželo skutečný provoz. Více se kladl důraz na popojíždění a to logicky zvyšovalo nároky na palivo, což se odrazilo i v tabulkách. Mitsubishi ale přiznalo, že používalo pro měření starou a trochu upravenou metodu.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Problém se týká prozatím jen modelů, které používají motor o objemu do 660 cm3. Protože se ale na tato auta vztahují v Japonsku určité daňové úlevy, bude zřejmě Mitsubishi muset vládě ztrátu doplatit, pokud se ukáže, že vozy překračují dovolený limit spotřeby a emisí.

V reakci na tento skandál u Mitsubishi poklesla hodnota akcií této japonské automobilky už o 50 % a analytici se obávají, že by to automobilku Mitsubishi mohlo definitivně položit. Očekává se, že po zasedání nejvyššího vedení automobilky oznámí generální ředitel Osamu Masuko a provozní ředitel Tetsuro Aikawa svou rezignaci.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků