113
Fotogalerie

BMW řady 4 Cabrio vs. Mercedes-Benz třídy E Cabrio (+113x foto)

Nabízíme vám podrobnou prohlídku nového kabrioletu z dílen BMW. Je to poněkud těžký kalibr, ale vyniká širokou škálou verzí.

Kapitoly článku:


Nové BMW řady 4 je podobným „podfukem“ na veřejnost jako jeho úhlavní konkurent v podobě Mercedesu třídy E v karosářských verzích kupé a kabriolet. Stuttgartské vozy jsou po technické stránce „céčky“ (včetně identického rozvoru náprav) a do třídy E je řadí jen tvary konců karoserie, řada 4 od BMW (opět k dispozici jako kupé a kabriolet) je pak jen variantou trojky. Ale mohlo to dopadnout i hůře: zkuste si představit, jak by asi mnichovská „čtyřka“ vypadala, kdyby ji po stuttgartském vzoru chtěli vměstnat do řady BMW 5…

BMW 4 Convertible foto (7).jpgBMW 4 Convertible foto (51).jpgBMW 4 Convertible foto (54).jpgBMW 4 Convertible foto (65).jpgBMW 4 Convertible foto (68).jpgBMW 4 Convertible foto (71).jpg
BMW řady 4 Cabrio

Už včera jsme vám představili nové BMW řady 4 Cabrio (F33), jež na trhu doplní technicky spřízněné sedany 3 (BMW F30), kombi 3 (BMW F31) a kupé BMW řady 4 (F32). Zatímco včera jsme se podrobně soustředili na porovnání nejdůležitějších parametrů zmíněných karosářských verzí (s výjimkou kombi), tentokrát vám nabízíme možnost prohlédnout si otevřenou novinku v galerii čítající desítky a desítky fotografií.

BMW řady 4 Cabrio má na rozdíl od konkurenčního Mercedesu třídy E Cabrio pevnou, nikoli plátěnou střechu. Možná vás ve zmíněném článku zaujala skutečnost, že nový kabriolet BMW 4 je o více než 200 kg těžší než sedan se stejným motorem. To je daní dodatečným výztužím skeletu karoserie i použití pevné skládací střechy, ovšem srovnání s hlavním konkurentem pro něj nijak tragicky nevyznívá.

BMW 4 Convertible foto (10).jpgBMW 4 Convertible foto (9).jpgBMW 4 Convertible foto (8).jpg
BMW 4 Convertible foto (102).jpgBMW 4 Convertible foto (103).jpgBMW 4 Convertible foto (104).jpg
U BMW v tomto případě vsadili na pevnou skládací střechu

Například šestiválcový kabriolet Mercedes-Benz E 300 s plátěnou střechou je oproti sedanu třídy E se stejným motorem těžší o 70 kg (1 805 vs. 1 735 kg). Zrychlení z 0 na 100 km/h je u kabrioletu o 0,1 s pomalejší (7,2 vs. 7,1 s) a průměrná spotřeba o 0,5 l/100 km vyšší (7,5 vs. 7,0 l/100 km). Tak by možná hovořilo marketingové vyjádření, ale podívejme se spíše na srovnání kabrioletu třídy E s technicky podobným sedanem třídy C.

BMW 4 Convertible foto (106).jpgBMW 4 Convertible foto (105).jpgBMW 4 Convertible foto (101).jpgBMW 4 Convertible foto (100).jpgBMW 4 Convertible foto (98).jpgBMW 4 Convertible foto (99).jpg
Také BMW řady 4 nabídne vyhřívání zátylků cestujících na předních sedadlech

Kabriolet E 220 CDI je oproti sedanu C 220 CDI se shodným motorem o 225 kg těžší (1 835 vs. 1 610 kg), o 0,6 s pomalejší na zrychlení z 0 na 100 km/h (8,7 vs. 8,1 s) a průměrná spotřeba je u něj o 0,3 l/100 km vyšší (5,2 vs. 4,9 l/100 km). Pro srovnání s výše zmíněným, šestiválcovým modelem Mercedes-Benz E 300 Cabrio: nepatrně slabší čtyřválec BMW 428i Cabrio vykazuje pohotovostní hmotnost 1 755 kg, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 s a vykázat má průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud