7
Fotogalerie

Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

Ukončení závodních aktivit značky Audi ve vytrvalostních závodech mnozí považovali za hloupé, jiní za velkou škodu. Jenže Audi se chtě nechtě muselo vymanit z odvětví motoristického sportu, které dlouhodobě opanovala především díky svým motorům TDI a jimž „vaz“ s největší pravděpodobností srazila aféra Dieselgate.

On v podstatě kompletní koncern Volkswagen otáčí kormidlo vývoje směrem k elektromobilitě. A pro Audi, které má nejbohatší zkušenosti v motorsportu, je tedy jediný logickým krokem šampionát elektrických formulí. Navíc značka neskáče po hlavě do neprobádaných vod, v šampionátu Formula E se angažovala v předchozích třech letech existence v týmu ABT Schaeffler. Pro nadcházející čtvrtou vybudovala vlastní tovární tým.

Úplně první čistě elektrický závodní vůz Audi nese označení e-tron FE04. Formula E má poměrně benevolentní regule ohledně samotného monopostu, u něhož nelze zasahovat do šasi, ale motor, převodovku a zavěšení upravovat lze. To nejzajímavější samozřejmě skýtají softwarové možnosti.

Monopost e-tron FE04 se stane testovací mulou Audi, které by rádo poznatky ze závodění s elektromobilem přeneslo také do sériové výroby řady e-tron. A prvním na řadě by mělo být SUV prozatím pojmenované jaké e-tron quattro.

Prvním závodem, kde se FE04 představí, se stane závod 2. prosince v Hong Kongu, kde se závodní Audi setká s rivaly z Jaguaru a Renaultu.  

audi-introduces-its-formula-e-race-car-the-e-tron-fe04-single-seater_1.jpgaudi-introduces-its-formula-e-race-car-the-e-tron-fe04-single-seater_2.jpgaudi-introduces-its-formula-e-race-car-the-e-tron-fe04-single-seater_3.jpg

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud