Obě verze Renaultu Scénic mění dvanáctistovku za 1.3 Tce. Známe nový ceník.
Nový motor 1.3 TCe svou premiéru zažívá v Renaultu Scénic. Jednotka nahrazuje předchozí 1.2 TCe, který však v nabídce zůstává do vyprodání zásob, a to ve variantě TCe 130. Naftová 1,5 a šestnáctistovka v nabídce ještě setrvají, později silnější verzi nahradí motor 1,7 dCi. Ovšem nový zážehový motor je v nabídce ve třech výkonových stupních.
Vývoj nové zážehové jednotky probíhal ve spolupráci s Mercedesem, který ji nasadí v nové generaci svých kompaktních vozů. Jako první se jich v případě stuttgartské značky dočkala třída A později nové "béčko". Motor je přizpůsoben emisní normě Euro 6c. Oproti zmíněné 1.2 je přepracován a doplněn o filtr pevných částic, základem jsou si však jednotky blízce příbuzné.
Základem je stupeň Life za 449.900 korun. Jde však spíše o okrajovou verzi, protože ji koupíte výhradně jako pětimístný Scénic s nejslabší variantou motoru. Získáte LED denní svícení, palubní počítač, manuální klimatizaci, kožený volant, bluetooth, šest reproduktorů a elektricky ovládaná okna.
U linie Zen už je výběr mnohem bohatší. Startuje zde i sedmimístný Grand Scénic, za nějž si připlatíte vždy 15 tisíc korun. Krom nejslabší už lze zvolit i prostřední variantu nového motoru, doprodávanou dvanáctistovku a všechny diesely krom motoru dCi 160 s převodovkou EDC, který je rezervován pro výbavu Bose.
Startuje na 488.900 korunách. Připlatit už si lze za systém R-link 2 či za pomocníky pro parkování. Ve standardu získáte dvouzónovou automatickou klimatizaci, dvacetipalcové disky z lehkých slitin, kvalitnější čalounění, přední mlhová světla, dešťový a světelný senzor, hands-free kartu či digitální přístrojový štít.
Stupeň Intens už vylučuje základní verzi motoru 1.3 TCe a otevírá cestu k nejsilnějším. S doprodávanou dvanáctistovkou je k dispozici od 549.900, s prostřední verzí nového motoru od 563.900 korun. Ve standardu už je multimediální systém R-Link 2 s navigací, parkovací paket, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kombinace látkového čalounění s koženkou, ambientní osvětlení interiéru či posuvná středová konzole.
Vrcholem je stupeň Bose. Nabídka motorů vylučuje nejslabší diesely a opět i TCe 115. Nejlevněji ji pořídíte opět s doprodávaným TCe 130 za 589.900 korun. Otevírá přístup ka řadě luxusních prvků, v základu anbídne například zatmavená skla, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko
Renault Scénic - technická data a české ceny zážehových motorizací |
Verze |
TCe 115 |
TCe 130 (doprodej) |
TCe 140 |
TCe 140 EDC |
TCe 160 |
TCe 160 EDC |
Zdvihový objem [cm3] |
1330 |
1198 |
1330 |
1330 |
1330 |
1330 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
85/4500 |
96/5500 |
103/5000 |
103/5000 |
120/5500 |
120/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
220/1500 |
205/2000 |
240/1600 |
240/1600 |
260/1750 |
260/1750 |
Převodovka |
6M |
6M |
6M |
7DS |
6M |
7DS |
Max. rychlost [km/h] |
182 |
190 |
195 |
195 |
200 |
200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
11,3 |
11,4 |
10,1 |
10,2 |
9,9 |
9,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5,4 |
5,8 |
5,4 |
5,4 |
5,4 |
5,4 |
Life [Kč] |
449.900 |
- |
- |
- |
- |
- |
Zen [Kč] |
488.900 |
494.000 |
508.000 |
558.000 |
- |
- |
Intens [Kč] |
- |
549.000 |
553.000 |
613.000 |
584.000 |
634.000 |
Bose [Kč] |
- |
589.000 |
603.000 |
653.000 |
624.000 |
674.000 |