Pojďme si zavzpomínat na září roku 1996, kdy se veřejnosti na Staroměstském náměstí v Praze poprvé představila první generace Škody Octavia. Snad ten nejdůležitější model v novodobé historii značky a po velmi dlouhé době první zcela samostatný model.

Pojďme si zavzpomínat na září roku 1996, kdy se veřejnosti na Staroměstském náměstí v Praze poprvé představila první generace Škody Octavia. Snad ten nejdůležitější model v novodobé historii značky a po velmi dlouhé době první zcela samostatný model.

Najednou tu bylo velké a prostorné auto na základech koncernové platformy, jehož výrobu zahájil sám prezident  Václav Havel  na začátku září roku 1996. Mezi důležité milníky se řadí rok 1998, kdy do výroby přišla karosářská varianta Combi. V roce 1999 dokonce přišel pohon všech kol řešený spojkou Haldex. 

Najednou tu bylo velké a prostorné auto na základech koncernové platformy, jehož výrobu zahájil sám prezident Václav Havel na začátku září roku 1996. Mezi důležité milníky se řadí rok 1998, kdy do výroby přišla karosářská varianta Combi. V roce 1999 dokonce přišel pohon všech kol řešený spojkou Haldex. 

O rok později již dorazila lehká modernizace a vrcholná výbava Laurin & Klement. První generace vozu zaznamenala takový úspěch, že se jí po osmi letech produkce vyrobilo již milion kusů.

O rok později již dorazila lehká modernizace a vrcholná výbava Laurin & Klement. První generace vozu zaznamenala takový úspěch, že se jí po osmi letech produkce vyrobilo již milion kusů.

Produkce však pokračovala dál a ukončila se až po dlouhých čtrnácti letech, 10. listopadu roku 2010. Celkem se vyrobilo 1.442.126 kusů, Octavia se tak stala jedním z nejúspěšnějších automobilů všech dob.

Produkce však pokračovala dál a ukončila se až po dlouhých čtrnácti letech, 10. listopadu roku 2010. Celkem se vyrobilo 1.442.126 kusů, Octavia se tak stala jedním z nejúspěšnějších automobilů všech dob.

Ale to jen tak na okraj, protože teď si zavzpomínáme pořádně. Podívejte se na reportáž televize Nova z roku 1996, kdy Octavia zveřejnila své české ceny.

Ale to jen tak na okraj, protože teď si zavzpomínáme pořádně. Podívejte se na reportáž televize Nova z roku 1996, kdy Octavia zveřejnila své české ceny.

Auto pro mladé rodiny a východní podnikatele v pěti verzích, konkurent v podobě Daewoo Nexia a Tomáš Smrček v kufru. To všechno uvidíte a uslyšíte v přiloženém videu.

Auto pro mladé rodiny a východní podnikatele v pěti verzích, konkurent v podobě Daewoo Nexia a Tomáš Smrček v kufru. To všechno uvidíte a uslyšíte v přiloženém videu.

Najednou tu bylo velké a prostorné auto na základech koncernové platformy, jehož výrobu zahájil sám prezident  Václav Havel  na začátku září roku 1996. Mezi důležité milníky se řadí rok 1998, kdy do výroby přišla karosářská varianta Combi. V roce 1999 dokonce přišel pohon všech kol řešený spojkou Haldex. 
O rok později již dorazila lehká modernizace a vrcholná výbava Laurin & Klement. První generace vozu zaznamenala takový úspěch, že se jí po osmi letech produkce vyrobilo již milion kusů.
Produkce však pokračovala dál a ukončila se až po dlouhých čtrnácti letech, 10. listopadu roku 2010. Celkem se vyrobilo 1.442.126 kusů, Octavia se tak stala jedním z nejúspěšnějších automobilů všech dob.
Ale to jen tak na okraj, protože teď si zavzpomínáme pořádně. Podívejte se na reportáž televize Nova z roku 1996, kdy Octavia zveřejnila své české ceny.
12
Fotogalerie

První Octavia se představila před 23 lety v Praze. Připomeňte si její velký den

Téměř milion a půl vyrobených kusů a nesmazatelný zářez v řadě českých domácností. Při představení v roce 1996 Škodu Octavia srovnávali i s Daewoo Nexia.

Nového Golfa už jsme všichni viděli. Ve výčtu významných premiér letošního roku ale červeně svítí ještě jedno datum. Tím je 11. listopad, kdy světlo světa spatří čtvrtá generace Škody Octavia, nejvýznamnějšího modelu domácí automobilky. 

Pojďme si ale zavzpomínat na září roku 1996, kdy se veřejnosti na Staroměstském náměstí v Praze poprvé představila první generace Octavie. Snad ten nejdůležitější vůz v novodobé historii značky a po velmi dlouhé době první zcela samostatný model.

Najednou tu bylo velké a prostorné auto na základech koncernové platformy, jehož výrobu zahájil sám prezident Václav Havel na začátku září roku 1996. Mezi důležité milníky se řadí rok 1998, kdy do výroby přišla karosářská varianta Combi. V roce 1999 dokonce přišel pohon všech kol řešený spojkou Haldex. 

O rok později již dorazila lehká modernizace a vrcholná výbava Laurin & Klement. První generace vozu zaznamenala takový úspěch, že se jí po osmi letech produkce vyrobilo již milion kusů. Produkce však pokračovala dál a ukončila se až po dlouhých čtrnácti letech, 10. listopadu roku 2010. Celkem se jich vyrobilo 1.442.126 kusů, Octavia se tak stala jedním z nejúspěšnějších automobilů všech dob.

Ale to jen tak na okraj, protože teď si zavzpomínáme pořádně. Podívejte se na reportáž televize Nova z roku 1996, kdy Octavia zveřejnila své české ceny. Základní verze tenkrát stála 335.700 Kč. Auto pro mladé rodiny a východní podnikatele v pěti verzích, konkurent v podobě Daewoo Nexia a Tomáš Smrček v kufru. To všechno uvidíte a uslyšíte v minutě a půl.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud