Nabízíme vám podrobnou prohlídku nového kabrioletu z dílen BMW. Je to poněkud těžký kalibr, ale vyniká širokou škálou verzí.
Kapitoly článku:
Nové BMW řady 4 je podobným „podfukem“ na veřejnost jako jeho úhlavní konkurent v podobě Mercedesu třídy E v karosářských verzích kupé a kabriolet. Stuttgartské vozy jsou po technické stránce „céčky“ (včetně identického rozvoru náprav) a do třídy E je řadí jen tvary konců karoserie, řada 4 od BMW (opět k dispozici jako kupé a kabriolet) je pak jen variantou trojky. Ale mohlo to dopadnout i hůře: zkuste si představit, jak by asi mnichovská „čtyřka“ vypadala, kdyby ji po stuttgartském vzoru chtěli vměstnat do řady BMW 5…
BMW řady 4 Cabrio
Už včera jsme vám představili nové BMW řady 4 Cabrio (F33), jež na trhu doplní technicky spřízněné sedany 3 (BMW F30), kombi 3 (BMW F31) a kupé BMW řady 4 (F32). Zatímco včera jsme se podrobně soustředili na porovnání nejdůležitějších parametrů zmíněných karosářských verzí (s výjimkou kombi), tentokrát vám nabízíme možnost prohlédnout si otevřenou novinku v galerii čítající desítky a desítky fotografií.
BMW řady 4 Cabrio má na rozdíl od konkurenčního Mercedesu třídy E Cabrio pevnou, nikoli plátěnou střechu. Možná vás ve zmíněném článku zaujala skutečnost, že nový kabriolet BMW 4 je o více než 200 kg těžší než sedan se stejným motorem. To je daní dodatečným výztužím skeletu karoserie i použití pevné skládací střechy, ovšem srovnání s hlavním konkurentem pro něj nijak tragicky nevyznívá.
U BMW v tomto případě vsadili na pevnou skládací střechu
Například šestiválcový kabriolet Mercedes-Benz E 300 s plátěnou střechou je oproti sedanu třídy E se stejným motorem těžší o 70 kg (1 805 vs. 1 735 kg). Zrychlení z 0 na 100 km/h je u kabrioletu o 0,1 s pomalejší (7,2 vs. 7,1 s) a průměrná spotřeba o 0,5 l/100 km vyšší (7,5 vs. 7,0 l/100 km). Tak by možná hovořilo marketingové vyjádření, ale podívejme se spíše na srovnání kabrioletu třídy E s technicky podobným sedanem třídy C.
Také BMW řady 4 nabídne vyhřívání zátylků cestujících na předních sedadlech
Kabriolet E 220 CDI je oproti sedanu C 220 CDI se shodným motorem o 225 kg těžší (1 835 vs. 1 610 kg), o 0,6 s pomalejší na zrychlení z 0 na 100 km/h (8,7 vs. 8,1 s) a průměrná spotřeba je u něj o 0,3 l/100 km vyšší (5,2 vs. 4,9 l/100 km). Pro srovnání s výše zmíněným, šestiválcovým modelem Mercedes-Benz E 300 Cabrio: nepatrně slabší čtyřválec BMW 428i Cabrio vykazuje pohotovostní hmotnost 1 755 kg, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 s a vykázat má průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.