Motorsport není jen o rychlosti, ale také o řevu vyladěných motorů. Na tuto emocionální stránku věci se rozhodla odpovědět elektrická závodní Corsa.
Elektrický závoďák Opel Corsa-e Rally je připraven nastoupit do akce. Automobilka prozatím plánuje výrobu dvaceti kusů se 100kW elektromotorem, které budou připraveny ujet mezi nabitími minimálně 60 kilometrů v ostrém tempu. Tato zpráva zřejmě nechá chladnými všechny příznivce závodních speciálů s řvoucími motory a plameny šlehajícími z výfuku, nicméně o zvuk by neměli diváci přijít – byť bude v novém formátu.
Přepisy německé asociace motorsportu přímo vyžadují, aby byla auta slyšitelná kvůli bezpečnosti traťových komisařů i fanoušků. Proto Opel do závodní corsy namontoval reproduktory, které umí odolat vibracím, prachu i vlhkosti. Jsou umístěny vpředu a vzadu, mají výkon 400 wattů a disponují zesilovačem s vlastní řídící jednotkou. Systém vychází z otáček kol, měl by tedy brát v potaz i jejich prokluz.
U elektronického zvukového systému samozřejmě přichází na přetřes i hlučnost. Tu je možné regulovat – při přejezdech mezi rychlostními zkouškami je závodní corsa-e zticha, na plnou hlasitost jede při superspeciálkách. Práci vývojářů Opelu můžete posoudit dle přiloženého videa. První ostré nasazení je plánováno na ADAC Actronics Rally Sulingen ve dnech 7. a 8. května v rámci ADAC Opel e-Rally Cup.