26
Fotogalerie

Opel Antara konečně u nás (představení, ceny)

Nové SUV německého Opelu se konečně dostává i na nás trh. Co vše nabídne je první klasické SUV této automobilky a na kolik přijde?

Po kultovním Opelu Frontera, který světlo světa poprvé spatřil již v roce 1991, přichází na náš trh další SUV model automobilky Opel. Antara, která je příbuzná s koncernovým Chevroletem Captiva, sice nenabídne takové terénní schopnosti jako kdysi Frontera, ale zato má maximálně uspokojit ty, kteří chtějí off-road pro každý den.

01.jpg 02.jpg 03.jpg

I když se Antara může zdát z fotografií velká, realita je taková, že svými rozměry spadá do kategorie středně velkých SUV. Na délku měří 4 575 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 704 mm. To vše stojí na rozvoru o délce 2 707 mm.

O tom, že Antara zvládne i nějaký ten terén, hovoří světlá výška 200 mm, brodivost 450 mm. nájezdový úhel 24° vpředu resp. 23° vzadu a úhel zlomu 18,2°. Terénní schopnosti pak trochu krotí fakt, že i tento vůz patří mezi klasické SUV s připojitelným náhonem na všechna čtyři kola. Při běžné jízdě je výkon posílán pouze na přední kola, ale pokud začnou prokluzovat, dokáže systém poslat na zadní kola až 50 procent veškerého výkonu.

04.jpg 05.jpg 06.jpg

K ještě větší jistotě a bezpečnosti pak přispívá systém ABS a stabilizační systém ESP, který byl speciálně navržen a naladěn na kooperaci s tímto typem pohonu. Bezpečnosti přispívá i nový prvek ochrany proti převrácení vozu ARP, který dokáže v případě potřeby během milisekundy přibrzdit jedno ze čtyř kol a eliminovat tak možnost převrácení.

10.jpg 11.jpg 12.jpg

Motory a převodovky

Antara bude nabízena s trojicí motorů. Dvěma benzínovými a jedním naftovým, který bude ovšem dodáván ve dvou výkonnostních variantách. Do svého segmentu přináší i šestiválcový motor, který z případných konkurentů nemá v této chvíli nikdo.

 

2,40

3,2 V6

2,0 CDTI

Objem motoru (ccm)

2405

3 195

1991

Válce/ventily

4/4

6/4

4/4

Výkon (kW/k)

103/140

167/227

93/127

110/150

Točivý moment (Nm)

220

297

295

320

Převodovka

MT5

AT6

MT5

MT5

AT5

Zrychlení 0-100 (s)

11,9

8,8

13,8

10,3

12,1

Nejvyšší rychlost (km/h)

175

203

166

180

178

Komb. Spotřeba (l/100 km)

9,6

11,6

7,6

7,5

8,6

Kufr, nosič Flex-Fix a systém FlexOrganizer

Zavazadlový prostor má objem 370 litrů (při využití po kryt zavazadlového prostoru). Po sklopení zadních sedadel se nákladový prostor zvětší na 865 litrů, při využití až po střechu potom až 1420 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, přičemž obě části lze sklápět samostatně. S překlopeným sedadlem předního spolujezdce lze v interiéru přepravovat předměty dlouhé až 2,63 m.

14.jpg 15.jpg 16.jpg

K dispozici bude i velmi dobrý systém FlexOrganizer, který je již známý z kombi verzí modelů Astra a Vectra. Sítě, příčky, tyče a háčky lze podle potřeby uchytit do dvou kolejnic v bocích zavazadelníku. V interiéru modelu Antara lze najít spoustu přihrádek a schránek, včetně zásuvky pod sedadlem spolujezdce, držáku na sluneční brýle ve stropním obložení, síťované kapsy na v zádech opěradel předních sedadel, držáku na parkovací lístky vlevo od volantu, síťce na středové konzoli, schránky v přední i zadní loketní opěrce...

17.jpg 18.jpg 19.jpg

Integrovaný záďový nosič Flex-Fix je složený v zadním nárazníku, po vytažení se postará o přepravu až dvou jízdních kol.

24.jpg 25.jpg 26.jpg 27.jpg

Ceny a výbavy

Antara se představí s trojicí výbav, ovšem žádný motor nepůjde kombinovat se všemi stupni. Přestože se může zdát, že ceny jsou postaveny poměrně vysoko, tak je třeba brát v potaz i seznam standardní výbavy pro jednotlivé stupně výbav.

Výbava Base mj. obsahuje klimatizaci, multifunkční volant, ESP, ABS, systém sjíždění svahů, modulové brzdění v zatáčkách, 8 airbagů, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, rádio s CD a mp3, palubní počítač, mlhové světlomety, ližiny, a mnoho dalšího.

Výbava Enjoy obsahuje navíc automatickou klimatizaci, vyhřívané přední okno, 17" kola z lehké slitiny a další.

Výbava Cosmo obsahuje navíc dešťový senzor, tempomat, přední a zadní parkovací pilot, automatickou aktivaci světlometů, vyhřívaná přední sedadla, 18" kola z lehké slitiny, kožené čalounění a další.

České ceny

VerzeVýkon (kW/k)PřevodovkaBaseEnjoyCosmo
2,4 Ecotec103/140MT5799 900849 900x
2,0 CDTI Ecotec93/127MT5819 900869 900x
2,0 CDTI Ecotec110/150MT5x899 900949 900
2,0 CDTI Ecotec110/150AT5xx999 900
3,2 V6 Ecotec167/227AT5xx1 059 900

Tip: Podrobný český ceník a přehled výbav si můžete stáhnout ve formátu PDF zde.

Slovenské ceny

VerziaVýkon (kW/k)PrevodovkaBaseEnjoyCosmo
2,4 Ecotec103/140MT5979 9001 034 900x
2,0 CDTI Ecotec93/127MT51 064 9001 119 900x
2,0 CDTI Ecotec110/150MT5x1 139 9001 239 900
2,0 CDTI Ecotec110/150AT5xx1 299 900
3,2 V6 Ecotec167/227AT5xx1 349 900

Tip: Podrobný slovenský cenník a prehľad výbav si môžete stiahnuť vo formáte PDF tu.


07.jpg 08.jpg 09.jpg

20.jpg 21.jpg 22.jpg 23.jpg

 

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud