Německý koncern zveřejnil další fotografie a hlavně další informace týkající se naftového GTI.
Stejně jako nová Octavia RS, také Golf GTI se chlubí tím, že nikdy nebyl rychlejší, což platí i o naftové variantě tradičně označované jako GTD. Dvoulitrový common-rail EA288 nabídne maximální výkon 184 koní a vrchol točivého momentu 380 Nm, tedy oproti staré generaci o čtrnáct koní vyšší výkon a o 30 Nm více točivého momentu. Samozřejmostí je nižší spotřeba (-0,9 l/100 km) a jak si EU v dnešní době žádá také nižší produkce emisí. S tím se pojí jedno eko-prvenství. Nové GTD je prvním GTD se standardně montovaným start/stop systémem.
Co se týká dynamiky jízdy, uvádí Volkswagen jako základní hodnotu zrychlení z nuly na stovku 7,5 s. Při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zvládne novinka akcelerovat z 80 km/h na 120 km/h za šest sekund a maximální rychlost činí 230 km/h. S alternativně montovaným DSG to je 228 km/h. K jízdě se určitě hodí doplnit, že vrchol točivého momentu by měl být k dispozici v rozmezí od 1750 do 3250 ot./min.
Komu by základní GTD nestačilo, ten může sáhnout po variantě GTD Performance. Ta navíc dostala systém XDS+, progresivní řízení, sportovní odpružení s o 15 mm nižší světlou výškou a sedmnáctipalcová litá kola. Řidič má také na výběr několik jízdních režimů a o patřičné emoce se postará Sound Actuator, řečeno hezky česky – vylepšovač zvuku motoru. Pokud vyberete režim Normal nebo Eco, tento systém zůstane vypnutý. Aktivuje se až v režimu Sport.
Na českém trhu zaplatíte za GTD 613 900 Kč, což je mimochodem stejná suma, kterou si Volkswagen naúčtuje za základní benzinové GTI. Provedení s automatickou převodovkou je dražší o 60 000 Kč.
Foto: Volkswagen