Doba, kdy se Tesla Model Y a Ford Mustang Mach-E střetnou v konkurenčním souboji, se blíží. Zatím si ale navzájem přejí.

Doba, kdy se Tesla Model Y a Ford Mustang Mach-E střetnou v konkurenčním souboji, se blíží. Zatím si ale navzájem přejí.

Na začátku týdne jsme vám  představili nový elektrický počin značky Ford , model Mustang Mach-e. V nejvyšší specifikaci je osazený 98,8kWh baterií a na jedno nabití zvládne ujet až 600 kilometrů. Vzhledem a technikou se velmi podobá Tesle, konkrétně modelu Y. Zdroj: Tesla

Na začátku týdne jsme vám představili nový elektrický počin značky Ford, model Mustang Mach-e. V nejvyšší specifikaci je osazený 98,8kWh baterií a na jedno nabití zvládne ujet až 600 kilometrů. Vzhledem a technikou se velmi podobá Tesle, konkrétně modelu Y. | Zdroj: Tesla

Očividný konkurent od Fordu se k nadcházejícím srovnáním zatím nevyjadřuje. Elon Musk, zakladatel automobilky Tesla, však s vyjádřením nečekal. Kupodivu však nešlo  o kousavé narážky , ale o zdravé přání k úspěchu. Musk automobilce Ford odpověděl na svém Twitteru. Zdroj: Tesla

Očividný konkurent od Fordu se k nadcházejícím srovnáním zatím nevyjadřuje. Elon Musk, zakladatel automobilky Tesla, však s vyjádřením nečekal. Kupodivu však nešlo o kousavé narážky, ale o zdravé přání k úspěchu. Musk automobilce Ford odpověděl na svém Twitteru. | Zdroj: Tesla

„Gratuluji k Machu-E. Elektrické vozy jsou budoucnost!! Těší mě, když vidím toto oznámení od Fordu, dodá to odvahu i ostatním automobilkám k přestupu na elektromobilitu“, okomentoval pan Tesla oznámení americké automobilky. Ford i velice mile odpověděl: „Děkujeme, Elone. Nemůžeme s tebou nesouhlasit. Uvidíme se na nabíječce!“ Zdroj: Tesla

„Gratuluji k Machu-E. Elektrické vozy jsou budoucnost!! Těší mě, když vidím toto oznámení od Fordu, dodá to odvahu i ostatním automobilkám k přestupu na elektromobilitu“, okomentoval pan Tesla oznámení americké automobilky. Ford i velice mile odpověděl: „Děkujeme, Elone. Nemůžeme s tebou nesouhlasit. Uvidíme se na nabíječce!“ | Zdroj: Tesla

Elon Musk si však kousavé narážky v minulosti neodpustil ani na adresu Fordu, když v polovině roku 2018 prohlásil v rozhovoru pro Wall Street Journal: „Běžte se podívat do Fordu, vypadá to tam jako v márnici.“ Takto ostrou reakci vyvolala připomínka, že  Tesla staví své vozy v provizorním stanu.  Zdroj: Tesla

Elon Musk si však kousavé narážky v minulosti neodpustil ani na adresu Fordu, když v polovině roku 2018 prohlásil v rozhovoru pro Wall Street Journal: „Běžte se podívat do Fordu, vypadá to tam jako v márnici.“ Takto ostrou reakci vyvolala připomínka, že Tesla staví své vozy v provizorním stanu. | Zdroj: Tesla

Ford Mustang Mach-E se začne vyrábět během příštího roku. Nejvýkonnější varainta GT s výkonem 342 kW (465 koní) by se měla k prodejcům dostat v roce 2021. Tesla Model Y se k prvním zákazníkům možná dostane už příští rok. Zatím je tedy nemůžeme moc soudit. Uvidíme ale, až se proti sobě oba vozy postaví.

Ford Mustang Mach-E se začne vyrábět během příštího roku. Nejvýkonnější varainta GT s výkonem 342 kW (465 koní) by se měla k prodejcům dostat v roce 2021. Tesla Model Y se k prvním zákazníkům možná dostane už příští rok. Zatím je tedy nemůžeme moc soudit. Uvidíme ale, až se proti sobě oba vozy postaví.

Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků.

Automobilka doopravdy mluví o elektrickém SUV jako o členovi rodiny Mustang, ačkoliv s legendárním sporťákem sdílí tak maximálně pár designových prvků.

Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou Model Y nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E.

Zbytek je totiž klasickým receptem pro dnešní trend vozů kategorie SUV a elektromobilů. Rivalitu s Teslou Model Y nejde přehlédnout, načež kromě exteriéru se tato myšlenka naplno rozjíždí v interiéru Mustangu Mach-E.

„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití.

„Zadokolku“ však seženete rovněž se schopnější 98,8kWh baterií, ta už ovšem pracuje s výkonnějším elektromotorem o síle 210 kW (285 koní), přičemž zrovna u této varianty mluví Ford o maximálním dojezdu až 600 km (WLTP) na jedno nabití.

Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 N.m. točivého momentu.

Středobodem pak bude verze s pohonem všech kol (přidává menší 50 kW elektromotor na přední nápravu) pro systémový výkon 248 kW (337 koní) a 565 N.m. točivého momentu.

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m.

Vrcholem se stane verze GT, která použije identicky silné elektromotory na přední i zadní nápravě pro systémový výkon 342 kW (465 koní) a točivý moment 830 N.m.

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.

Baterie lze u Mustangu Mach-E dobíjet maximálním výkonem 150 kW. V případě rychlonabíjecí DC stanice je u „zadokolky“ s větší baterií uváděno prodloužení dojezdu o 93 km během 10 minut nabíjení. U základního modelu pak nabití stejným způsobem z 10 % na 80 % kapacity baterie potrvá asi 38 minut.

Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).

Pochopitelně tak bude i nejrychlejší s uváděnou akcelerací pod 5 vteřin. I tato nejsilnější specifikace by ale měla podle Fordu nabídnout dojezd až 500 kilometrů (WLTP).

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Na začátku týdne jsme vám  představili nový elektrický počin značky Ford , model Mustang Mach-e. V nejvyšší specifikaci je osazený 98,8kWh baterií a na jedno nabití zvládne ujet až 600 kilometrů. Vzhledem a technikou se velmi podobá Tesle, konkrétně modelu Y. Zdroj: Tesla
Očividný konkurent od Fordu se k nadcházejícím srovnáním zatím nevyjadřuje. Elon Musk, zakladatel automobilky Tesla, však s vyjádřením nečekal. Kupodivu však nešlo  o kousavé narážky , ale o zdravé přání k úspěchu. Musk automobilce Ford odpověděl na svém Twitteru. Zdroj: Tesla
„Gratuluji k Machu-E. Elektrické vozy jsou budoucnost!! Těší mě, když vidím toto oznámení od Fordu, dodá to odvahu i ostatním automobilkám k přestupu na elektromobilitu“, okomentoval pan Tesla oznámení americké automobilky. Ford i velice mile odpověděl: „Děkujeme, Elone. Nemůžeme s tebou nesouhlasit. Uvidíme se na nabíječce!“ Zdroj: Tesla
Elon Musk si však kousavé narážky v minulosti neodpustil ani na adresu Fordu, když v polovině roku 2018 prohlásil v rozhovoru pro Wall Street Journal: „Běžte se podívat do Fordu, vypadá to tam jako v márnici.“ Takto ostrou reakci vyvolala připomínka, že  Tesla staví své vozy v provizorním stanu.  Zdroj: Tesla
17
Fotogalerie

Elon Musk se vyjádřil k Fordu Mustang Mach-E. Tentokrát byl překvapivě mírný

Doba, kdy se Tesla Model Y a Ford Mustang Mach-E střetnou v konkurenčním souboji, se blíží. Zatím si ale navzájem přejí.

Na začátku týdne jsme vám představili nový elektrický počin značky Ford, model Mustang Mach-e. V nejvyšší specifikaci je osazený 98,8kWh baterií a na jedno nabití zvládne ujet až 600 kilometrů. Vzhledem a technikou se velmi podobá Tesle, konkrétně modelu Y.

Očividný konkurent od Fordu se k nadcházejícím srovnáním zatím nevyjadřuje. Elon Musk, zakladatel automobilky Tesla, však s vyjádřením nečekal. Kupodivu však nešlo o kousavé narážky, ale o zdravé přání k úspěchu. Musk automobilce Ford odpověděl na svém Twitteru.

„Gratuluji k Machu-E. Elektrické vozy jsou budoucnost!! Těší mě, když vidím toto oznámení od Fordu, dodá to odvahu i ostatním automobilkám k přestupu na elektromobilitu“, okomentoval pan Tesla oznámení americké automobilky. Ford i velice mile odpověděl: „Děkujeme, Elone. Nemůžeme s tebou nesouhlasit. Uvidíme se na nabíječce!“

Elon Musk si však kousavé narážky v minulosti neodpustil ani na adresu Fordu, když v polovině roku 2018 prohlásil v rozhovoru pro Wall Street Journal: „Běžte se podívat do Fordu, vypadá to tam jako v márnici.“ Takto ostrou reakci vyvolala připomínka, že Tesla staví své vozy v provizorním stanu.

Ford Mustang Mach-E se začne vyrábět během příštího roku. Nejvýkonnější varainta GT s výkonem 342 kW (465 koní) by se měla k prodejcům dostat v roce 2021. Tesla Model Y se k prvním zákazníkům možná dostane už příští rok. Zatím je tedy nemůžeme moc soudit. Uvidíme ale, až se proti sobě oba vozy postaví.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud