BMW už doslova strhává maskovací fólii z prototypů a zveřejňuje tak další upoutávku na novou generaci řady 1.
Německá automobilka nám dopřává o cosi detailnější pohled na chystanou novou generaci řady 1. Další fotky testovacího prototypu již upřesňují celkové proporce a sériové díly karoserie. U nové „jedničky“ bude samozřejmě hlavní novinkou přechod na pohon předních kol s novou platformou FAAR, již používanou u BMW X1 nebo Mini Countryman.
Se změnou koncepce se tedy nová řada 1 ještě více přiblíží tvarům klasických hatchbacků a zvětšením místa uvnitř bude chtít rovnocenněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi. Od BMW už víme, že místo pro nohy cestujících vzadu naroste o 33 mm a nad hlavou přibude dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který poroste o 20 litrů na konečných 380 litrů.
Z fotek lze ještě vyčíst, že novinka se spolehne na full LED světlomety, ve vyšších výbavách určitě s adaptivními funkcemi, zatímco uvnitř si po vzoru nejnovějších modelů BMW vypůjčí i digitální přístrojový štít před řidičem. Zbytek interiéru kromě volantu je nicméně stále zamaskovaný.
BMW k fotkám maskovaného prototypu ještě uveřejnilo fotku částečně odhalené přídě, která bude s agresivně pojatým nárazníkem určitě patřit vrcholné specifikaci M135i. Šestiválce se bohužel v nové řadě 1 už nedočkáme, takže toto označení nyní automobilka oznamuje pro verzi s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 225 kW (306 koní).
Nejvýkonnější čtyřválec v nabídce bude pod kapotou M135i spoléhat na pohon všech kol xDrive a velice pravděpodobně osmistupňovou automatickou převodovku. Kromě slabších benzinových jednotek bychom pak čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.
Přesné datum premiéry nového BMW řady 1 zatím nemáme. Od vedení automobilky však dříve zaznělo, že novinku chce dostat k zákazníkům nejpozději ke konci letošního roku. Odhalení bychom se tedy mohli dočkat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.