V Tokiu prezentuje Subaru modernizovanoé XV

V Tokiu prezentuje Subaru modernizovanoé XV

Facelift je klasický, přináší upravený nárazník nebo třeba jiné disky kol

Facelift je klasický, přináší upravený nárazník nebo třeba jiné disky kol

Podobné změny dostal i Forester

Podobné změny dostal i Forester

V jeho případě je tisková zpráva podrobnější. Těšit se máme třeba na lepší odhlučnění, barevný displej na přístrojovém štítu nebo systém EyeSight

V jeho případě je tisková zpráva podrobnější. Těšit se máme třeba na lepší odhlučnění, barevný displej na přístrojovém štítu nebo systém EyeSight

Světovou premiéru v Tokiu slaví Subaru Impreza 5-Door Concept

Světovou premiéru v Tokiu slaví Subaru Impreza 5-Door Concept

Takto nějak by měla vypadat připravovaná nová generace Imprezy

Takto nějak by měla vypadat připravovaná nová generace Imprezy

Asi nejzajímavější je ale nakonec WRX STI v limitované edici S207. Vznikne pouze 400 kusů. Poměrně velké úpravy se odehrály na technice. Přeplňovaný dvoulitr posílil na 328 koní

Asi nejzajímavější je ale nakonec WRX STI v limitované edici S207. Vznikne pouze 400 kusů. Poměrně velké úpravy se odehrály na technice. Přeplňovaný dvoulitr posílil na 328 koní

Vystavený exemplář má ale navíc ještě karbony z paketu NBR Challenge Package. Takových aut Subaru nevyrobí více než 200

Vystavený exemplář má ale navíc ještě karbony z paketu NBR Challenge Package. Takových aut Subaru nevyrobí více než 200

Na výběr je několik barev karoserie, přičemž tato žlutá je limitována na 100 exemplářů. Samozřejmě jde o specialitu určenou pro Japonsko

Na výběr je několik barev karoserie, přičemž tato žlutá je limitována na 100 exemplářů. Samozřejmě jde o specialitu určenou pro Japonsko

Další světovou premiérou je studie VIZIV Future Concept

Další světovou premiérou je studie VIZIV Future Concept

Také ta naznačuje vzhled budoucích modelů Subaru

Také ta naznačuje vzhled budoucích modelů Subaru

Prezentuje se ale i nová technika. Přirozeně jde o hybrid

Prezentuje se ale i nová technika. Přirozeně jde o hybrid

Jak je vidět na první pohled, designéři dále rozvíjejí vzhled současných modelů

Jak je vidět na první pohled, designéři dále rozvíjejí vzhled současných modelů

Specialitou jsou zadní dveře...

Specialitou jsou zadní dveře...

...které se do sériové výroby ale téměř jistě nedostanou. Nebo že by Subaru následovalo Teslu Model X?

...které se do sériové výroby ale téměř jistě nedostanou. Nebo že by Subaru následovalo Teslu Model X?

Interiér je velmi futuristický

Interiér je velmi futuristický

Na výběr bude z několika barev přístrojového štítu. Těšte se na modrou...

Na výběr bude z několika barev přístrojového štítu. Těšte se na modrou...

...zelenou...

...zelenou...

...červenou...

...červenou...

...nebo bílou

...nebo bílou

Velký středový dotykový displej připomíná Volvo XC90

Velký středový dotykový displej připomíná Volvo XC90

V Tokiu je k vidění také Legacy

V Tokiu je k vidění také Legacy

Subaru na něm prezentuje edici SporVita

Subaru na něm prezentuje edici SporVita

Ta znamená především velmi luxusní interiér

Ta znamená především velmi luxusní interiér

Edice SporVita se představuje také v kombinaci s modelem WRX

Edice SporVita se představuje také v kombinaci s modelem WRX

Kožené čalounění obstarala italská společnost Mario Levi

Kožené čalounění obstarala italská společnost Mario Levi

Facelift je klasický, přináší upravený nárazník nebo třeba jiné disky kol
Podobné změny dostal i Forester
V jeho případě je tisková zpráva podrobnější. Těšit se máme třeba na lepší odhlučnění, barevný displej na přístrojovém štítu nebo systém EyeSight
Světovou premiéru v Tokiu slaví Subaru Impreza 5-Door Concept
26
Fotogalerie

Subaru v Tokiu: Facelift Foresteru, nová Impreza, ostřejší STI a další

Dnešním dnem startuje autosalon v Tokiu, kde samozřejmě nechybí domácí automobilka Subaru. A program si připravila poměrně bohatý. K vidění jsou totiž facelifty pro XV a Forester, koncept ukazující budoucí Imprezu, studii VIZIV Future Concept, limitovanou edici STI a další.

Světovou premiéru zde slaví oba zmíněné koncepty. Subaru VIZIV Future Concept je crossover, který prezentuje kromě designu samotného také novou techniku. Jedná se o hybrid s pohonem všech kol, přičemž zadní nápravu nepohání spalovací motor, ale samostatný elektromotor. Druhou studií je Impreza 5-Door Concept, která pro změnu naznačuje podobu příští generace tohoto hatchbacku. Vůz je dlouhý 4400 mm, široký 1880 mm a vysoký 1440 mm.

Tím ovšem program nekončí. K vidění jsou také facelifty pro XV a Forester.  Obě modernizace přináší upravený design, nové disky kol, v případě Foresteru slibuje tisková zpráva také lepší odhlučnění a nově přichází do tohoto modelu systém EyeSight.

Za pozornost stojí rovněž limitovaná edice S207 určená pro model WRX STI. V plánu je výroba 400 kusů, kdy každý bude mít výkon motoru posílený na 241 kW (328 koní), nastavitelné tlumiče na přední nápravě, brzdy Brembo, nová devatenáctipalcová kola a velký přední spoiler. Upravený je také zadní nárazník, v interiéru najdeme sedadla Recaro a jiný přístrojový štít. Připomeňme, že japonská verze má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr, nikoliv starý čtyřválec o objemu 2,5 litru jako evropská varianta. 

Komu to nestačí, ten si může pořídit ještě NBR Challenge Package (na fotkách). Ten přidá karbonový přední spoiler a pořádné karbonové křídlo dozadu. Subaru ale nenasadí tento paket na více než 200 automobilů a navíc žlutý lak karoserie dostane pouze 100 exemplářů. Mimochodem, nedělejte si naděje, WRX STI S207 přirozeně není určeno pro Evropu.

Abychom měli výčet novinek kompletní, zmínit musíme ještě edici SporVita, ve které se představují modely WRX S4 a Legacy B4. Toto provedení kombinuje sportovní vzhled obou automobilů s luxusním interiérem, kterému vládne čalounění kůží z italské dílny Mario Levi. 

subaru_tokio_24.jpgsubaru_tokio_25.jpgsubaru_tokio_26.jpgsubaru_tokio_27.jpgsubaru_tokio_14.jpgsubaru_tokio_15.jpgsubaru_tokio_16.jpgsubaru_tokio_17.jpgsubaru_tokio_18.jpgsubaru_tokio_01.jpgsubaru_tokio_02.jpgsubaru_tokio_03.jpgsubaru_tokio_04.jpgsubaru_tokio_06.jpgsubaru_tokio_07.jpgsubaru_tokio_08.jpgsubaru_tokio_09.jpgsubaru_tokio_10.jpgsubaru_tokio_11.jpgsubaru_tokio_12.jpgsubaru_tokio_13.jpgsubaru_tokio_19.jpgsubaru_tokio_20.jpgsubaru_tokio_21.jpgsubaru_tokio_22.jpgsubaru_tokio_23.jpg

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud