Místo modernizace změna cenové politiky. Někdy to může fungovat lépe a levnějšího e-Soula bychom chtěli také.
Na českém trhu je e-Soul nabízen výhradně ve vrcholné výbavě Executive s možností výběru dvou pohonů. Slabší motor s výkonem 100 kW je dodáván s menší 39,2 kWh baterií za 1.214.980 Kč. Alternativou je 150kW verze, k níž dostanete 64kWh akumulátor. Příplatek činí 100.000 Kč.
Naproti tomu ve Velké Británii zvolila automobilka odlišnou strategii. Nyní se stává vstupní výbavou linie Urban využívající slabší pohon. V přepočtu startuje na atraktivních 928.000 Kč, přitom se nezdá, že by majitele nějak výrazně ochudila. Nepřijdou o 17palcová kola, LED světlomety, couvací kameru, adaptivní tempomat ani držení v jízdním pruhu. Zato se budou muset spokojit s 8palcovým infotainmentem (normálně má 10 palců), který ale stále podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Celkově se tak ušetřilo instalací o stupínek horších hraček, ale koncový zákazník to nijak výrazně nepozná.
Třeba dodat, že e-Soul se slabší baterií pořád ujede na jedno nabití přes 270 km a stovku pokoří za 9,9 sekundy. Maximální rychlost činí 155 km/h. S použitím 80kW nabíječky dokážete zcela vybitý vůz dostat na 80 % za 54 minut. Z 0 na 100 % to domácí 7,2kWh nabíječce bude trvat 6 hodin a 10 minut.
Pokud nutně potřebujete více hraček, pořád máte možnost zvolit výbavu Explore za 1.104.000 Kč. To je pořád velmi příznivé. Tady je konfigurace téměř stejná s českým modelem. K dispozici máte větší multimediální zařízení s navigací, parkovací senzory, sledování mrtvého úhlu i vyhřívaná přední sedadla. Britové navíc dostanou kožené čalounění, ale naopak jim bude odepřen výhřev zadních sedadel.
Výkonnější motor s větší baterií disponuje dojezdem přes 450 km a na stovku dokáže zrychlit za 7,9 sekundy. Čas při rychlém nabíjení je stejný, přestože baterie je o 63 % větší. Prodlouží se ale nabíjení z domácího wallboxu (7,2 kW) na 9 hodin a 35 minut.
Kiu e-Soul 2023 je už možné objednávat s dodáním ještě tento rok.