Porsche umí potěšit. Čtyřlitrový atmosférický šestiválec si tak nachází cestu i do nižších variant Boxsteru a Caymanu.
S představením nových Porsche 718 Cayman GT4 a 718 Spyder se německá značka minulý rok vyslovila, že jejich nový atmosférický plochý šestiválec si později najde cestu i do dalších modelů. Čtyřválcové boxery standardních Caymanů a Boxsterů nedostály takové obliby jako původní staré šestiválce. Všechny teda už minimálně z principu potěší, že atmosférická „šestka“ bude nyní dostupnější.
Porsche totiž uvádí nové verze GTS s dodatkem 4.0 pro Cayman i Boxster. Hvězdou této specifikace obou modelů je právě čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním, který je blízký zmíněné čtyřlitrové jednotce v nejostřejším Caymanu GT4 a Spyderu. V rámci hierarchie modelových verzí ale přichází v podladěné formě s výkonem 294 kW (400 koní) – tedy slabší o 15 kW (20 koní).
Nahrazen je tak dřívější 2,5litrový plochý čtyřválec s naladěnými 269 kW (365 koní) pro verze GTS. Nový čtyřlitrový motor má omezovač v 7800 ot./min, je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou (automat PDK ale nejspíš přijde později), a aby Porsche snížilo spotřebu paliva a produkci emisí atmosféricky plněné jednotky, objevuje se i systém deaktivace poloviny válců při nízké zátěži.
Dynamika nových GTS modelů není vůbec špatná. S akcelerací z nuly na 100 km/h mluvíme o 4,5 sekundách a maximálně lze dosáhnout rychlosti 293 km/h. S vyšším výkonem pak Porsche nasadilo i větší brzdy – vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově bude opět k dostání i karbon-keramická sada.
Jakožto nejvyšší výbava normální řady Boxsteru a Caymanu se u GTS 4.0 objevuje standardně i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm, mechanický samosvorný diferenciál, systém vektorování točivého momentu a balíček Sport Chrono s aktualizovanou telemetrií pro jízdu na okruhu Porsche Track Precision App.
Stejně jako dříve lze modely GTS odlišit hlavně díky zatmaveným světlometům a černým doplňkům na karoserii nebo díky lehkým, černě lakovaným 20palcovým diskům. Uvnitř došlo na karbonové obložení, čalounění Alcantarou a další maličkosti. Za příplatek nabídne Porsche i prémiové audiosystémy Bose a Burmester.
K německým dealerům dorazí nové Caymany GTS 4.0 a Boxstery GTS 4.0 v březnu s cenovkami od 81.926 eur (asi 2,05 milionu korun), respektive od 83.949 eur (asi 2,11 milionu korun). České ceny se určitě dozvíme zanedlouho.