První generace Kie Sorento proslula nejen řadou drahých závad, ale také jako SUV se slušnými schopnostmi v terénu. Jak funguje druhé generace z let 2009 až 2014?
Kapitoly článku:
Korejské automobilky podchytily nástup vlny SUV hned v počátcích. Konkrétně u Kie vzpomeňme třeba model Sportage, který se na trh dostal už v roce 1993 - i když tehdy ještě s pomocí japonské Mazdy.
To první generace Kie Sorento, která dorazila v roce 2002, už byla zcela svébytným vozem. I v Česku přitom při příchodu na trh způsobila docela poprask – solidní design, i přes páteřový rám vlastně slušné jízdní vlastnosti, výkonný motor a především nízká cena zákazníkům imponovaly. Průměrná spolehlivost a na dobu šokující náklady údržby ale později vyvolaly nemenší vlnu zájmu.
Druhá generace, která se ukázala v roce 2009, však trefila hřebíček na hlavičku ještě lépe. Obrovská čtyřkolka za cenu malé? Na to Češi vždy slyšeli, a když se k tomu přidala sedmiletá záruka, atraktivní design a vynikající nové motory, bylo na úspěch zaděláno. Co na tom, že auto se vzdalo páteřového rámu, skutečné orientace na život mimo silnici, a také interiér stále působil na poměry třídy lacině.
Alespoň jeho vzhled se výrazně změnil v roce 2012, kdy dorazila modernizovaná verze. Úpravy se u Korejců nesmrsknuly na běžné retuše světlometů a nárazníků, ale dotknuly se i mechanických celků. Karoserie byla vyztužena, podvozek lépe naladěn a i vnitřek vozu od té doby působí o poznání hodnotněji.
Tato verze vydržela v nabídce do roku 2014, kdy ji nahradila třetí generace. Nejlevnější ojeté vozy nyní pořídíte od 190 tisíc korun, auta z konce výroby vyjdou asi na trojnásobek.
Na co si dát pozor poradíme v galerii: