8
Fotogalerie

Tohle WRX STI je splněný sen fanouška Subaru. Ale na silnice nemůže

Subaru a rallye, to k sobě prostě patří, přestože je tahle japonská automobilka vidět spíše na závodních okruzích. Kdybyste si ale chtěli splnit sen o speciálu postaveném na základech současného WRX STI, máte možnost. Bohužel jsou zde dvě poměrně významná „ale“. Za prvé budete muset do Austrálie a za druhé nebudete smět vyrazit do běžného provozu.

Australské zastoupení představilo WRX STi NR4, což je vůz připravený pro různé šampionáty. K dispozici je řada variant a několik nastavení tak, aby bylo možné splnit přání zákazníků od amatérů až po profesionály. Vůz na fotkách představuje variantu pro amatérské závodníky.

Zajímavým je ovšem motor, který je právě důvodem, proč nebudete moci vyrazit do provozu. Zatímco sériová verze WRX STI používá starší přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru, pod kapotou NR4 je nová přeplňovaná jednotka, která má objem dvou litrů a výkon 224 kW (304 k). Svezení to zajisté nebude vůbec špatné. 

sti_8.jpgsti_1.jpgsti_2.jpgsti_3.jpgsti_4.jpgsti_5.jpgsti_6.jpgsti_7.jpg

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud